نامزد انتخابات مجلس: بهره گیری از ظرفیت‌های آبادان برای کاهش مشکلات ضروری است

آبادان - ایرنا - نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه آبادان بهره گیری از ظرفیت‌های شهرستان برای کاهش مشکلات این منطقه را ضروری دانست و گفت: مشکلات و کمبودهای این شهرستان با توجه به ظرفیت‌های پیدا و پنهان آن به‌درستی حل و مدیریت نشده است.

حجت الاسلام علی معبودی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، حضور در انتخابات را تکلیف شرعی، ملی و قانونی دانست و اظهار کرد: افزایش مشارکت در این رویداد ملی می تواند تحقق دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را شتاب دهد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به برخی کمبودها در شهرستان آبادان اشاره کرد و افزود: در کشور شهرهایی که فقط دارای صنعت نفت، بندر و دریانوری، کشاورزی و یا مزیت ترانزیت کالا هستند از جهت زیبایی، خدمات و مبلمان شهری از شهرهای دیگر جلوتر هستند ولی در آبادان که دارای همه این ظرفیت ها است، شاهد کمبودهای و برخی محرومیت‌ها هستیم.

حجت الاسلام معبودی گفت: آبادان در منطقه جلگه ای و میان رودخانه‌های اروند و بهمنشیر قرار دارد و از ظرفیت‌های بندری، پالایشگاهی و پتروشیمی و مرز مشترک با کشور عراق به منظور صادرات کالا برخوردار است.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه آبادان ادامه داد: آبادان همچنین از طرفی در منطقه آزاد اروند قرار دارد که باید در هر بخش ظرفیت‌ها را شناسایی و آنها را در مسیر درست برای پیشرفت شهرستان و کشور استفاده کرد.

معتقد به استفاده از ابزار نظارتی و نه دخالت هستیم

حجت الاسلام معبودی گفت: در گام نخست برای پیشرفت شهرستان آبادان به فعال کردن ابزار نظارت و نه دخالت در امور و عزل و نصب‌ها اعتقاد دارم.

وی افزود: سعی بر این است تا در گام نخست از نخبگان بومی حمایت شود و کسانی که دارای توانایی علمی هستند در راس امور قرار گیرند.

حاکمیت مضاعف در منطقه آزاد اروند مسئولان را پاسخگو نمی‌کند

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از آبادان گفت: در شرایط تحریمی منطقه آزاد اروند باید پایگاه صادرات در کشور و اهرمی برای افزایش قدرت پول ملی و ارزآوری باشد.

وی افزود: متاسفانه شاهد حاکمیت مضاعف و دوگانگی حاکمیتی در شهرستان آبادان هستیم و این روند مسئولان را پاسخگو نمی‌کند و مردم نمی‌دانند متولی اصلی امور در آبادان مسئولان منطقه آزاد یا سایر ارگان‌ها هستند.

حجت‌الاسلام معبودی گفت: در حاکمیت دوگانه هزینه‌های اقتصادی، آموزشی، بهداشتی ورزشی و فرهنگی مضاعف است و این شرایط به سنگی جلوی پای کسانی که قصد دارند در بخش اقتصادی، فرهنگی و تجاری سرمایه گذاری کنند، تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه شهر آبادان تنها اسماً در منطقه آزاد قرار دارد و شهروندان آن از مزیت‌های این منطقه بی‌بهره هستند گفت: برای تحقق این مهم گیت‌های گمرک باید به دروازه‌های ورودی منتقل شود تا منطقه رونق گیرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از آبادان گفت: سرمایه گذاری اقتصاد دستوری نیست و یکی از مولفه‌ها برای سرمایه گذاری بهره‌گیری از معافیت مالیاتی در منطقه آزاد به عنوان فرصتی برای تشویق سرمایه گذار است زیرا در آبادان به لحاظ آب و هوایی و گرمای هوا در بیشتر ماه‌های سال به هیچ وجه سرمایه گذار بدون مشوق‌های لازم ورود نمی‌کند.

وی با تاکید بر حمایت از شهرک‌های صنعتی در منطقه آزاد اروند و حمایت از تولید و کاهش هزینه‌های آن اظهار کرد: در صورت فعال شدن شرکت‌های راکد در شهرک‌های صنعتی آبادان افزون بر افزایش تولید ملی شعار دولت در تحقق یک میلیون شغل نیز محقق می‌شود.

ممنوعیت صید برای صیادان منطقه غیرقابل پذیرش است

حجت الاسلام معبودی با اشاره مشکلات صید و صیادی برای بیش از ۷۰۰ شناور در شهرستان آبادان به دلیل صادر نشدن مجوز صید اظهار کرد: بسیاری از صیادان در چوئبده و اروندکنار با مشکل صدور مجوز صید روبه‌رو هستند و جا دارد برای برطرف کردن مشکل صید و صیادی آنها گام های عملی برداشته شود.

حجت الاسلام معبودی گفت: وقتی صیادان عراقی بدون دغدغه در صیدگاه های مشترک و اروندرود به صید مشغول هستند چه توجیهی وجود دارد تا مانع کار صیادان منطقه شود که روزی خود را از طریق صید و صیادی تامین می‌کنند.

پالایشگاه و پتروشیمی آبادان نیاز به بازسازی و نوسازی دارند

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از آبادان گفت: پالایشگاه آبادان برای تثبیت و افزایش تولید نیاز به بازسازی و اجرای سریع دارد تا پالایشگاه به مجموعه ای کارآمد تبدیل شود.

وی افزود: پتروشیمی آبادان نیز یک بنگاه زیان‌ده است و نیاز است با استفاده از مدیریت کارآمد، جهادی و علمی در مسیر اصلاح خط تولید و بازسازی قرار گیرد تا ضمن حفظ تولید محصولی باکیفیت و قابل رقابت در بازار بین‌المللی عرضه کند.

وجود سه نماینده در آبادان یک ظرفیت برای آبادانی است

حجت‌الاسلام معبودی وجود سه نماینده در آبادان را یک ظرفیت برای توسعه شهرستان و یک ظرفیت برای ارتقای شاخص های رفاهی، اشتغال و سرمایه گذاری در بخش دولتی و بخش خصوصی دانست و گفت: باید با هم افزایی و استفاده از این ظرفیت با کمک نخبگان سیاسی و اقتصادی برای شهرستان کارهای مهمی را هدف‌گذاری و اجرا کرد.

وی افزود: با توجه به وجود منابع غنی نفتی، پالایشگاه، پتروشیمی و همچنین ظرفیت منطقه در رشد و اقتصادی؛ در صورت پیروزی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، عضویت در کمیسیون انرژی را در دستور کار خواهم داشت.

در کارهای فرهنگی و آموزش و پرورش عقب ماندگی داریم

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از آبادان گفت: متاسفانه شاخص‌های فرهنگی و آموزش و پرورش در آبادان مطلوب نیست و باید این شرایط تغییر کند.

وی افزود: ورزش آبادان نیز نیاز به نگاه ویژه دارد و وضعیت و جایگاه تیم لیگ برتری صنعت نفت آبادان در شان مردم فوتبال دوست آبادان نیست و باید برای برون رفت از مشکلات اقتصادی آن چاره اندیشی کرد تا این تیم در فصل نقل و انتقالات با مشکل روبه‌رو نباشد ولی اینک اولویت نخست حفظ این تیم در لیگ برتر است.

کشاورزی آبادان با مشکلات متعدد روبه رو است

حجت‌الاسلام معبودی گفت: کشاورزی در شبه جزیره آبادان با مشکلات متعدد روبه رو است و باید به سمت کشاورزی علمی برویم.

وی افزود: با شور شدن آب اروندرود و بهمنشیر باید با آموزش کشاورزان و استفاده بهینه از منابع آب موجود به سمت کشاورزی علمی و روش‌های نوین آبیاری حرکت کنیم.

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از آبادان گفت: شهرستان آبادان قطب تولید خرما در کشور است و باید در کنار توجه به افزایش تولید صنایع تبدیلی و فرآوری آن نیز مورد توجه قرار گیرد.

آبادان سه نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha