فراهم‌شدن تمهیدات لازم در چهارمحال و بختیاری برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفندماه

شهرکرد- ایرنا- تعدادی از دبیران کمیته‌های هفت‌گانه ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران و فعالان شبکه‌های اجتماعی با تشریح آخرین فعالیت‌های انجام شده از آمادگی کامل استان برای برگزاری یک انتخابات سالم و حداکثری خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دبیر کمیته حقوقی ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری در این نشست از کاهش تخلف در این دور از انتخابات خبر داد و گفت: بیشترین حجم تخلفات رخ داده در رابطه با انتخابات در بستر فضای مجازی بوده است.

فرشاد طهماسبی همچنین از افزایش ۶۰ درصدی برگزاری جلسات توجیهی با عوامل اجرایی انتخابات در استان خبر داد و گفت: از ابتدای فعالیت این کمیته تاکنون به ۲۱۸ پرسش و شبهه پیرامون انتخابات پاسخ داده شده است.

دبیر کمیته حقوقی ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طی این مدت ۱۳ مورد تخلف به مراجع قضایی گزارش داده شده است و همچنین هفت جلسه احضار متخلفین انتخاباتی به دفتر بازرسی استانداری نیز برگزار و با افراد خاطی مطابق با قانون برخورد شده است.

طهماسبی یادآور شد: به تعداد شعب اخذ رای در استان نیروی بازرس تامین و سربازرس و بازرسان ویژه نیز در استان مشخص شده‌اند.

وی در ادامه از برگزاری بیش از ۵۰۰ برنامه میز خدمت در شهرهای استان در سالجاری خبر داد و گفت: ۸۳ میز خدمت نیز در روستاها برگزار شده است.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در سالجاری هیچ شکایتی از رسانه‌ها و خبرنگاران استان از سوی دستگاه‌های اجرایی انجام نگرفته و هفت مورد شکایت از سال‌های قبل نیز منجر به رضایت شاکی شد.

انتخاب یک‌هزار و ۲۵۶ نقطه محل اخذ رای در استان

دبیر کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری از انتخاب یک‌هزار و ۲۵۶ نقطه محل اخذ رای در استان خبر داد و گفت: اگر چه ۷۹۱ شعبه اخذ رای در استان داریم اما از آنجا که در روستاها و مناطق سخت‌گذر شعبه اخذ رای سیار پیش‌بینی شده از همین رو هر شعبه اخذ رای چندین نقطه محل را پوشش می‌دهد.

مرضیه صالح‌پور افزود: از تمامی نقطه محل‌ها آزمایش(تست) برقراری ارتباط گرفته شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هریک از افراد واجد شرایط رای می‌توانند با استفاده از یکی از سندهای هویتی نظیر شناسنامه، کارت ملی، کار پایان خدمت، گذرنامه و گواهینامه رای بدهند، اظهار داشت: با توجه به اینکه تمام دستگاه‌های احراز هویت آنلاین و متصل به یکدیگر هستند هیچ فردی نمی‌تواند با استفاده از هریک از این مدارک ۲ یا چند بار رای بدهد و امکان تخلف در این رابطه وجود ندارد.

کسب رتبه نخست آموزش‌های انتخاباتی از سوی استان

دبیر کمیته آموزش و پژوهش ستاد انتخابات این استان نیز در این نشست گفت: علاوه‌بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی که به صورت سراسری و ملی برگزار شده است، برگزاری کارگاه‌های استانی به صورت منظم و مستمر برگزار می‌شود و در این رابطه پیشران هستیم.

حسن عالی‌پور افزود: این استان رتبه نخست برگزاری دوره‌های آموزشی را برای عوامل برگزاری انتخابات به خود اختصاص داده است و تلاش شده با برگزاری این دوره‌ها، اطلاعات و دانش افراد را در خصوص رعایت قانون افزایش دهیم.

توجه به امنیت مردم‌پایه

دبیر کمیته امنیت ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست امنیت را یکی از ارکان اصلی برگزاری انتخابات در کشور عنوان کرد و گفت: نگاه ما در خصوص تامین امنیت انتخابات، امنیت مردم‌پایه است.

یدالله گودرزی افزود: برنامه‌ریزی لازم برای تامین امنیت شعب اخذ رای در استان انجام شده و با آسیب‌شناسی شعب تنش‌زا، دغدغه‌های پیرامون این موضع برطرف شده است.

وی تصریح کرد: نگاه ما به فضای مجازی نیز فرصت‌محور است و در راستای تامین امنیت از این ظرفیت نیز استفاده می‌شود.

دبیر کمیته امنیت ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری با اشاره به رصد تخلفات انتخاباتی، افزود: با توجه به اینکه از بامداد پنجشنبه تبلیغات نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود و امکان هرگونه تخلفی وجود دارد از همین رو تمهیدات لازم برای شناسایی و برخورد با خاطیان اندیشیده شده است.

برنامه‌ریزی برای کاهش هزینه‌های انتخاباتی

دبیر کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: تلاش ما بر این است تا در عین حال که هزینه‌های برگزاری انتخابات را کاهش می‌دهیم اما خللی در برگزاری هرچه بهتر انتخابات شکل نگیرد.

محمدحسین خدابنده افزود: تاکنون مشکلی در خصوص تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز در استان وجود نداشته و هماهنگی های لازم در این رابطه انجام شده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha