استاندار: وضعیت راه های خوزستان قابل قبول نیست

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان با بیان اینکه ایمنی راه‌های خوزستان باید در اولویت سازمان‌های مربوطه باشد گفت: وضعیت راه های استان قابل قبول نیست و باید به صورت اساسی در این زمینه اقدام شود.

به گزارش ایرنا، علی اکبر حسینی محراب چهارشنبه در سیزدهمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان خوزستان با بیان اینکه دستگاه های اجرایی تمام تلاش خود را برای بهسازی راه‌ها به‌کار گیرند اظهار کرد: هرگونه عاملی که باعث جلوگیری از تصادفات جاده‌ای در راه‌های استان می‌شود در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تصادفات را باید تا حد امکان کاهش و حذف کنیم افزود: روکش آسفالت جاده‌ها و مسائل ایمن سازی به نحوی انجام شود که استاندارد لازم را داشته باشد.

استاندار خوزستان گفت: طرح های اجرایی را به پیمانکاران با تجربه و قوی بسپاریم تا متحمل هزینه‌های سنگینی برای بهسازی مجدد نشویم.

محراب با بیان اینکه وضعیت راه‌ها مطلوب نیست اظهار کرد: وضعیت راه های استان قابل قبول نیست و باید به صورت اساسی در این زمینه اقدام شود.

کاهش ۹ درصدی آمار تصادفات منجر به فوت در خوزستان

رییس پلیس راه خوزستان در این نشست با بیان اینکه امسال ۶۰ دوربین کنترل نظارت به دوربین‌های استان اضافه شده است اظهار کرد: ۲ پاسگاه در جاده هندیجان - دیلم مناقصه گذاشته شده که با تکمیل این طرح کمک بزرگی به کنترل ترافیک و تصادفات استان خواهد کرد.

وی بابیان اینکه امسال سال مهار آمار تصادفات پس از هفت سال در خوزستان است گفت: تصادفات منجر به فوت در خوزستان امسال ۹ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

سرهنگ رحیمی با اشاره به افزایش آمار تصادفات در اردیبهشت، خرداد، تیر و دی ماه امسال گفت: اسفندماه سال گذشته تعداد ۸۰ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند.

رییس پلیس راه خوزستان به آمار تصادفات ۱۱ ماهه امسال اشاره کرد و افزود: ۴۵ درصد فوتی های تصادفات در مراکز بیمارستانی جان خود را از دست می‌دهند که این تعداد نسبت به کل کشور وضعیت مناسبی ندارد.

سرهنگ سعید رحیمی اظهار کرد: عمده تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده که مهمترین عامل اینگونه حوادث روشنایی ضعیف، تردد موتورسیکلت‌ها و غیره هستند.

وی با بیان اینکه خودروهای شوتی از دیگر عوامل مهم تصادف‌های جاده ای استان هستند گفت: بیش از ۶۵ درصد از تصادفات جاده های خوزستان به دلیل سرعت غیر مجاز است.

رییس پلیس راه خوزستان ادامه داد: سال ۱۴۰۱ تعداد یک‌هزارو ۵۰۲ خودرو شوتی و امسال تعداد یک‌هزارو ۹۲۶ خودرو در راه‌های استان توقیف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در این نشست با بیان اینکه تمام شهرستان های استان از پروژه‌های راهداری بهره‌مند شدند اظهار کرد: خوزستان از نظر دریافت و اختصاص اعتبار در کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

محمد جولانژاد با بیان اینکه فرمانداران برای ایمن سازی راه‌ها از شرکت‌های حاشیه جاده‌ها کمک بگیرند گفت: بهسازی و نگهداری راه‌های استان خوزستان نیاز به سالی ۳۰۰ میلیارد ریال دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha