الفتی پرچمدار ژیمناستیک ایران

۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۳۵
کد خبر: 85393849
الفتی پرچمدار ژیمناستیک ایران

تهران- ایرنا- کسب ۲ مدال نقره مهدی الفتی در سال ۱۴۰۲ موجب شده تا خانواده ژیمناستیک امید زیادی برای کسب سهمیه المپیک داشته باشند.

به گزارش ایرنا، ژیمناستیک ایران در سال ۱۴۰۲ چالش‌های زیادی را تجربه کرد، اما مهمترین و شیرین‌ترین اتفاق این فدراسیون کسب نشان نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو بود که رضا خیرخواه سرمربی تیم از آن به عنوان شگفتی ۸۰ سال گذشته ورزش ایران یاد کرد.

مهدی الفتی، تنها ژیمناست ایران، در فینال پرش خرک بازی‌های آسیایی با حریفان خود در فینال رقابت کرد و با مجموع امتیاز ۱۴.۷۸۳ در جایگاه دوم ایستاد و مدال نقره گرفت.

الفتی پس از تاریخ‌سازی در هانگژو در جمع خبرنگاران گفت: بعد از چند سال که نمایندگان ایران نتوانستند مدال بگیرند، توانستم این کار را انجام دهم و از این حیث خیلی خوشحالم. تا پیش از این همیشه زنگ تفریح دیگر کشورها بودیم اما با پرچم کشورم ثابت کردم که می‌توانیم روی سکوی آسیایی و جهانی باشیم.

الفتی پرچمدار ژیمناستیک ایران

رضا خیرخواه سرمربی مهدی الفتی پس از کسب این مدال تاریخی به خبرنگاران گفت: الفتی با قدرت تمام این مدال ارزشمند را پس از ۸۰ سال و برای اولین بار در تاریخ ژیمناستیک ایران به دست آورد تا شگفتی‌ساز شویم. ما می‌توانستیم یک مدال دیگر هم توسط کهنی کسب کنیم که متاسفانه روی یک لغزش به فینال نرسید و اگر فینالیست می‌شد قطعا روی سکو می‌رفت.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک درباره کسب سهمیه المپیک بیان کرد: می‌توانیم سهمیه بگیریم و حتی می‌توانیم در المپیک مدال داشته باشیم.

الفتی پرچمدار ژیمناستیک ایران

همچنین پس از این تاریخ‌سازی عابد حقدادی رئیس وقت فدراسیون ژیمناستیک در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تبریک کسب نخستین مدال ژیمناستیک ایران در ادوار بازی‌های آسیایی اظهار داشت: این موفقیت را باید به جامعه ورزش و ژیمناستیک تبریک بگویم. این موفقیت نتیجه اردوهای بلندمدت و برنامه‌ریزی کادرفنی و اراده ورزشکاران بود، ورزشکارانی که روزهای سختی داشتند و حتی به خاطر حضور در اردو از خانواده دور بودند. همچنین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برنامه‌ریزی دقیقی برای موفقیت کاروان اعزامی داشتند که امروز نتیجه آن مشخص است. این مدال می‌تواند یک موج مثبت بعد از آن همه اتفاقات منفی در ورزش ژیمناستیک ایجاد کند.

حقدادی در اهمیت این مدال گفت: نگاهی به نفرات حاضر در فینال نشان از آن دارد که مهدی الفتی چه کار مهمی انجام داده است. در این مسابقه نفراتی از کره‌جنوبی و ژاپن حضور داشتند که در سطح جهانی بودند. الفتی با یک حرکت حساب شده و خوب موفق به کسب نشان نقره شد. این بسیار مهم است و می‌تواند آغاز راه موفقیت ژیمناستیک ایران برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس باشد. به شما و سایر خانواده این رشته قول می‌دهم که ایران در المپیک نماینده خواهد داشت و برای نخستین بار ژیمناست‌های ایرانی از طریق مسابقات انتخابی به المپیک گام خواهند گذاشت.

الفتی پرچمدار ژیمناستیک ایران

البته این مدال تنها شاهکار مهدی الفتی در سال ۱۴۰۲ نبود بلکه وی با حضور در جام جهانی ژیمناستیک آلمان موفق به کسب نقره شد. جام جهانی آلمان یکی از مراحل کسب سهمیه المپیک پاریس محسوب می‌شود. الفتی پیشتر در مرحله مقدماتی پرش خرک جام جهانی آلمان توانست نمره بسیار خوب ۱۴.۸۶۶ کسب کند و با قرار گرفتن در جایگاه دوم این مرحله راهی فینال جام جهانی شد.

ملی‌پوش ژیمناستیک ایران، پیش از این در جام‌جهانی مصر پنجم شده بود.

الفتی پرچمدار ژیمناستیک ایران

پس از کسب این نشان نقره امید ایران برای کسب نخستین سهمیه المپیک بیش از پیش افزایش پیدا کرد. زهرا اینچه‌درگاهی سرپرست فدراسیون ژیمناستیک در خصوص کسب مدال باارزش نقره مهدی الفتی در جام‌جهانی آلمان که یکی از مراحل کسب سهمیه المپیک پاریس محسوب می‌شود، اظهار داشت: این مدال به جهت اینکه جام‌های جهانی مصر، آلمان، قطر و جمهوری آذربایجان مسابقات کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شوند، ارزش زیادی دارد چرا که بسیاری از قهرمانان بزرگ از ۷۴ کشور دنیا در این رقابت‌ها حاضر و به دنبال کسب امتیازات لازم برای حضور در المپیک پاریس بودند.

وی افزود: از سال ۹۶ که ریاست فدراسیون ژیمناستیک را بر عهده گرفتم برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای الفتی و چند ژیمناست آینده‌دار دیگر آغاز شد که خدا را شاکرم امروز این برنامه‌ها به ثمر نشسته است. مدالی هم که برای اولین بار در بازی‌های آسیایی کسب کرد نتیجه یک برنامه‌ریزی ۴ ساله بود. الفتی در سال ۹۷ هم موفق به کسب سهمیه المپیک جوانان شد تا ایران برای اولین بار یک نماینده در این رقابت‌ها داشته باشد.

اینچه‌درگاهی خاطرنشان کرد: باید تشکر ویژه‌ای از وزیر ورزش و همچنین رئیس کمیته ملی المپیک داشته باشم که در این مدت، حمایت‌های خالصانه‌ای از ژیمناستیک ایران کردند و باعث شدند این رشته به سمت آرامش پیش برود. امیدوارم با تداوم این حمایت‌ها ژیمناستیک ایران بتواند موفقیت‌های بسیار بیشتری کسب کند.

الفتی پرچمدار ژیمناستیک ایران

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha