۱ اسفند ۱۴۰۲، ۲۲:۵۲
کد خبر: 85393392
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار آذربایجان‌غربی: دولت در کنار دانشجویان است

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌ غربی گفت:‌ دغدغه امروز دانشجویان در حوزه‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از روی نگاه متفکرانه آنان است که نیاز به حمایت جدی دارد و از این رو دولت در کنار دانشجویان به عنوان یک اصل جهادی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق معتمدیان عصر سه شنبه در میان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه اظهار کرد: دانشجویان با تفکرات نوین در حوزه علمی، اجتماعی و تمامی ابعاد رویکرد علمی خود را به کار گیرند که دولت سیزدهم نیز با یک اصل جهادی کنار دانشجویان است.

وی باتاکید بر اینکه رفع دغدغه ها و تامین نیازهای دانشجویان از قبیل ایاب و ذهاب، سلف و خوابگاه‌ها باید بیش از هر چیزی مورد توجه مسوولان دانشگاه قرار گیرد افزود: حمایت‌های لازم در این باره برای بهبود و رفاه حال دانشجویان از سوی استانداری صورت می‌گیرد و تمام تلاش دولت همراهی دانشجویان و آینده سازان این مرز و بوم است.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات آموزش عالی کشور بخش کیفی است افزود: بیشترین نرخ بیکاری در سطوح مختلف مربوط به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است و توجه به این نکته که چه میزان از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی وارد بازار کار می‌شوند امری ضروری است.

معتمدیان بیان کرد: برگزاری رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق خوبی بود که به اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان انجامید که دانشگاه باید در صدد گسترش این برنامه و رویکرد باشد.

وی اضافه کرد: نرخ بیکاری در استان از ۱۲.۴ در پاییز ۱۴۰۰ و ابتدای استقرار دولت به ۷.۷ درصد در پاییز ۱۴۰۲ رسید و از این نظر آذربایجان‌غربی با ۷.۴ بالاترین نرخ کاهش بیکاری بین استان‌های کشور را دارد.

وی با اشاره به موفقیت‌های دانشگاه آزاد واحد ارومیه گفت: ارتقای رتبه تحولی این واحد دانشگاهی در زمینه‌های آموزشی، تحقیقاتی، فرهنگی و پژوهشی مرهون تلاش‌ها همه دست‌اندرکاران و بویژه استادان و کارکنان واحد ارومیه است.

وی با اشاره به موقعیت بی‌بدیل آذربایجان‌ غربی درباره جذب دانشجویان خارجی به دلیل همجواری با سه کشور همسایه عنوان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی استان زمینه خوبی برای جذب دانشجویان خارجی وجود دارد و با توجه به اینکه جذب دانشجویان خارجی روند بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها را سرعت می‌بخشد، ضروری است مراکز آموزش عالی برای رشد جایگاه خود این موضوع را جزو اولویت‌های اصلی قرار دهند.معتمدیان

وی مهارت‌آموزی، طرح تحول و آمایش دانشگاه‌ها را یکی از اقدامات موثر در کشور ارزیابی کرد و اظهار کرد: طرح آمایش دانشگاه‌ها را شورای عالی انقلاب فرهنگی هم به وزارت علوم هم به دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرده تا بتوانیم بر اساس مزیت‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه تصمیم‌گیری کنیم که امیدواریم با همفکری و هم‌اندیشی، شرایط ارتقای دانشگاه‌ها را فراهم کرده و به ایجاد اشتغال بیشتر دست پیدا کنیم.

استاندار آذربایجان‌غربی: دولت در کنار دانشجویان است

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه ارتقا کیفی آموزش از دغدغه‌ها و سیاست‌های کلان کشور است افزود: باید در زمینه آسیب‌ها متمرکز شویم و دانشجویان بهترین افراد و مددکاران مسئولان اجرایی در زمینه شناسایی آسیب‌ها و ضعف‌ها هستند.

معتمدیان خواستار توجه بیشتر به شرکت‌های دانش‌بنیان شد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌ غربی در این زمینه نیز ورود خوبی داشته و آماده حمایت در قالب‌های مختلف هستیم تا بتوانیم از ظرفیت‌ اساتید و دانشجویان بهره ببریم.

وی اضافه کرد: در زمینه‌های مختلف هر جا که به جوانان اعتماد کرده‌ایم نتیجه موفقیت‌ آمیزی نیز به دست آورده‌ایم؛ انقلاب اسلامی با جوانان شکل گرفت در مقابله با تهدیداتی که از ناحیه تجزیه‌ طلبان و دشمنان صورت می‌گرفت و فتنه‌هایی که از شرق و غرب وارد می‌شد به‌ وسیله جوانان خنثی می‌شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha