۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85394149
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معابر ۲۷۸ روستا در زنجان آسفالت ریزی شد

۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۱۱
کد خبر: 85394149
معابر ۲۷۸ روستا در زنجان آسفالت ریزی شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: طی ۲ سال گذشته، معابر ۲۷۸ روستای استان به میزان ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار مترمربع با مشارکت دهیاری‌ها و صرف حدود سه هزار میلیارد ریال اعتبار آسفالت ریزی انجام شد.

رضا خواجه ای روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته، اجرای آسفالت معابر در ۱۷۶ روستای استان با اعتبار ۶۶۴ میلیارد ریال، به میزان ۶۶۰ هزار مترمربع انجام شد.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز سهمیه ۵۲۰ میلیارد ریالی به استان اعلام شده است و منتظر باز شدن سامانه برای تخصیص اعتبار و ظرفیت قیر رایگان هستیم.

این مسوول ادامه داد: پس از تخصیص قیر رایگان اوایل سال آینده اقدامات آغاز می شود و تا قبل از مهر نیز عملیات به اتمام می‌رسد.

خواجه ای بهسازی معابر شاخص زیست محیطی روستاها، بهبود عبور و مرور، ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی را از اولویت های مهم این نهاد در راستای توسعه روستاها ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: تامین قیر رایگان موجب رونق فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی، تسریع آسفالت راه‌های روستایی، نوسازی شبکه معابر روستایی و شهری، احداث، بازسازی و ترمیم جاده‌ها و در نهایت افزایش رفاه مردم می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان، اجرای ۳۷۹ طرح هادی روستایی، تهیه و بازنگری طرح هادی در ۲۵۸ روستا، اجرای ۲۹۹ پروژه سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار در روستاها با هدف اجرای طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی را از جمله اقدامات انجام شده اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: ارائه پاسخ استعلام در پنجره واحد زمین به تعداد ۲۰ هزار و ۲۲۴ فقره، ایجاد ۹۹۱ فرصت شغلی در روستاهای استان و اعطای ۹۶۰ میلیارد ریال تسهیلات، برای متقاضیان اشتغالزایی از دیگر اقدامات بنیاد مسکن درسال های اخیر در حوزه عمران روستایی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha