آزادی پنج زندانی اردبیلی با کمک بانوی یزدی

اردبیل - ایرنا - مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه اردبیل گفت: یک بانوی اهل یزد با اقدامی خداپسندانه به آزادسازی پنج زندانی جرایم غیرعمد و مالی که دوران محکومیت خود را در زندان‌های این استان سپری می‌کردند، کمک کرد.

کریم‌الله محبوبی اُناری روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا از اقدام و نیت خداپسندانه بانوی نیک‌اندیش اهل استان یزد در کمک به زندانیان بی‌بضاعت قدردانی کرد و افزود: مبلغ محکومیت این پنج نفر که با آزادی از زندان به مناسبت خجسته زادروز حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان دل خانواده‌هایشان شاد شد، حدود ۹ میلیارد ریال بود.

وی در مورد تامین مبلغ بدهی مورد اشاره اظهار کرد: مبلغ ۷۲۰ میلیون ریال از سوی خانم مباشری‌زاده و جمعی از ساکنان نیک‌اندیش محله نعیم‌آباد (آبشاهی) از توابع شهر قنات در استان یزد، مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از سوی ستاد دیه استان از محل کمک‌های مردمی و مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال از سوی ستاد دیه کشور تامین شد.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه اردبیل اضافه کرد: همچنین مبلغ سه میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی، مبلغ ۹۳۰ میلیون ریال آورده خود مددجویان یا خانواده‌های آنها و مبلغی افزون بر ۲ میلیارد ریال هم با گذشت شاکیان پرونده‌ها تامین شد و به فراهم شدن زمینه آزادی این پنج نفر کمک کرد.

وی در ادامه جزییات این اقدام خداپسندانه را تشریح کرد و گفت: خانم مباشری‌زاده از فعالان مذهبی و امور خیریه استان یزد است که به گفته خودش هر سال عزاداری‌های پرشور مردم دارالارشاد در ماه محرم را به همراه خانواده از تلویزیون دنبال می‌کرده و از این رو علاقه‌مند شده است که یکی از نذرهایش را در جریان سفر به اردبیل در ماه محرم به‌جا بیاورد.

محبوبی اُناری عنوان کرد: این بانو که به دلیل مشکلی نتوانسته بود به اردبیل سفر کند، با مشاهده خبر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در سالگرد شهادت سردار سلیمانی در فضای مجازی، برای مشاوره با اینجانب تماس گرفت و در نهایت به نیت پنج تَن آل‌عبا زمینه آزادی پنج نفر از جوانان این استان حسینی که به دلیل مشکل مالی در حال تحمل حبس بودند را فراهم کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تعداد ۲۱۷ نفر از محکومان جرایم غیرعمد و مالی با مجموع مبلغ محکومیت ۲ هزار و ۹۳۵ میلیارد ریال از ابتدای سال جاری از زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند که هشت نفر آنها خانم بودند.

نمایندگی ستاد مردمی دیه در اردبیل سال ۱۳۸۱ تاسیس شد که حدود ۲۲ سال از آغاز فعالیت ستاد در استان می‌گذرد و از بدو تاسیس تاکنون بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی استان با کمک‌های این ستاد آزاد شده‌اند.

بر اساس آمارهای ستاد دیه اردبیل، بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی در این مدت جمع‌آوری و برای آزادی زندانیان مورد اشاره با مجموع مبلغ محکومیت یا بدهی افزون بر هفت هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha