عضو جنبش جهاد اسلامی: یمن شریک پیروزی های ملت فلسطین در غزه است

تهران-ایرنا- عضو جنبش جهاد اسلامی با بیان این که یمن شریک پیروزی های ملت فلسطین در غزه است ، گفت: برخورد برخی دولت های عربی با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه دوگانه است و حتی برخی اشغالگران را تشویق می کنند.

«علی ابوشاهین» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی در نشست خبری مشترک با «اسامه حمدان» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران در تهران تصریح کرد: برخی رژیم های عربی تماشاگر جنگ غزه هستند، مستقل نیستند و اگر فقط حرف های رهبری ایران درباره لزوم تحریم اقتصاد اسرائیل را گوش کرده بودند، شرایط مقاومت خیلی بهتر بود.

وی نقش یمن در حمایت از مردم غزه در جنگ را برجسته دانست و گفت: جبهه یمن بسیار موثر بود و توانست به اسرائیل و حامیانش در حوزه اقتصاد، هزینه وارد کند. اقدامات جوانمردان یمنی مورد تقدیر ماست و آنها شریک پیروزی ما هستند.

این مقام جهاد اسلامی گفت: تردیدی نیست که تلاش های ایران نقش مهمی در حمایت از ملت فلسطین داشته است و وزارت خارجه جمهوری اسلامی در شکست اقدامات دیپلماتیک غرب در نهادهای بین المللی موثر بود.

ابوشاهین با بیان اینکه ملت فلسطین قدردان محور مقاومت‌ است، گفت: انسجام محور مقاومت افزایش یافته است. طوفان الاقصی مساله فلسطین را دوباره در جهان مطرح و احیا کرد و انشاالله زمینه ساز آزادی فلسطین خواهد شد.

وی افزود: طوفان الاقصی ثابت کرد می توان غیرممکن را ممکن کرد. مقاومت در این عملیات، معادلات نظامی را دستخوش تغییر و ثابت کرد اراده ما شکست ناپذیر است.

**حمله به رفح

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی ادامه داد : رژیم اشغالگر قدس سیاست پاکسازی قومی و نسل کشی ملت فلسطین را دنبال می کند اما باید بداند نیروهای ما با رشادت، صبر و مقاومت همه ی نقش های دشمن را نقش بر آب خواهد کرد.
ابوشاهین، وحدت مبارزان در کرانه باختری و غزه را عامل پیروزی مبارزه ملت فلسطین دانست و گفت: حدود یک و نیم میلیون فلسطینی در رفح حضور دارند و حمله رژیم صهیونیستی به رفح، بزرگترین جنایت تاریخ معاصر را رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه رژیم های سازشکار عربی، بنادر و خاکشان را در خدمت رژیم اسرائیل قرار داده اند، تصریح کرد : آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی شریک جرم تل آویو هستند.

این فعال فلسطین با طرح این پرسش که دموکراسی و حقوق بشر ادعایی غرب کجاست، گفت: میلیون ها نفر از سراسر جهان بویژه در کشورهای غربی در خیابان ها علیه سیاست دولت های خود تظاهرات کردند و از دولت های خود خواستند از اسرائیل حمایت نکنند اما حمایت های آنان همچنان ادامه دارد.

ابوشاهین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی دنبال کوچ اجباری مردم غزه به مصر و اردن است، گفت: رژیم صهیونیستی در حالی که بر طبل جنگ می کوبد ، خواهان آزدی اسرای خود است اما باید بداند بدون توقف کامل جنگ و پذیرش شروط ما، اسرای صهیونیست آزاد نخواهند شد.

وی گفت: تهدیدات اسرائیل علیه لبنان جنگ روانی است و در صورتی که تهدیدش را عملی کند، منجر به گسترش جنگ در منطقه می شود.

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی، حمله احتمالی رژیم اشغالگر به رفح را فرار به جلو دانست و گفت: پذیرش آتش بس به معنای شکست اسرائیل است و این رژیم با حمله به رفح قصد دارد شکست خود را جبران کند اما مقاومت همانطور که در شمال غزه و خان‌یونس دشمن را زمین‌گیر کرد این کار را در رفح نیز انجام خواهد داد.

ابوشاهین گفت: آمریکا فقط حامی رژیم صهیونیستی نیست بلکه شریک جرم است و پلی هوایی و دریایی برای انتقال تسلیحات آمریکا به تل آویو ایحاد و میلیارد ها دلار کمک مالی به این رژیم ارائه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha