مشکلات جامعه با انتخاب افراد اصلح مرتفع می‌شود

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: مشکلات جامعه زمانی حل می‌شود که افرادی در راس امور مانند مجلس شورای اسلامی قرار بگیرند که اصلح و قوی باشند و بتوانند به خوبی نقش خود را ایفا کنند.

عبدالله معتمدی روز چهارشنبه در چهارمین روز از برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران با حضور در غرفه ایرنا در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی مجلس شورای اسلامی تعیین وزرا است در واقع وزرا رای اعتماد خود را از مجلس می گیرند؛ بنابراین مجلس قوی، وزیر قوی انتخاب می کند و قدرت نظارت و تقنین و قانون گذاری قوی خواهد داشت. اینها وقتی است که ما با مشارکت خود شرایطی را فراهم کنیم که ضمن اینکه افزایش آرا اتفاق می افتد، بتوانیم انتخاب افراد اصلح را داشته باشیم.

وی افزود: یکی از گروه های مرجع در جامعه ما دانشگاهیان هستند. در واقع دانشگاهیان از گروهایی هستند که مردم نسبت به نظر آنها و اینکه آنها به چه مواردی اهمیت می دهند و در مورد چه مسایلی اظهارنظر می کنند، حساس هستند؛ بنابراین در مورد انتخابات هم یکی از گروه های مرجعی که می تواند نقش داشته باشد در فضاسازی و افزایش مشارکت مردم دانشگاهیان هستند.

معتمدی ادامه داد: از این رو، در دانشگاه های مختلف همچون دانشگاه علامه طباطبایی فعالیت هایی در زمینه انتخابات هم در حوزه دانشجویان هم در حوزه اساتید و هم در حوزه کارکنان شکل گرفته است. اصلی ترین هدف این گفت‌وگوها که در دانشگاه ها شکل می گیرد، افزایش مشارکت است و اینکه مردم بیشتری پای کار بیایند.

مشکلات جامعه با انتخاب افراد اصلح مرتفع می‌شود

حضور مردم، اصلی‌ترین عنصر قدرت جمهوری اسلامی

رییس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: جمهوری اسلامی عناصر قدرت متعددی دارد اما شاید اصلی ترین عنصر قدرت جمهوری اسلامی در کنار عناصر سخت افزاری موجود و پیشرفت های علمی که اتفاق افتاده، حضور مردم است.

معتمدی با بیان اینکه در واقع اصلی ترین عنصر قدرت جمهوری اسلامی مردم هستند، افزود: امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب در سال های گذشته همواره مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کرده اند و همواره بر اینکه زمینه اخذ نظر مردم در مسایل مختلف اتفاق بیفتد، تاکید داشته اند.

وی گفت: در اوایل انقلاب امام با شرایط خاصی وارد کشور شد اما بعد از اینکه پیروزی انقلاب شکل گرفت و قانون اساسی تدوین شد، امام آن را به رای مردم گذاشت. این اقدام و دستور امام راحل به دلیل این بود که امام همواره مشارکت و حضور در صحنه مردم را به عنوان یک عنصر قدرت مطالبه می کردند.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: به نظر می رسد که امروز بعد از ۴۵ سال از پیروزی انقلاب، مردم ما با این ادبیات آشنا هستند و به خوبی متوجه شده اند که نظر آنها تعیین کننده است و برخلاف تبلیغاتی که قبلا می شد در مورد اینکه نظام نام هر کسی را که می خواهد از صندوق ها درمی آورد، امروز مردم ما به این باور رسیده اند که کسی از صندوق ها بیرون می آید که مورد نظر مردم باشد.

معتمدی تاکید کرد: این سرمایه بزرگی است که محقق شده و ناشی از این است که از رای مردم صیانت شده و به رای مردم احترام گذاشته شده است.

رییس دانشگاه علامه گفت: در واقع هدف دوم ما از برنامه های انتخاباتی که در دانشگاه ها در حال اتفاق افتادن است، این است که کمک کنیم تا این موضوع برای مردم و دانشجویان مهم باشد که از بین افراد خوب، افرادی را که ویژگی بهتری دارند، بتوانند انتخاب شوند و به همین دلیل از این بابت این شرایط را برای دانشگاهیان فراهم کردیم.

به گزارش ایرنا، بیست‌و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه طی آیین رسمی با حضور «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوولان فرهنگی و اهالی رسانه کشور آغاز به کار کرد؛ رویدادی که پس از ۶ سال وقفه اهالی رسانه را از سراسر کشور دور هم جمع کرده است.

نمایشگاه رسانه‌های ایران با برگزاری ۸۰ نشست به مدت چهار روز تا دوم اسفند دایر است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز روز جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha