۴۰۰ قطعه زمین ویژه طرح جوانی جمعیت در شاهرود و میامی آماده واگذاری شد

شاهرود - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: ۴۰۰ قطعه زمین ۲۰۰ متری در قالب اجرای طرح جوانی جمعیت همزمان با اعیاد شعبانیه آماده واگذاری به خانواده‌های دارای شرایط در شهرستان‌های شاهرود و میامی است.

امیر عمیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۷۲۱ خانواده دارای سه و چهار فرزند متقاضی دریافت زمین در قالب طرح جوانی جمعیت در شرق استان سمنان در سامانه ثبت نام کردند.

وی به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرای طرح جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: ثبت نام متقاضیان اجرای این طرح در شهرستان‌های شاهرود و میامی از سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

۴۰۰ قطعه زمین ویژه طرح جوانی جمعیت در شاهرود آماده واگذاری شد

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان ادامه داد: ۲۱۵ متقاضی دارای چهار فرزند و ۵۰۶ متقاضی دارای سه فرزند حائز شرایط، مورد تایید قرار گرفتند.

عمیدی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۹۸ قطعه زمین به متقاضیان دارای شرایط واگذار شد، ابراز کرد: واگذاری ۴۰۰ قطعه زمین در پویش مهدوی طی اعیاد شعبانیه برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه واگذاری این زمین‌ها برای خانواده‌های دارای چهار فرزند رایگان است، اظهار کرد: متقاضیان دارای سه فرزند باید یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بابت آماده‌سازی زمین پس از ۲ ماه تنفس، طی هشت قسط پرداخت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان تصریح کرد: دیگر متقاضیان نیز هر چه سریع‌تر پرونده‌های خود را تکمیل کنند.

به گزارش ایرنا، استان سمنان هشت شهرستان و به اندازه چند استان وسعت و جاده دارد. به همین دلیل در این استان ۲ اداره کل راه و شهرسازی فعالیت دارند. از هشت شهرستان ۲ شهرستان شاهرود و میامی زیرمجموعه اداره کل راه و شهرسازی شرق استان و بقیه شهرستان‌ها زیرمجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان هستند.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و شهرستان میامی با بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارند.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha