۳ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۵۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85394408
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نامزد انتخابات مجلس در رشت: بی‌تفاوتی در انتخابات به نفع مردم نیست

رشت - ایرنا - نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت و خمام با اشاره به ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو گفت: بی‌تفاوتی در انتخابات به نفع مردم نیست؛ مشارکت هوشمندانه توام با دقت در انتخاب افراد اصلح، متعهد و متخصص در انتخابات ۱۱ اسفند آینده‌ای روشن را تضمین می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رامین مهانپرست روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گیلان در رشت اظهار کرد: اینکه مردم به هر دلیلی در صحنه انتخابات شرکت نکنند به نفع آنان نخواهد بود و آینده روشنی به همراه ندارد.

وی افزود: مردم با مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفندماه و گزینش افراد توانمند و دارای اعتبار، بازی تکراری را که سالهاست ادامه دارد؛ پایان دهند و نمایندگانی کارآمد و متخصص را راهی مجلس کنند.

مهمانپرست بیان کرد: عدم مشارکت مردم در انتخابات پیش رو موجب می‌شود تا عده‌ای از نامزدها با استفاده از منابع مالی نامعلوم با روش‌های مختلف نسبت به اخذ رای اقدام کنند و بار دیگر بازی تکراری با بازیگرانی خاص رقم بخورد که این مهم به نفع مردم نیست.

وی خاطر نشان کرد: نتیجه این بازی تکراری آن است که نمایندگانی راهی مجلس شوند که نتوانند برای مردم و رفع مشکلات آنان اثرگذار باشند چنانکه تا کنون این امر را به اثبات رسانده اند از این رو مشارکت حداکثری با انتخاب هوشمندانه اهمیتی ویژه دارد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات گیلان و حوزه انتخابیه رشت و خمام در محیط زیست، پسماند سراوان، رودخانه‌های زرجوب و گوهرود و بیکاری و ...خاطر نشان کرد: برای رفع مشکلات در این حوزه‌ها از سال‌های گذشته قولها و وعده‌های تکراری در قالب شعارهای تبلیغاتی داده شد اما کار به جایی نرسید.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت و خمام در ادامه با تشریح جایگاه مهم نمایندگان مجلس در حوزه قانونگذاری و نظارت اظهار کرد: مسائل جزئی شامل آسفالت کردن یک کوچه و خیابان تکلیف نمایندگان مردم نیست این کار وظایف شهرداری هاست.

نماینده کارآمد باید برای رفع مشکلات حوزه انتخابیه خود تلاش کند

وی با بیان اینکه نماینده کارآمد باید برای آینده بهتر استان و رفع مشکلات مردم در مجلس تلاش کند، اضافه کرد: نماینده مردم باید با مسئولان ارشد کشور ارتباط قوی داشته باشد و تمام تلاش خود را برای نه تنها ارتقا و توسعه استان بلکه کشور به کار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه معضل پسماند، زندگی مردم را در گیلان به خطر انداخته است، تصریح کرد: رودخانه‌های زرجوب و گوهررود در رشت به دلیل عدم کنترل فاضلاب وضعیت نامناسبی دارد؛ برای رفع این مشکلات با تجربه کشورهای دیگر می‌توان کارهای موثری در رشت انجام داد.

وی با تشریح ظرفیت‌های خدادادی گیلان اظهار کرد: از موقعیت جغرافیایی این استان در بخش ترانزیت باید به خوبی استفاده کرد ضمن اینکه منطقه آزاد بندرانزلی به عنوان یک فرصتی طلایی باید مرکز ورود دیپلماسی اقتصادی در گیلان شود.

مهمانپرست با تاکید بر اینکه باید از همه ظرفیت‌های توانمند و متخصص اعم از اصولگرا، اصلاح طلب، مستقل و دلسوز در حوزه‌های مختلف مدیریتی استفاده کرد، افزود: در این شرایط همه باید برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

منافع اقتصادی در روابط خارجی باید اولویت باشد

وی در بخش دیگری از سخنانش در جمع خبرنگاران گیلان با بیان اینکه منابع اقتصادی در روابط خارجی باید اولویت باشد، اظهار کرد: در عرصه‌های بین‌المللی شرایط تغییر کرده و مانند سابق نیست، در روابط خارجی دوست و دشمن دائم نداریم، هر کشوری که منافع ما را تامین کند جزو دوستان است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت و خمام خاطر نشان کرد: در دیپلماسی و محوریت دیپلماسی اقتصادی باید کارهای جدید را در کشور آغاز کرد.

وی با مهم خواندن انسجام در موضوعاتی اعم از اقتصادی بیان کرد: عدم انسجام در مسایل اقتصادی باعث آسیب است با ساختار منسجم در اقتصاد می‌توان نسبت به مدیریت بازار و رضایت فعالان در این بخش اقدام کرد.

مهمانپرست در بخش دیگری از سخنانش با تشریح دلایل حضور خود در صحنه انتخابات در حوزه انتخابیه رشت و خمام اظهار کرد: اصالتم گیلانی و زادگاه پدری‌ام شهر فومن است ضمن اینکه همسرم نیز اهل شهرستان املش بود.

وی با بیان اینکه کار را از معلمی آغاز کردم و به دلیل شرایط کشور در آن ایام کارهای دیگری را در کنار این حرفه انجام دادم، افزود: علاوه بر آن کار مطبوعاتی را از سال ۶۱ و ۶۲ شروع کردم ابتدا مسئول بخش جنگ و بعد مسئولیت سیاسی روزنامه رسالت را بر عهده داشتم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت و خمام؛ سخنگویی وزارت امور خارجه و سفیری ایران در کشور لهستان را از دیگر سوابق کاری خود عنوان کرد و افزود: با تجربه ای که در حوزه خارجی و سایر کشورها دارم می توانم برای رفع مشکلات در این حوزه انتخابیه و نیز کشور تلاش موثری داشته باشم.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha