۱ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۰۰
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85393411
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گیاهان دارویی و شیلات ۲ زنجیره ارزش لرستان هستند

۱ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۰۰
کد خبر: 85393411
گیاهان دارویی و شیلات ۲ زنجیره ارزش لرستان هستند

خرم‌آباد - ایرنا - رئیس اتاق بازرگانی لرستان گفت: گیاهان دارویی و شیلات ۲ زنجیره ارزش این استان هستند که باید به زنجیره ارزش جهانی متصل شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد خاکی سه شنبه شب در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان با حضور وزیر کشور با اشاره به ضرورت تعریف زنجیره ارزش در سطح استان بیان کرد: زنجیره ارزش کار بسیار ارزشمندی است که طی ۲ سال اخیر به آن ورود شده و در لرستان گیاهان دارویی و شیلات در زنجیره ارزش قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه این زنجیره‌های ارزش باید به زنجیره ارزش جهانی متصل شوند، اظهار داشت: این اقدام منجر به خلق ثروت و ارزش‌افزوده چندین برابری خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی لرستان با اشاره به تعطیلی روزهای پایان هفته در کشور افزود: باید در این راستا برنامه‌ریزی بیشتری انجام شود و برای اینکه ارتباط بیشتری با کشورهای جهان داشته باشیم، تقاضا می شود تعطیلات جمعه و شنبه باشد که تعداد ارتباط ما با دنیا افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه طبق ارزیابی های صورت گرفته تعطیلی روزهای پنجشنبه و جمعه زیان ۲۲ میلیارد دلاری در سال به فعالان اقتصادی کشور وارد می کند، اظهار داشت: تعطیلات روزهای جمعه و شنبه منافعی برای واحدهای اقتصادی به همراه دارد.

وی با اشاره به پیگیری مصوبه گذراندن خدمت سربازی در واحدهای تولیدی و صنعتی، بیان کرد: انتظار داریم این موضوع نیز پیگیری شود که این مهم برای فارغ‌التحصیلان باعث مهارت افزایی و قیمت تمام شده واحدهای صنعتی نیز کاهش پیدا می کند و از طرفی احتمال جذب این افراد در این واحدها وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان ادامه داد: انتظار داریم بهای انرژی در طول سال ثابت باشد تا واحدهای صنعتی بتوانند قیمت‌های تمام شده را محاسبه کنند.

خاکی عنوان کرد: توسعه شهری زیرساخت خیلی از اقدامات است که در این راستا تقاضا داریم بحث توزیع ارزش افزوده‌ براساس یکسری شاخص‌ها توزیع شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha