استاندار: بانک اطلاعاتی جوانان آذربایجان‌غربی تشکیل شود

ارومیه - ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بانک اطلاعاتی دقیقی در مورد جوانان استان به ویژه در حوزه اشتغال، بیکاری و مهارت آموزشی تشکیل شود.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی جوانان آذربایجان‌غربی افزود: بانک اطلاعاتی دقیقی تشکیل شود تا مشخص شود چه تعداد از جوانان شاغل و بیکار هستند.

وی ادامه داد: بیشترین جمعیت بیکار مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی است که باید به این عرصه ورود کرده و برنامه ریزی لازم در همه دانشگاهها صورت گیرد که البته در کنار آن، مهارت آموزی هم در دستور باشد.

وی اضافه کرد: متاسفانه زیاد به این مهم توجه نشده و باید دراین زمینه فعالیت لازم صورت گرفته و مهارت آموزی از همان دوران مدرسه و درهنرستان ها در دستور کار قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از چالش های مهم، اشتغال جوانان است که دراین خصوص بسترهای لازم برای اشتغال باید ایجاد شود، اظهار کرد: مسکن جوانان و ازدواج آسان آنان نیز باید مورد توجه قرار گیرد و دراین زمینه تسهیلاتی اعطا شود.

معتمدیان با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد پل ارتباطی با جوانان هستند، گفت: باید دغدغه های جوانان را از خود آنان گرفته و به بررسی آنها پرداخته و در پیشرفت و آبادانی کشور و استان به آنها نقش بدهیم.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: میانگین ازدواج در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش یافته و طلاق نیز افزایشی بود.

سعید احمدی افزود: در ۱۰ ماه سال جاری ۲۱ هزار و ۴۶۲ واقعه ازدواج ثبت شده است و همچنین طی این مدت هفت هزار و ۱۹ طلاق ثبت شده که نسبت به سال گذشته که در این خصوص خوشبختانه شاهد کاهش هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی نیز در این جلسه از تحقق ۱۱۲ درصدی اشتغال پیش بینی شده برای سال جاری در استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به سیاسیت ایجاد اشتغال برای یک میلیون نفر، آذربایجان غربی در این زمینه گام های خوبی برداشته است.

علی دهقانی ادامه داد: بیشترین کاهش نرخ بیکاری را در زمستان ۱۴۰۲ داشتیم و نرخ بیکاری استان در هفت فصل متوالی تک رقمی بوده است.

وی افزود: نرخ بیکاری درکل کشور ۹ درصد و در آذربایجان غربی ۸.۶ درصد است.

به گزارش ایرنا دراین جلسه از جوانان نخبه و برخی از مدیران سازمان های مردم نهاد تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha