دبیرخانه مشترک شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان دزفول تشکیل شد

دزفول - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهرستان دزفول گفت: دبیرخانه مشترک شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان دزفول به منظور تقویت همگرایی میان شهرهای مختلف، تعریف کار مشترک، افزایش هماهنگی‌ها و انجام کار جمعی میان شهرهای ۱۲ گانه دزفول در این شهرستان تشکیل شد.

به گزارش ایرنا، علیرضا زمانی راد روز چهارشنبه در سومین نشست مشترک شهرداران ورؤسای شوراهای شهرهای شهرستان دزفول در شهرداری شهیون افزود: ایجاد دبیرخانه مشترک شهرداری‌های دزفول از جمله مصوبه‌های نخستین نشست مشترک شهرداران و رؤسای شوراهای شهر دزفول در دی ماه امسال است که عملیاتی شدن آن در کمتر از ۲ ماه نشان از وجود درک مشترک از اهمیت کار جمعی و اهتمام جدی برای گره گشایی از مسایل شهرستان است.

وی شهیون را یکی از مناطق پراستعداد شهرستان دزفول دانست و ادامه داد: شهیون با وجود ظرفیت‌های کم نظیر و داشتن جاذبه‌های خیره کننده طبیعی، گردشگری و صنایع دستی دچار ضعف شدید زیرساختی است.

رییس شورای اسلامی شهرستان دزفول بیان کرد: برگزاری نشست‌های مشترک شهرداران و رؤسای شوراهای شهرهای ۱۲ گانه شهرستان دزفول همگرایی و هم افزایی میان شهرهای مختلف به منظور گره گشایی از مسایل و تشریک مساعی برای ارتقای خدمت رسانی به شهروندان در کل شهرستان است.

دزفول، شهرستانی با ظرفیت‌های کم نظیر است

زمانی راد، دزفول را شهرستانی کم نظیر از نظر ظرفیت‌های فرهنگی، علمی، اقتصادی، تولیدی و گردشگری دانست و تصریح کرد: تمام شاخص‌های ممتاز شهرهای برجسته کشور، به طور یکجا در دزفول وجود دارد حال آنکه این استعدادها و ظرفیت‌های بی‌نظیر در عرصه‌های مختلف به خوبی مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: شهرستان دزفول دارای ۱۲ شهر است که مطالعه و بررسی ظرفیت آنها نشان می‌دهد که هر یک از این شهرها ظرفیت‌های فراوانی دارند و فعال سازی و بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها با هم افزایی و کار جمعی می‌تواند موجب تحول در تمام جغرافیای این شهرستان شود.

محرومیت زدایی از تمام مناطق شهرستان رویکرد شورای اسلامی شهرستان دزفول است

رییس شورای اسلامی شهرستان دزفول، افزایش تعامل میان شهرهای مختلف و محرومیت زدایی از تمام مناطق شهرستان را رویکرد شورای اسلامی شهرستان دزفول دانست و بیان کرد: هر یک از شهرهای دزفول دارای نقاط قوت و ضعفی از نظر پشتیبانی، ماشین آلات و نیروی انسانی است که با شناسایی این قوت‌ها و کاستی‌ها و ایجاد هم افزایی میان شهرها، امکان گره گشایی از بسیاری از مسایل با توان فعلی وجود دارد.

وی افزود: استقبال گسترده و حضور فعالانه شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای مختلف دزفول در این نشست‌های مشترک نشان از فهم مشترک میان مدیریت شهری در شهرستان است که با افزایش تعامل و به اشتراک گذاری ظرفیت‌های موجود، امکان تحول در تمام شهرهای دزفول وجود دارد.

تمام شهرهای دزفول آماده برگزاری انتخابات پرشور هستند

زمانی راد با اشاره به در پیش بودن رویدادهای مهم نظیر جشن‌های نیمه شعبان، انتخابات، آغاز مسافرت‌های نوروزی و همچنین ماه مبارک رمضان گفت: با وجود فشار کاری زیاد بر دوش شهرداری‌ها، تلاش برای برگزاری هرچه بهتر هر یک از این رویدادها مورد تاکید مدیریت شهرهای مختلف دزفول است.

وی با اشاره به نقش شهرداران شهرهای مختلف برای بسترسازی مشارکت حداکثری در انتخابات افزود: براساس گزارش شهرداران و روسای شوراهای اسلامی ۱۲ شهر تابعه این شهرستان، تمام شهرهای دزفول برای برگزاری انتخاباتی پرشور با مشارکت حداکثری آماده هستند و برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام شده است.

هم افزایی میان شهرهای ۱۲ گانه دزفول موجب گره گشایی از مسایل مبتلا به شهری می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهرستان دزفول اظهارکرد: شناسایی امکانات و ماشین آلات عمرانی، خدماتی و زیرساختی موجود در شهرداری‌های شهرهای مختلف دزفول به منظور هم افزایی و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود برای گره گشایی از مسایل شهرها به عنوان اولویت در دستور کار است.

وی ادامه داد: برای توسعه شهرستان تا زمانی که تکلیف قانون "مدیریت واحد شهری" روشن نشده و الزامی برای اجرای مدیریت واحد در شهرها وجود ندارد، چاره‌ای جز "مدیریت هماهنگ شهری" وجود ندارد که خروجی برگزاری این نشست‌های مشترک ارتقای این هماهنگی در شهرستان است.

به گزارش ایرنا، در این نشست مسایل اولویت دار عمرانی و نواقص شهرداری شهیون مطرح و شهرداران شهرهای دزفول و حمزه برای تامین مصالح و ماشین آلات مورد نیاز اجرای این طرح عمرانی اعلام آمادگی کردند.

در این نشست با تصویب شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای دزفول، مقرر شد فهرست نیازمندی‌های پشتیبانی و ماشین آلاتی شهرداری‌های شهرهای ۱۲ گانه دزفول تهیه و دسته بندی شود تا براساس اولویت بندی و به صورت یکپارچه تهیه آنها از طریق وزارت کشور پیگیری شود.

همچنین مقرر شد به منظور پیگیری مسایل و مشکلات خاص شوراها و شهرداری‌های دزفول که با وجود پیگیری‌های فراوان سال‌ها بدون نتیجه باقی مانده‌اند با ذکر مراحل پیگیری شده گذشته به شورای شهرستان اطلاع رسانی شود تا پیگیری برای حل آنها در سطح استانی و ملی در دستور کار شورای شهرستان قرار گیرد.

پس از دزفول و میانرود، سومین نشست مشترک شهرداران و روسای شهرهای تابعه دزفول به میزبانی شهرداری شهیون برگزار و مقرر شد نشست آتی در شهر حمزه باشد.

جمعیت شهرستان دزفول با روندی رو به افزایش براساس آخرین سرشماری در سال ۹۵ افزون بر ۴۴۵ هزار نفر، سی‌امین شهرستان پرجمعیت کشور و دومین شهرستان پرجمعیت خوزستان است.

شهرستان دزفول دارای چهار بخش مرکزی، چغامیش، سردشت و شهیون و ۱۲ شهر است. شهرهای دزفول، صفی آباد، شمس آباد، حمزه، میانرود، امام، سالند، سیاه منصور، چغامیش، شهیون، منتظران و جندی شاپور شهرهای تابعه شهرستان دزفول هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha