از «کافه نقد» و «صمیمانه» تا «ساپرا»/ برنامه های ساترا برای تنظیم‌گری اجتماعی چیست؟+ فیلم

تهران- ایرنا- معاون امور کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا با بیان این سازمان برنامه ای تحت عنوان «کافه نقد» و «صمیمانه» را تولید کرده که پخش آن شروع شده است، گفت: ساپرا نیز سامانه ای برای ثبت شکایات مالی و محتوایی مردم از پلتفرم‌هاست.

محمدصادق افراسیابی با حضور در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی به خبرنگار سینمایی ایرنا در حاشیه بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران گفت: ما گفتمان سازی و فرهنگ سازی را باید با نگاه تنظیم‌گری اجتماعی انجام دهیم تا جامعه به سمت اجرای قوانین و مقررات برود و اگر جایی خلا دارد به سمت امر مطلوب حرکت کند.

وی درباره برنامه های ساترا برای تنظیم‌گری اجتماعی گفت: این سازمان برنامه ای تحت عنوان برنامه کافه نقد تولید کرده که پخش آن از شبکه رادیویی نمایش شروع شد و قسمت اول نسخه تصویری آن با مشارکت پلتفرم ها این هفته منتشر شد، ۶ قسمت نسخه صوتی آن نیز منتشر شده است. پلتفرم‌های دیگر هم طبق مذاکرات به این برنامه می‌پیوندند.

افراسیابی این برنامه را برای تولیدکننده ها مفید دانست و گفت: تهیه کننده هایی که مورد نقد و تحلیل قرار می‌گیرند به این برنامه دعوت می‌شوند و این کمک می‌کند که تهیه کننده و کارگردان کارهای بعدی اش را با ملاحظات مردم و منتقدین پیش ببرد.

او ادامه داد: این به مردم کمک می‌کند انتخاب آگاهانه‌تر داشته باشند. وقتی مردم سریال ها را بشناسند و با عوامل تولید آشنا بشوند بهتر انتخاب می‌کنند.

معاون امور کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا درباره برنامه دیگر این سازمان گفت: برنامه صمیمانه نیز تولیدی دیگر ساتراست که ۳۲ قسمت ضبط و ۲۱ قسمت پخش شده است. هر هفته یکی از مدیران پلتفرم ها دعوت می‌شود و درباره پلتفرم خود توضیح می‌دهد. در اینجا هم مدیر سکو در معرض نقد است و هم باعث می‌شود قدرت انتخاب مردم افزایش پیدا کند.

از «کافه نقد» و «صمیمانه» تا «سابترا»/ برنامه های ساترا برای تنظیم‌گری اجتماعی چیست؟+ فیلم

افراسیابی افزود: در این برنامه به سوالات مردم پاسخ داده می‌شود بسیاری می‌پرسیدند که این ۴۲۶ سکو که ساترا اضافه کرده کجا هستند در این برنامه ها به این سوالات پاسخ داده می‌شود.

معاون امور کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا یکی دیگر از مولفه های تنظیم گری اجتماعی را توجه به نظرات مخاطبان دانست و گفت: سامانه ساپرا سامانه ای است که مردم به آن مراجعه می‌کنند و شکایت خود را از پلتفرم ها در حوزه های مالی و محتوایی ثبت می‌کنند.

افراسیابی افزود: کارشناسان ما این شکایت را بررسی می‌کنند و اگر درست باشد حتما پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های ساترا تعامل با رسانه های جمعی است و هر هفته با تیم مدیریتی یکی از رسانه های جمعی دیدار می‌کنیم.

افراسیابی بیان کرد: کار ساترا براساس چیزی است که جامعه نیاز دارد. خیلی از هنرمندان هر هفته به ساترا می آیند. تهیه کننده نیسان آبی گفت هر ایرادی ساترا گرفته بود درست بود و باید اعمال می‌شد و ساترا بدون ملاحظه سیاسی منصفانه قضاوت کرد.

وی به عوامل صداتو اشاره کرد و گفت: آن ها هم همین را تایید کردند و گفتند ملاحظه ساترا درست است. گفت و گوهای ما با هنرمندان ما را به این جمع بندی رساند که ساترا بر اساس نیاز جامعه عمل می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha