سهمیه خراسان‌شمالی در آزمون استخدامی بهزیستی ۵۹ نفر است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: چهار هزار و ۳۰۰ نفر از جامعه هدف در سازمان ها و دستگاه های اجرایی استخدام می شوند که سهمیه این استان ۵۹ نفر است.

محسن توحیدی مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ثبت نام آزمون استخدامی ویژه معلولان از ۲۹ بهمن ماه تا ۹ اسفندماه سال جاری انجام می شود و متقاضیان از این فرصت برای استخدام استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در این آزمون سهمیه سه درصدی برای گروه هدف اعمال می شود، گفت: ۳۱ نفر سهمیه در بجنورد، ۱۱ نفر در شیروان، ۶ نفر در مانه و سملقان، هشت نفر در اسفراین، یک نفر در گرمه و ۲ نفر در جاجرم است.

توحیدی مقدم با بیان اینکه بیش از ۱۱۷ هزار نفر زیر پوشش این سازمان حمایتی در استان قرار دارند، افزود: از این تعداد؛ ۲۵ هزار نفر معلول و این افراد دارای معلولیت های جسمی و حرکتی، بینایی، شنیداری، روانی مزمن و صوت و گفتار هستند.

وی تصریح کرد: اینک تلاش می شود تا با ایجاد شغل برای خانواده های گروه هدف درآمد پایدار ایجاد شود که در این راستا نیاز به مشارکت و کمک خیران و سازمان و دستگاه ها است.

به گزارش ایرنا، ۱۱۷ هزار و ۴۱ نفر از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند.

۲۵ هزار و ۶۸۳ نفر معلول در این استان شناسایی شده است که از این تعداد ۱۰ هزار و ۶۸۳ نفر معادل ۴۰ درصد معلولیت‌های جسمی و حرکتی هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از مردم آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha