استاندار فارس: شهرداری‌ها، رضایتمندی مردم را دنبال کنند

شیراز- ایرنا- استاندار فارس، با اشاره به اینکه تسریع در امور مردم، منجر به امیدآفرینی و افزایش رضایت مندی می شود گفت: شهرداران و شهرداری های استان ضمن تسریع در انجام امور شهروندان، امیدآفرینی و رضایت‌مندی آنها را افزایش دهند.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، در همایش مشترک شهرداران، روسای شوراهای اسلامی شهرها و شورای سازمان همیاری شهرداری های استان، با اشاره به در پیش بدون انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، خواستار مشارکت شهرداران و دهیاران در این حرکت بزرگ سیاسی و اجتماعی شد.

او ادامه داد: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور، انتخابات، واجب ترین اقدام و اولویت اول کشور است.

وی اظهار کرد: بر همین اساس هر کس باید به سهم خود در برگزاری این رویداد بزرگ سیاسی مشارکت داشته باشد.

استاندار فارس گفت: در نظر سنجی هایی که انجام می شود اصلی ترین مشکلات مردم مباحث معیشت و مسائل و فرآیندهای اداری است و معتقدیم شهرداران و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها فقط وظیفه عمرانی ندارند بلکه در مباحث فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، هنری، اعتقادی و ورزشی نیز باید نقش آفرینی کنند.

ایمانیه، به خواسته همیشگی شهرداران مبنی بر سپردن خدمات جامع شهری به شهرداری‌ها اشاره کرد و افزود: شهرداران زمانی نقش بزرگتری در شهرها دارند که با ورود به تمام حوزه ها، در افزایش رضایت مندی مردم موثر باشند.

وی بر لزوم تسریع در صدور مجوزهای ساختمانی و انجام امور مردم در کمترین زمان ممکن از سوی شهرداری ها تاکید کرد و گفت: استفاده از خدمات شهری، حق مسلم همه شهروندان با هر محدودیتی است پس شرایط شهری برای استفاده همه افراد باید مناسب باشد.

لزوم ساماندهی دستفروشان
استاندار فارس، خواستار ساماندهی دستفروشان شد و گفت: این قبیل افراد معمولا از اقشار ضعیف هستند اما دستفروشی در مرکز استان شاید تبعاتی داشته باشد اما در سایر شهرها، کمک کنید تا دستفروشان در منطقه‌ای فروش محصولات دستی و صنایع خانگی را با رعایت موازین بهداشتی و عدم تعارض منافع به فروش محصولات خود اقدام کنند.

ایمانیه، افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی را مطالبه مدیریت استان دانست و افزود: می توانیم با تولید کنندگان داخلی مذاکره کنیم و با مشارکت بانک شهر و شهرداری‌ها همانند تامین تاکسی های برقی اقدام شود.

او اظهار کرد: مردم از جزئیات جلسات و تصمیم گیری‌های مدیران شهری اطلاع کافی ندارند پس عملکردهای شهرداری‌ها با روش های مختلف و در جهت امیدآفرینی به آگاهی مردم رسانده شود.

وی با اشاره به وعده دولت سیزدهم در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن افزود: شهرداری ها پیشنهادهای خود را برای اجرای هرچه بهتر و سریع تر این طرح و خانه دار شدن مردم اعلام کنند.

استاندار فارس گفت:مشکلات ایجاد شده بین شهرداری و ادارات خدمات رسان همچون آب، برق، گاز و مخابرات، مردم را متضرر می کند که لازم است در جلسات جداگانه برای رفع این مشکلات اقدام شود.

پنجره واحد سرمایه‌گذاری در شهرهای فارس ایجاد شود
ایمانیه، خواستار ایجاد پنجره واحدی برای سرمایه گذاری در شهرهای استان فارس شد و ادامه داد: در این پنجره واحد موارد مرتبط با هر سازمان با مدیرکل مربوطه مطرح شود و موضوع نیز در همان پنجره واحد حل و فصل شود.

وی همچنین از شهرداران استان خواست که با توجه به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان، فضای شهرها را آراسته‌تر کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha