مشارکت سیاسی مردم از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

زنجان - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی نظام مردم‌سالاری دینی در کشور شکل گرفته است، گفت: مشارکت سیاسی مردم و دخیل بودن در سرنوشت کشور از دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که نمود بیشتر آن درپای صندوق های رای است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل رفیعی روز چهارشنبه در همایش هزار نفری دانش آموزان رای اولی دختر شهر زنجان با بیان اینکه بانوان محور جامعه هستند افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این موضوع بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه بانوان به عنوان تاثیرگذارترین اقشار جامعه در حوزه های مختلف و به معنای واقعی مشغول نقش آفرینی هستند، اظهار داشت: این قشر مهم در حرکت های انقلابی نیز بسیار تاثیرگذار بوده اند.

رفیعی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی زمینه شکوفایی بانوان بیش از گذشته فراهم شد، خاطرنشان کرد: بانوان در عرصه علم و فناوری نیز وارد میدان شدند و بیشترین زمینه رشد را برای این قشر شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی توانست یک الگوی اجتماعی خوب را برای بانوان در جامعه ارائه دهد، اظهار داشت: در زمان حاضر بانوان به یک عنصر فعال در جامعه تبدیل شده اند و این مهم نیز از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه دشمنان طی ۱۵ سال گذشته بحث استحاله و تغییر رفتار عموم را مورد توجه قرار داده اند، گفت: دشمنان جنگ ترکیبی به ویژه علیه نسل جوان را برنامه ریزی کره‌اند.

وی با بیان اینکه دشمنان با انواع ترفندها، ذهن، باورها و ارزش های نسل جوان کشور را هدف قرار داده اند، گفت: ملت ایران به دنبال استقلال و آزادی خود و دشمنان در صدد ضربه زدن به این نظام اسلامی هستند.

رفیعی به انتخابات یازدهم اسفند اشاره کرد و افزود: با وجود مشکلات و معضلات موجود، نباید منافع کشورمان را فراموش کنیم و نسبت به تعیین سرنوشت خود بی تفاوت باشیم.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه دانش آموزان و رای اولی ها نیز می توانند در مشارکت سیاسی نقش آفرین باشند، گفت: حضور نیافتن مردم در صندق های رای توسط دشمنان مصادره خواهد شد.

وی با بیان اینکه دشمنان مردم را به رای ندادن تبلیغ می کنند، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۴۰ انتخابات در کشور برگزار شده است و در این میان دشمنان حضور نیافتن مردم در انتخابات را به معنای بی تفاوتی و رها شدگی تفسیر خواهند کرد و این خطرناک است.

رفیعی با تاکید بر اینکه با حضور در انتخابات این پیام را به دشمنان منتقل می کنیم که بیش از گذشته مراقب کشورمان هستیم، افزود: انتخاب نماینده شایسته و اصلح می تواند زمینه پیشرفت و شکوفایی استان را بیش از گذشته هموار کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز با بیان اینکه نیروهای جوان رای اولی پیشرفت جامعه را رقم خواهند زد، گفت: پیشرفت های متعددی در کشور حاصل شده است به طوری که در مسیر عدالت اجتماع ۴۵ سال گذشته ضریب نفوذ دختران زیر ۲۵ درصد بود.

علی اسماعیلی خاطرنشان کرد: امروزه بالای ۵۰ درصد تمام ظرفیت ها در حوزه آموزش عالی و عمومی به دختران اختصاص دارد و این قشر در حوزه های مختلف نیز نقش آفرین هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha