فرماندار: تربت‌حیدریه دارای یک هزار و ۵۰۰ رای اولی است

مشهد - ایرنا - فرماندار تربت حیدریه گفت: این شهرستان دارای ۱۵۰ هزار نفر واحد شرایط شرکت در انتخابات ۱۱ اسفند بوده که یک هزار و ۵۰۰ نفر آنان رای اولی هستند.

به گزارش ایرنا، علی اکبر کی‌پور روز چهارشنبه در استودیو انتخابات خراسان رضوی افزود: جشن تکلیف سیاسی رای اولی با محوریت خود آنها برگزار شده و انتظار می‌رود حضور بسیار پررنگی در انتخابات داشته باشند.

وی بیان کرد: همچنین پیش بینی‌ها حاکی از مشارکت بیشتر مردم در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، بالاتر از ۶۰ درصد در تربت حیدریه است.

فرماندار تربت حیدریه اضافه کرد: دستگاه ها ملزم شدند عملکرد ۲ ساله دولت در حوزه خود را تهیه و به اطلاع مردم برسانند که این اقدام اثرگذاری مثبتی دارد..

وی بیان کرد: برنامه پاتوق انتخابات هم امروز در شهرستان تربت حیدریه پیش بینی شده که مردم عملکرد و فعالیت های دستگاه ها را در غرفه های اختصاص یافته، مشاهده می‌کنند.

فرماندار: تربت‌حیدریه دارای یک هزار و ۵۰۰ رای اولی است

کی پور گفت: بیش از ۲۲۷ نفر در مرحله اول (پیش ثبت نام) در تربت حیدریه نام نویسی کردند که از این تعداد ۷۰ نفر ثبت نام خود را قطعی کرده و از مجموع آنان ۳۸ نفر تأیید صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: ۲ نفر از تایید صلاحیت شدگان تاکنون انصراف و ۲ نفر هم تغییر حوزه انتخابیه دادند و اکنون ۳۴ داوطلب در گردونه رقابت های حوزه انتخابیه باقی مانده اند که یک نفر از آنان زن است.

کی‌پور اشاره کرد: ۱۹۹ شعبه ثابت و سیار در شهرستان تربت حیدریه دایر خواهد شد که ۱۰۳ شعبه از این تعداد شهری و بقیه روستایی است.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی برای کسب ۱۸ کرسی نمایندگی برگزار می شود که از آن میان پنج نماینده مربوط به حوزه انتخابیه مشهد و کلات است، حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد دارای ۲ کرسی نمایندگی، حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه نیز دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس هستند و ۹ حوزه انتخابیه دیگر استان هر کدام یک نماینده در مجلس دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار و تبلیغات از دوم اسفند آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha