۶۱ کنگره بزرگداشت مقام شهدا در کشور برگزار شده است

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج گفت: ۶۱ کنگره استانی و اقشاری شهدا طی ۳۰ سال گذشته در نقاط مختلف کشور برگزار شده است.

به گزارش ایرنا، سردار عبدالرضا آزادی روز چهارشنبه در جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی افزود: برخی از استان‌ها دور دوم کنگره های بزرگداشت شهدای استانی را برگزار می کنند و در این استان نیز مقدمات این امر در حال انجام است.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص تبیین راه شهدا با زبان هنرمندانه اضافه کرد: باید تلاش کنیم سیمای شهیدان بازشناسی شده و شخصیت آنان با زبان هنر به مردم معرفی شود.

وی اظهار کرد: یکی از اقدامات مهمی که باید در دستور کار قرار گیرد، انجام برنامه های پژوهشی در خصوص سرگذشت شهیدان است که می تواند ابعاد مختلف زندگی این بزرگواران را تبیین کند.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج ادامه داد: برگزاری کنگره های بزرگداشت شهدا، جریان ساز هستند و یاد، نام و پیام شهیدان را به خوبی منتقل می کنند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: طی ۲ سال آینده برنامه های فرهنگی برای گرامیداشت شهدای محله، شهدای شهرستانی و شهدای اقشار در دستور کار قرار گرفته است.

سردار محمدحسین رجبی افزود: این برنامه ها تا برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۴ استمرار خواهد داشت.

وی اضافه کرد: هفت یادمان مصوب شهدا و عملیات های مختلف دوران دفاع مقدس در آذربایجان غربی وجود دارد که امیدواریم این رقم افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه احکام نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه به عنوان رییس شورای سیاستگذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان، استاندار آذربایجان غربی به عنوان رییس ستاد شورای سیاستگذاری و کنگره ۱۲ هزار شهید استان و سردار سرتیپ دوم رجبی فرمانده سپاه شهدای استان به عنوان دبیرکل شورای سیاست گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان از طرف سردار سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین ارائه شد.

«سرزمین لاله خیز»، «ماه در آتش» و «گفتم دیگر تمام شد» نیز نام سه کتابی است که در این جلسه رونمایی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha