میدان امیرچقماق یزد کی به آرامش می‌رسد؟ دستور دادستان برای بستن مجدد مسیری که شهرداری گشود

یزد- ایرنا- مسیر راستگرد مسدود شده خیابان سلمان یزد در بافت تاریخی میدان امیرچقماق که به تازگی توسط شهرداری بازگشایی شده بود، دوباره به دستور دادستان بسته شد.

به گزارش ایرنا، مسیر راستگرد خیابان سلمان که در جنب میدان و تکیه تاریخی امیرچقماق یزد در چند سال گذشته بسته بود که این موضوع گلایه برخی از شهروندان و همچنین کاسبان این منطقه را به دنبال داشت، از زمانی که خیابان "ستی فاطمه" که به نوعی مسیر جایگزین بود به علت تعمیرات و عملیات عمرانی بسته شد، مسدود بودن مسیر راستگرد خیابان سلمان بیشتر خود را نشان داد.

بالاخره پس از کش و قوس های فراوان و اظهار نظر مخالفان و موافقان برای بازگشایی این مسیر، شهرداری یزد پس از مصوبه شورای ترافیک، اقدام به بازگشایی این مسیر کرد اما به فاصله حدود ۲۴ ساعت به دستور دادستان یزد این مسیر دوباره بسته شد.

دادستان در نامه ای که به مدیرکل میراث فرهنگی استان ارسال کرده آورده است: با توجه به نامه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و گزارشات جنابعالی مبنی بر احتمال آسیب به مجموعه تاریخی امیرچقماق و با توجه به نظر مساعد پلیس راهور، چنانچه شهرداری مسیر را مسدود نکرد، یگان حفاظت میراث راسا نسبت به مسدودسازی اقدام نماید.

ترافیک مرکز شهر یزد باعث اجرای طرح‌های مختلفی در سال های گذشته در این محدوده شده است که هر از گاهی این طرح ها دستخوش تغییرات می شود، با توجه به قرار داشتن این منطقه در محدوده بافت تاریخی ثبت جهانی شده، اجرای یک طرح جامع که باعث کاهش بار ترافیکی این محدوده شود، ضروری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha