میزبانی رسانه‌ها از مردم و دولتمردان؛ حضور پررنگ مسئولان در روز چهارم 
نمایشگاه

تهران- ایرنا- چهارمین روز نمایشگاه رسانه‌های ایران با حضور و پاسخگویی مسئولان و وزرای مختلف دولت سیزدهم رقم خورد و استقبال مردم و دولتمردان از نمایشگاه، یک روز دیگر این رویداد رسانه ای را تمدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، چهارمین روز از بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات که امسال نمایشگاه رسانه های ایران نام گرفته است؛ با برگزاری نشست های مختلف و حضور وزرا در این نمایشگاه میزبان علاقه مندان بود. همچنین با اینکه قرار بود امروز روز آخر نمایشگاه باشد. مراسم رسمی اختتامیه امروز چهارشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون مطبوعاتی این وزارتخانه برگزار شد.

نمایشگاه رسانه های ایران امروز میزبان وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کشور و وزیر اقتصاد و دارایی، رییس بنیاد شهید و ایثارگران معاونان رییس جمهور، رییس شورای اطلاع رسانی دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان صداوسیما، بازرس ویژه رئیس‌جمهور، فرماندار تهران، رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، رییس پلیس راهور پایتخت، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر، رییس دانشگاه علامه طباطبایی، رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و معاون وزیر علوم، سفیر ترکیه در ایران شماری از هنرمندان و ورزشکاران دیروز و امروز بود.

برخی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز از فرصت استفاده کرده و با حضور در نمایشگاه برنامه های خود را درگفت و گو با رسانه ها در میان گذاشتند.

میزبانی رسانه‌ها از مردم و دولتمردان؛ حضور پررنگ هیات دولت در روز چهارم 
نمایشگاه

پاسخگویی ۳ وزیر به رسانه ها/ لیست شورای وحدت رونمایی شد

لیست ۳۰ نفره عضو شورای وحدت در اقدامی هماهنگ عصر امروز با حضور در مصلای امام خمینی (ره) از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران بازدید کردند و نام اعضای این لیست نیز رسانه ای شد.

رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت در تهران بزرگ و یکی از اعضای لیست شورای وحدت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شورای وحدت با امنا و شانا ائتلاف نمی کند.

گزارش کاملی از حضور این نامزدها در غرفه ایرنا را اینجا بخوانید.

میزبانی رسانه‌ها از مردم و دولتمردان؛ حضور پررنگ هیات دولت در روز چهارم 
نمایشگاه

همزمان با حضور مسئولان و دولتمردان، نشست هایی هم برگزار شد. نشست ویژه بررسی عملیات رسانه‌ای پایگاه حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب (KHAMENEI.IR) در غرفه این رسانه برگزار شد و مهدی فضائلی عضو این دفتر به تبیین دیکتاتوری دیجیتال مدعیان آزادی بیان و تلاش بی‌فایده آنان برای جلوگیری از انتقال پیام معظم له پرداخت.

فضائلی در تشریح اهداف این دفتر از افتتاح حساب‌های کاربری در سکوهای گوناگون فضای مجازی گفت: در «خامنه‌ای دات‌ آی‌آر» به دنبال اطمینان از ارسال پیام به مخاطب بودیم. تلاش حداکثری این بوده تا از تمام بسترهای رسانه‌ای برای انتقال مواضع رهبر معظم انقلاب به سراسر جهان استفاده شود.

گزارشی از سخنان وی را اینجا بخوانید.

معاون امور رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست بخشی از میدان جنگ رسانه‌ای را در اختیار دشمن دانست و با تاکید بر نباید این میدان را ترک کنیم، گفت: دشمن بدنبال مسدودسازی، خفه کردن و خاموشی صدای آزادی‌خواهان فلسطین است.

فرشاد مهدی‌پور در این نشست در سخنانی با بیان اینکه، به نظرم از سه منظر باید به این مساله نگاه کرد افزود: بخش نخست مربوط به عملیات و واقعه مهم و تاریخ ساز طوفان الاقصی است که ۱۹ مهرماه هنگامی با این واقعه از سوی رهبران حماس در غزه روبه رو شدیم.

گزارش سخنان وی را اینجا بخوانید.

افزون بر این مناظره انتخاباتی محمود صادقی دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها و نماینده ادوار مجلس و مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری نیز در حاشیه بیست و چهارمین دوره نمایشگاه رسانه های ایران برگزار شد.

میزبانی رسانه‌ها از مردم و دولتمردان؛ حضور پررنگ هیات دولت در روز چهارم 
نمایشگاه

وزرا و دولتمردان چه گفتند؟

وزیر بهداشت در دیدار از غرفه ایرنا و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از ثبت طرح ملی سلامت خانواده در مجامع جهانی خبر داد و گفت: این طرح که از امسال اجرایی شد، براساس آن هر ایرانی یک پرونده سلامت دارد و به عنوان یک ابتکار ملی در مجامع بین‌المللی ثبت می‌شود.

بهرام عین اللهی اظهار داشت: این طرح بدان معناست که قبل از ایجاد بیماری برای هر خانواده و هر فرد بر اساس کدملی پرونده ایجاد شود. در این طرح یک مراقب بهداشت به‌طور مرتب سلامت افراد خانواده را چک می‌کند و در صورت بیماری فرد به پزشک خانواده ارجاع داده می‌شود.

میزبانی رسانه‌ها از مردم و دولتمردان؛ حضور پررنگ هیات دولت در روز چهارم 
نمایشگاه

وی اظهار داشت: اگر فرد از این مسیر به مراکز درمانی ارجاع داده شود، ۹۵ درصد هزینه را وزرات بهداشت پوشش می‌دهد. در واقع، طرح سلامت خانواده یک طرح ابتکاری ایران است و مالکیت معنوی آن را به نام جمهوری اسلامی در مجامع جهانی ثبت می‌کنیم.

وزیر کشور با تاکید بر حضور ۱۵ هزار داوطلب فرهیخته و توانمند برای انتخابات یازدهم اسفند دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: زمینه برای یک رقابت واقعی میان سلایق و گروههای مختلف سیاسی فراهم شده است.

احمد وحیدی گفت: نزدیک ۱۵ هزار نفر از قشرهای فرهیخته و توانمند، داوطلب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدند. این داوطلبان با سلایق و گروه‌های مختلف سیاسی هستند که در قشرهای مختلف مردمی حضور دارند. توصیه ما به آنها این است که همگی فعال باشند تا حضور گروه‌های متبوعشان را در حوزه قانون‌گذاری در مجلس دنبال کنند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در نمایشگاه اظهار داشت: در سال های گذشته نرخ بیکاری ایثارگران بسیار زیاد و حدود ۲۰ درصد بود که این نرخ در دولت سیزدهم به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافته است.

میزبانی رسانه‌ها از مردم و دولتمردان؛ حضور پررنگ هیات دولت در روز چهارم 
نمایشگاه

وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در غرفه ایرنا حاضر شد و گفت: انتشار محدود گواهی اوراق سپرده خاص تصمیم ستاد اقتصادی دولت بود که بانک مرکزی آن را اجرایی کرد.

سید احسان خاندوزی اظهار کرد: انتشار گواهی اوراق سپرده خاص (با سود ۳۰ درصد) در ستاد اقتصادی دولت مطرح و تصمیم گرفته شده بود که انتشار محدود این اوراق برای پروژه‌های ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: بانک مرکزی هم همان موضوعی که در ستاد اقتصادی دولت تصمیم گرفته شده بود را اجرایی کرد و شایعاتی که در مورد اختلافات وجود دارد، علاقه‌هایی برخی افراد است که دنبال اختلاف آفرینی هستند و به این موضوع دامن می‌زنند.

وزیر اقتصاد در مورد تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی (شناسه یکتا)، گفت: میزهای خدمت با همکاری خوب اتاق اصناف ایران و تولیدکنندگان ایجاد شده و روزانه مجوزهای کاغذی به الکترونیکی تبدیل و هر روز عدد نهایی اعلام می‌شود.

مُصر هستیم که حکم قانون را اجرایی کنیم؛ زیرا قانون الزام کرده که دو سال بعد از اجرا قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، باید تمام مجوزهای کاغذی پیشین به مجوز الکترونیکی تبدیل شود که این موضوع در حال اجرا است.

وی ادامه داد: به نظر ما از این به بعد یک فضای جدیدی در حوزه مجوزگیری دستگاه‌های دولتی و اصناف کشور با فعالان اقتصادی ایجاد خواهد شد و به یک تعاملات بسیار سهل، سریع، هوشمند و برخط صدور مجوز وارد خواهیم شد که شیرینی آن به کام تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی خواهد بود.

رییس بنیاد شهید در امور ایثارگران و جانبازان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در دو سطح موضوع اشتغال ایثارگران پیگیری می شود، یکی سهمیه های آزمون های استخدامی و ایجاد آزمون استخدامی روشن یا تبدیل وضعیت و دیگری ایجاد کسب و کار در بخش خصوصی است.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: نرخ بیکاری در جامعه ایثارگران بسیار زیاد و حدود ۲۰ درصد بود، ما این نرخ را به زیر ۱۰ درصد کاهش دادیم، این نشان دهنده عملکرد خوب ما است، در جذب تسهیلات بانکی و طرح های کارآفرینی ما دومین دستگاه هستیم که توانستیم منابع تبصره ۱۶ و ۱۸ را جذب کنیم، به نظرم حرکت خوبی در بحث اشتغال اتفاق افتاده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: یک آزمون استخدامی هم به زودی از سوی جهاد دانشگاهی برگزار می شود و بحث اشتغال برای ایثارگران به خصوص برای فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد حل و فصل می‌شود.

میزبانی رسانه‌ها از مردم و دولتمردان؛ حضور پررنگ هیات دولت در روز چهارم 
نمایشگاه

بازرس ویژه رئیس‌جمهور نیز در غرفه ایرنا از برکناری بیش از ۹۰ مدیر متخلف و ترک فعل کرده خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان افزود: شایسته گزینی یکی از اصول ۱۲ گانه پیشگیری و مقابله با فساد است که رئیس جمهور ابتدای دولت ابلاغ کرد و بازرسی ویژه را مامور پیگیری آن قرار داد. با بررسی های کارشناسی تاکنون بالغ بر ۹۰ مدیر ترک فعل کرده و متخلف و مدیرانی که شایستگی لازم را ندارند در سراسر کشور و در سطوح مختلف برکنار شدند و این آمار متشکل از مدیران دولت قبل و مدیرانی است که توسط این دولت منصوب شده اند.

سخنگوی وزارت دفاع نیز در غرفه ایرنا هم گفت: دولت سیزدهم به مردم، صدای مردم و افکار عمومی توجه دارد. خبرگزاری ایرنا تحرک بسیار خوبی در فضای رسانه ای کشور دارد و در داخل و خارج از کشور توانسته نقش موثری را ایفا کند.

رضا طلایی نیک افزود: برپایی مجدد نمایشگاه رسانه بعد از وقفه ای چندین ساله شایان تقدیر است. از اصحاب رسانه که در غرفه‌های خود به صورت فعال مشارکت دارند و این رکن مهم ملی و بین المللی را در جهت تقویت و تحرک بیشتر مدیریت می کنند هم تشکر می کنیم.

سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: رسانه امروز یک نیاز تعطیل ناپذیر، حیاتی و راهبردی برای همه جوامع محسوب می شود و باتوجه به اینکه ملت ایران هویت انقلابی و اسلامی بیشتری نسبت به دیگر ملت‌ها دارند، نیاز رسانه ای بیشتری هم دارد و لذا اهتمام به تقویت و توسعه ظرفیت‌های رسانه ای به ویژه در خارج از کشور باید وجود داشته باشد، یعنی ما در خصوص استفاده از ظرفیت رسانه ای برای پوشش خارجی به شدت احساس نیاز داریم چرا که در یک نظام نابرابر سلطه رسانه ای توسط برخی از قدرت های رسانه ای جهان قرار داریم.

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری هم با تاکید بر اینکه نظام توسعه ملی هوش مصنوعی تدوین می‌شود، گفت: هوش مصنوعی بتدریج زمینه‌های حضور خود را در عرصه‌های مختلف هر روز پررنگ‌تر می‌کند.

مصطفی زمانیان در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با حضور در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی، افزود: شاید مهم‌ترین تفاوت قابل لمس هوش مصنوعی نسبت به فناوری‌های پیشین خود، وسعت و گستره حوزه‌های تحت تاثیری است که متاثر از این فناوری تغییر می کند.

میزبانی رسانه‌ها از مردم و دولتمردان؛ حضور پررنگ هیات دولت در روز چهارم 
نمایشگاه

رییس صداوسیما در گفت وگویی با خبرنگاران در غرفه ایرنا گفت: رییس سازمان صداوسیما در پاسخ به سوال ایرنا درباره نتایج نظرسنجی‌ها برنامه‌های تلویزیون و افت مخاطب گفت: نظرسنجی ها بر اساس شاخص‌های متنوع و قابل تفسیر انجام می‌شود، اتکای صرف به نتایج نظرسنجی‌ها در هیچ جای دنیا کار علمی نیست. باید به مجموعه شاخص‌ها، زمنیه‌ها و عوامل تاثیرگذار توجه کرد.

پیمان جبلی با حضور در غرفه ایرنا واقع در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران اظهار کرد: آمار خامی که وجود دارد باید فراوری و با شاخص های مختلف سنجیده شود. ما از هر گونه کمک منصفانه و دلسوزانه رسانه به جامعه و مردم از جمله رسانه ملی استقبال می کنیم.

وی افزود: این فناوری به عنوان یک حوزه چند وجهی اجتماعی، اقتصادی، صنعتی و فرهنگی می‌تواند جنبه‌های مختلف زندگی بشر را تحت تاثیر قرار دهد و متاثر از این فناوری شود. آنگونه که تحولات پیشین آمدند و جریان های رسانه، مفهوم مطالعه و تعریف سواد را تغییر دادن، رسانه هم در هوش مصنوعی تعریف دیگری خواهد داشت.

رییس سازمان سینمایی نیز در نمایشگاه حاضر شد و گفت: در قانون برنامه هفتم توسعه موضوع بیمه بیکاری سینماگران و هنرمندان گنجانده شده است که یک اتفاق مهم است.

محمد خزاعی با یادآوری اینکه درباره اکران نوروزی در جلسه شب گذشته به جمع بندی رسیدیم، توضیح داد: مهم ترین هدف ما تنوع ژانر بود که سلایق مختلف راضی شوند. اکران نوروزی از ۲۳ اسفند آغاز و پرونده اکران فیلم های قبلی از این تاریخ بسته می‌شود. فیلم های آسمان غرب، بی بدن، تمساح خونی، ایلیا، نوروز، پرویز خان جزو آثار اکران نوروزی هستند.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان نیز در نمایشگاه گفت: نماینده جدید باید از جایی تعیین شود که بیشترین قرابت و آشنایی و همکاری را با افغانستان داشته باشد. آنچه در جمع بندی گوترش هم آمد استقبال از نقش کشورهای منطقه بود و قرار شد رایزنی‌ها ادامه یابد.

حسن کاظمی قمی، درخصوص جزئیات نشست دوحه در خصوص افغانستان اظهار داشت: ابتکار برگزاری اجلاس بین المللی دوحه توسط دبیرکل سازمان ملل و با حضور نمایندگان ویژه کشورهایی که در حوزه افغانستان مشغول هستند از جمله ۲۴ کشور و ۶ سازمان منطقه‌ای و بین المللی اجرایی شد. این ابتکار در اجرای قطعنامه ۲۷۲۱ شورای امنیت بود. گزارشی توسط نماینده دبیرکل سازمان ملل تنظیم شده بود که به تصویب شورای امنیت رسید و مقرر شد دو موضوع مهم توسط دبیرکل پیگیری شود.

فرماندار تهران نیز گفت که تا این لحظه در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس حدود سه هزار و ۵۶۰ نفر را برای انتخابات مجلس به عنوان داوطلب داریم.

میزبانی رسانه‌ها از مردم و دولتمردان؛ حضور پررنگ هیات دولت در روز چهارم 
نمایشگاه

احمد قیومی در حاشیه بازدید از غرفه ایرنا افزود: اینکه می‌گویم حدود سه هزار و ۵۶۰ داوطلب به این دلیل است که ممکن است برخی انصراف داده و یا حوزه انتخابیه خود را تغییر دهند. این افراد در ۱۱ اسفند برای تصدی ۳۰ کرسی تهران در مجلس تلاش خواهند کرد تا نظر مردم را جلب کنند.

فرماندار تهران این را هم گفت که جانمایی صندوق ها انجام شده تا مردم سهل الوصول تر بتوانند رای دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha