رئیس ستاد انتخابات کشور: آماده برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند هستیم

پردیس- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری  همه کارها انجام شده و از مدتها قبل برای اجرای انتخابات آماده هستیم.

به گزارش ایرنا ، سید محمدتقی شاهچراغی سه شنبه در حاشیه برگزاری شورای اداری مشترک شهرهای پردیس، دماوند و فیروزکوه که در محل تالار بزرگ شهر پردیس برگزار شد به خبرنگاران گفت: تمامی شعب تعیین تکلیف ،صندوق ها و دستگاه‌های احراز در کل کشور توزیع وتعرفه ها و سایر نیازمندیهای شعب تامین شده است .

وی ادامه داد: برابر قانون ۱۱ اسفند ماه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان برگزار می شود و امیدواریم که مردم ما مثل همیشه در این انتخابات ایفای نقش کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به موضوع نماینده مستقل برای پردیس، توضیح داد: قانون تخصیص نماینده مستقل به پردیس در یک مقطع در مجلس مطرح و متوقف شد .

رئیس ستاد انتخابات کشور: آماده برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند هستیم

شاهچراغی گفت: با وضعیت توسعه جمعیتی که در بیشتر استانهای کشور داریم لازم است که با توجه ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی تمهیداتی برای این مشکل اندیشیده شود.

وی ادامه داد: انتظار این است که نمایندگان حوزه انتخابیه تهران ،اسلامشهر، پردیس، ری و شمیرانات حضور بیشتری پیدا کنند با توجه به اینکه در این دولت کارهای خوبی صورت گرفته اما همچنان پردیس نیازمند توجه بیشتری است.

رئیس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر رعایت قانون و دادن رای حلال، توضیح داد: نامزدها نباید همدیگر را تخریب کنند، تخریب و اهانت در شان مردم ایران نیست.

شاهچراغی ادامه داد: هر نماینده خود و برنامه هایش را به مردم معرفی کند تا مردم با شناخت هرنماینده و دستاوردهای وی تصمیم بگیرند و رای حلال بدهند.

بیش از ۱۰ میلیون نفر در استان تهران واجد شرایط رای دادن هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور: آماده برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند هستیم

معاون سیاسی استاندار تهران گفت: در حوزه انتخابیه کل استان تهران آمار افراد واجد شرایط رای دادن ۱۰ میلیون و ۳۰ هزار و ۱۹۴ نفر هستند.

سید عباس جوهری به خبرنگاران گفت: از این تعداد۵ میلیون و ۳۰ هزار و ۵۸۵ نفر آقایان و چهار میلیون و ۹۹۹ هزار و ۶۰۹ نفر هم خانمها هستند و از رای اولی ها هم در استان تهران ۴۲۳ هزار و ۳۶۸ نفر واجدشرایط رای دادن هستند.

وی با اشاره به تعداد کاندیداهای تایید صلاحیت شده در استان تهران، توضیح داد: در استان تهران با تعداد ۳۲ نفری که پس از تایید نهایی اضافه شدند، جمع کاندیداهای تایید صلاحیت شده در استان تهران به سه هزار و ۹۵۱ نفر رسید و این میزان نصاب بی سابقه ای است که در آن ۲۲/۶۹ درصد داوطلبان تاییدیه دریافت کردند که نسبت در دوره قبل رشد ۳۲ درصدی را شاهد هستیم.

معاون سیاسی استاندار با بیان آمار تفکیک شده حوزه های انتخابیه ، توضیح داد: در حوزه تهران، ری، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس هفت میلیون و۷۷۵ هزار و ۳۵۷ نفر واجد شرایط رای و در حوزه انتخابیه شهریار ، قدس و ملارد ۹۵۸هزار و ۵۵۷ نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

جوهری ادامه داد: در حوزه انتخابیه رباط کریم ، بهارستان، ۵۳۰ هزار و ۶۲۳ نفر و در حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا ۴۴۶ هزار و ۳۵۴ نفر و در حوزه انتخابیه پاکدشت ۲۱۰ هزار و ۷۹۹ نفر و در حوزه انتخابیه دماوند و فیروز کوه ۱۰۸ هزار و۵۰۴ نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

رئیس ستاد انتخابات کشور: آماده برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند هستیم

وی خاطر نشان کرد: در فرصت قانونی تغییر حوزه انتخابیه هم ۲۸۷ نفر تقاضای تغییر حوزه انتخابیه داده بودند که با ۲۷۴ تغییر موافقت شد و با ۱۱ تا مخالفت و ۲ مورد هم انصراف دادند.

معاون سیاسی استاندار تهران با اشاره به وضعیت نظارت بر انتخابات، اظهار داشت: در این دوره از انتخابات بحث نظارت بر سلامت انتخابات یکی از راهبردهای اصلی بود که تکلیف داریم در این حوزه ورود پیدا کنیم . جوهری افزود: در دو حوزه تبلیغات و حضور در پای صندوقهای رای، قطعا نظارت مجموعه کمیته نظارت بر فرایند انتخابات ما این موضوعات را رصد می کنند و بی شک با موارد تخلف برخورد خواهیم کرد.

وی ادامه داد در نشست هایی که با کاندیداها برگزار می شود تمامی موارد به آنها به طور دقیق گفته می شود و با تخلفات در انتخابات، مجموعه دستگاههای قضایی ، مجموعه دستگاههای نظارتی و هیات نظارت ما ورود خوهند داشت وبرخورد جدی صورت خواهد گرفت.

معاون سیاسی استاندار تهران گفت: در انتخابات امسال علاوه بر شناسنامه رای دهندگان می توانند ازکارت ملی،گواهینامه،گذرنامه وکارت پایان خدمت برای شرکت در انتخابات استفاده کنند با توجه به اینکه ضرروت دارد رای دهندگان اصل مدارک را برای تطبیق به همراه داشته باشند.

جوهری با بیان اینکه امنیت انتخابات به صورت ویژه جزو اولویت ما قرار گرفته است، توضیح داد: ستادی با عنوان ستاد امنیت انتخابات در استان تهران شکل گرفته که مسئولیت آن با معاونت امنیتی است.

وی افزود: جلسات متعدد و مکرری با فرمانداران و دست اندرکاران و دستگاههای اطلاعاتی و امنیت شکل گرفته و تدابیر لازم اندیشیده شده است و همان طور که در ۲۲ بهمن با وجود همه تهدیدها شاهد بودیم که در فضای امنیتی کاملا مناسب مراسم راهپیمایی برگزار شد و در خصوص انتخابات هم چنین خواهد شد .

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha