تاکید «شی» بر توسعه مناطق دارای مزایای رقابتی از طریق ضمانت منابع زمینی

تهران – ایرنا - رئیس جمهور چین به تازگی تاکید کرده است که توانایی ضمانت منابع زمینی باید افزایش یابد تا از توسعه باکیفیت مناطقی که مزایای رقابتی دارند اطمینان حاصل شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، شی جین‌ پینگ رئیس جمهور چین که دبیرکل «کمیته مرکزی حزب کمونیست چین» (CPC) و رئیس «کمیسیون نظامی مرکزی» است، این سخنان را در چهارمین جلسه کمیسیون مرکزی برای تعمیق اصلاحات کلی بیستمین کمیته مرکزی CPC، مطرح کرد.

وی همچنین بر تقویت ظرفیت مدیریت اضطراری مردمی تاکید کرد.

در این جلسه دستورالعمل‌هایی در زمینه اصلاح سیستم مدیریت اراضی، تقویت تحول سبز توسعه اقتصادی و اجتماعی چین، افزایش ظرفیت مدیریت اضطراری مردمی و تسریع شکل گیری سیستم‌های اساسی که از نوآوری جامع حمایت می‌کنند، بررسی و تصویب شد. همچنین گزارش کار سال ۲۰۲۳ این کمیسیون و همچنین وظایف کاری اصلی این کمیسیون در سال جاری میلادی(۲۰۲۴) بررسی و تصویب شدند.

در این جلسه، شی جین پینگ تاکید کرد که سیستم مدیریت اراضی باید برای هماهنگی موثرتر با سیاست‌های کلان اقتصادی و توسعه منطقه‌ای بهینه سازی شود تا از منابع زمینی برای دقت بیشتر و کارایی بالاتر استفاده شود. باید تلاش شود تا توانایی منابع زمینی در تضمین توسعه باکیفیت مناطقی که مزایای رقابتی دارند، افزایش یابد.

شی جین پینگ گفت که ترویج تحول سبز توسعه اقتصادی و اجتماعی چین سیاستی اساسی برای رسیدگی به مشکلات مربوط به منابع، محیط زیست و اکولوژی است و چین این تحول را با رویکردی جامع، هماهنگ، نوآورانه و صحیح ادامه می‌دهد.

با هدف ملی به اوج نرسیدن انتشار کربن قبل از ۲۰۳۰ و دستیابی به خنثی سازی کربن قبل از ۲۰۶۰، تلاش می‌شود تا به شکلی هماهنگ کاهش انتشار کربن، کاهش آلودگی، گسترش توسعه سبز و رشد اقتصادی و ادغام مفهوم توسعه سبز در کل روند توسعه اقتصادی و اجتماعی گسترش یابد.

وی خواستار تقویت ظرفیت مدیریت اضطراری مردمی برای رسیدگی سریع و موثر به بلایای مختلف، حوادث و اطمینان از ایمنی شد.

شی جین پینگ همچنین خواستار تلاش برای تسریع ساخت سیستم‌های اساسی نوآوری جامع با تمرکز جدی بر مسائل برجسته‌ای شد که از ادغام عمیق علم و فناوری با اقتصاد جلوگیری می‌کنند.

لی شیانگ، وانگ هونینگ و چای شی، اعضای «کمیته مرکزی حزب کمونیست چین» (CPC) و نایب رئیسان کمیسیون تعمیق اصلاحات کلی در این جلسه شرکت کردند.

در این جلسه گفته شده است که چین باید سیاست‌های مالی، مالیاتی، سرمایه گذاری، قیمت گذاری و سازوکارهای مرتبط با بازار را برای حمایت از تحول سبز و کم کربن تقویت کند و حمایت سیاسی و تضمین‌های نهادی برای تحول سبز را فراهم کند.

بر اساس این جلسه، چین همچنین باید سازوکار ضمانت را بهبود ببخشد، سرمایه گذاری اساسی را افزایش دهد و ظرفیت‌های واکنش اضطراری و امدادی مناطق مختلف را مطابق با شرایط محلی مانند جمعیت، مقیاس اقتصادی، ویژگی‌های بلایا و حوادث و میزان خطرات ایمنی تقویت کند.

در زمینه حمایت تمام و کمال از نوآوری، این جلسه خواستار انجام ارزیابی هم‌ترازی سیاسی تدابیر نو و سیستم‌های تازه تاسیس برای اطمینان از هم‌افزایی سیاسی شد.

سال گذشته میلادی، چین اصلاحات نهادهای حزبی و دولتی را سازماندهی و اجرایی کرد، سیستم‌های رهبری حزب را بهبود بخشید، تخصیص مسوولیت نهادها در زمینه‌های مهم از جمله فناوری و اقتصاد را بهینه سازی کرد و اقدامات اصلاحی در سطح مرکزی اساسا تکمیل شدند.

بر اساس این نشست، سال جاری میلادی سال مهم دیگری برای تعمیق کامل اصلاحات است.

این نه تنها ادامه تعمیق جامع اصلاحات از سومین جلسه عمومی هجدهمین کمیته مرکزی CPC است، بلکه فصل جدیدی از تقویت مدرن سازی چین به شمار می‌رود.

چین باید به اجرای تدابیر اصلاحی که به گسترش تقاضای داخلی، بهبود ساختار، افزایش اعتماد، اطمینان از معیشت مردم و پیشگیری و دفع خطرات کمک می‌کند، ادامه دهد.

تلاش‌ها باید بر رسیدگی به مهم‌ترین و فوری‌ترین مسائل و از بین بردن موانع سازمانی که مانع پیشرفت مداوم مدرن سازی چین می‌شوند، متمرکز باشند.

در این جلسه بر اهمیت ترغیب همه بخش‌ها برای اصلاحات، ایجاد اجماع بیشتر در زمینه اصلاحات و به حرکت درآوردن کل این حزب و کل این کشور برای پیشبرد و اجرای اقدامات اصلاحی مهم تاکید شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha