۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۱۹
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85393089
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ووچیچ: حاضران کنفرانس مونیخ شبیه طرفداران فوتبال بودند

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری صربستان از روحیه کشورهای غربی در رسیدگی نکردن به حل و فصل مناقشات جهت دستیابی به صلح انتقاد کرد و گفت: امسال شرکت‌کنندگان کنفرانس مونیخ شبیه طرفداران فوتبال بودند.

به گزارش ایرنا به نقل از راشا تودی، الکساندر ووچیچ روز سه‌شنبه ضمن انتقاد از روحیه جنگ‌طلبانه کشورهای غربی اعلام کرد که جامعه بین المللی علاقه ای به خاتمه درگیری ها ندارد و در عوض صلح را یک ایده آل ناخواسته می‌داند.

وی خاطرنشان کرد که بارها در این مجمع شرکت کرده است و از این فرصت برای سنجش نحوه تفکر جهان غرب و تمایل آن برای گوش دادن به نظرات مختلف، از جمله کشورهای کوچکتر استفاده کرده است.

رئیس جمهوری صربستان شرکت‌کنندگان سالجاری کنفرانس مونیخ را به طرفداران فوتبال تشبیه کرد و گفت: امسال در این کنفرانس هیچ پیشنهادی برای حل و فصل مناقشات نشنیده است.

وی گفت: به نظر می‌رسد صلح و کلمه صلح در بین رهبران جهان مسئله‌ای ایده‌آل شده است که هیچ کشوری آن را نمی‌خواهد.

ووچیچ خاطرنشان کرد که بلگراد به صورت رسمی عملیات نظامی مسکو علیه اوکراین را محکوم کرده است ولی با این وجود تحریم‌های غرب علیه مسکو را اعمال نخواهد کرد.

وی اعتراف کرد که نمی‌داند تا چه زمانی می‌تواند از این رویکرد دولتش در برابر فشارهای غرب مقاومت کند، اما تاکید کرد که کشورش تا زمانی که ممکن است از موضع خود دفاع خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha