علاقه‌مندی ایران و بلژیک به توسعه مناسبات حقوقی قضایی

تهران - ایرنا - معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری در دیدار با سفیر بلژیک از توسعه مناسبات حقوقی قضایی تهران و بروکسل خبر داد و گفت: درصدد امضای سه موافقت‌نامه استرداد مجرمان، معاضدت قضایی در امور کیفری و معاضدت قضایی در امور مدنی میان دو کشور هستیم.

به گزارش ایرنا از وزارت دادگستری، عسکر جلالیان در دیدار با میشل مالهرب سفیر پادشاهی بلژیک، این کشور را از کشورهای مهم اتحادیه اروپا و تاثیرگذار در تصمیمات این اتحادیه برشمرد.

وی با اصیل و قدرتمند خواندن دو ملت ایران و بلژیک، سطح فعلی روابط دو ملت را ناکافی برشمرد و اظهار داشت: لازم است گام‌های موثری در راستای توسعه و ارتقای سطح روابط و مناسبات دو جانبه برداشته شود.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری افزود: تاکنون یک موافقت‌نامه انتقال محکومان بین ایران و بلژیک امضا شده و درصدد امضای سه موافقت‌نامه استرداد مجرمان، معاضدت قضایی در امور کیفری و معاضدت قضایی در امور مدنی هستیم.

جلالیان یادآور شد: نگاه به این موافقت‌نامه‌ها نگاه حقوق بشری است و ضروریست با هم‌افزایی و همکاری بیشتر، توجه ویژه‌ای به توسعه و دفاع از حقوق داخلی دو ملت داشته باشیم.

علاقه‌مندی ایران و بلژیک به توسعه مناسبات حقوقی قضایی

میشل مالهرب سفیر پادشاهی بلژیک در تهران نیز در این دیدار با اشاره به ریاست بلژیک بر شورای اتحادیه اروپا، اظهار داشت: وظیفه هماهنگی سفارتخانه ۲۲ کشور اتحادیه اروپا در ایران بر عهده بلژیک است و هدف تسهیل و سرعت‌دهی به گسترش روابط بین دو کشور در چارچوب قانون و بر اساس احترام متقابل است که در این زمینه تمام تلاش خود را برای گسترش روابط حقوقی و قضایی بین ایران و بلژیک انجام خواهیم داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha