تُرک‌زبانان غرب اصفهان: هنوز بر سر عهدِ خود با نظام هستیم

اصفهان-ایرنا- یک فعال فرهنگی به نمایندگی از اقوامِ تُرک زبان ساکن در شهرستان فریدونشهر اصفهان گفت: تبلیغات و حواشی منفی دشمن در آستانه انتخابات برای دلسرد کردن مردم بی‌اثر است و ما این بار نیز بر سر آن عهدی که با نظام بسته‌ایم، هستیم.

علیمُراد نعمتی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: قوم ترک زبان فریدونشهر همواره علاقه‌مند به نظام و کشور بوده‌اند و در انتخابات امسال نیز دِین خود را ادا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در انتخابات امسال با اقبال خوب مردم منطقه مُواجهیم، ادامه داد: تُرک زبانان فریدونشهر، مردمی مذهبی، علاقه‌مند و متعصب به انقلاب و نظام هستند و امسال نیز حضور آنها پای صندوق های رای چشمگیر خواهد بود.

نعمتی که هنگام مصاحبه تلفنی در حال بازگشت از روستاهای "پُشتکوه موگویی» فریدونشهر بود، افزود: برکات انقلاب و نظام در مقایسه با دوران پهلوی برای مردم ساکن مناطق کم‌برخوردار ملموس و ارزشمند و توجه دولت به روستاهای دارای چند نفر جمعیت قابل تحسین است.

وی ادامه داد: اگرچه هنوز محرومیت و تنگناهای زیرساختی در مناطق غرب اصفهان و روستاهای سخت گذر(صعب‌العبور) فریدونشهر استمرار دارد، اما این مساله هرگز از وفاداری مردم به نظام نمی‌کاهد و آنها ضمن مطالبه نیازهای خود در بزنگاه‌های مهم کشور نقش‌آفرینی می‌کنند.

مُعتمد اقوام تُرک زبان ساکن در فریدونشهر افزود: فریدونشهر برغم محرومیت از ظرفیت‌های کلیدی و راهگشا در بخش گیاهان دارویی، گردشگری، دامپروری و صنایع تبدیلی برخوردار است که پویایی آنها توجه ویژه مسوولانِ کشور و استان را می‌طلبد تا قدری از مشکلات معیشتی مردم کاسته شود.

تُرک‌زبانان غرب اصفهان: هنوز بر سر عهدِ خود با نظام هستیم

وی همچنین حال و هوای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این منطقه را پُرشور توصیف کرد و از ارتباط قوی و بی‌واسطه برخی کاندیداهای مجلس خبرگان با اقشار مردم منطقه خبر داد.

به گزارش ایرنا، نزدیک به ۲۰ درصد جمعیت فریدونشهر را ترک زبانان تشکیل می‌دهند که بیشتر در روستاهای شمال و شرق این منطقه سکونت دارند.

بختیاری‌ها، گرجی‌ها، ترک‌ها، ارمنی‌ها و فارسی زبان‌ها از تیره‌ها و طوائف معروف این ناحیه، سال ها در کنار هم همزیستی مسالمت‌آمیز دارند.

در حوزه انتخابیه فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت امسال ۳۲ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی به رقابت می‌پردازند. در استان اصفهان برای تصدی پنج کُرسی مجلس خبرگان رهبری ۱۱ داوطلب در حال رقابت هستند.

میزان مشارکت مردم شهرستان فریدونشهر سال ۱۴۰۰ در انتخابات ریاست جمهوری که بطور همزمان با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد ۸۱ درصد بود.

شهرستان سردسیر فریدونشهر با ۳۵ هزار نفر جمعیت و ۸۵ روستا در ۱۸۰ کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارد.

منطقه سخت‌گذر و کم‌برخوردار پیشکوه و پشتکوه با جمعیت ۶ هزار نفر در این منطقه واقع است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha