روزنامه نگار فلسطینی: جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، پرده از چهره واقعی رژیم برداشت

تهران- ایرنا- فعال رسانه ای فلسطینی و از کارکنان شبکه ماهواره ای «الاقصی» با تاکید بر اینکه ملت فلسطین خواستار دستیابی به حقوق و بازپس گیری سرزمین خود از اشغالگران صهیونیست هستند، گفت: حجم جنایات رژیم صهیونیستی در ماه‌های گذشته، پرده از چهره واقعی و زشت این رژیم برداشت.

به گزارش ایرنا، «محمد حامد» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه ها در تهران گفت: تردیدی نیست نبرد استراتژیک مقاومت در هفتم اکتبر و طوفان الاقصی و نیز تجاوز رژیم صهیونیستی به مردم غزه، درها را به روی کسانی گشوده است که درصدد پیگیری و تحلیل قضیه فلسطین هستند.

این روزنامه نگار فلسطینی افزود: رسانه های عربی و اسلامی از همان لحظات ابتدایی آغاز عملیات طوفان الاقصی اقدام به پیگیری آن کردند. ممکن است پیگیری حوادث ایجاب می کرد در این عرصه حضور فعال داشته باشند زیرا این رویداد، بزرگ و استراتژیک بود و پیامدهای بسیاری خواهد داشت. در نتیجه سطح اول و دوم پوشش آن، به حجم جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم غزه ارتباط داشت.

وی تاکید کرد: وقتی از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه صحبت می کنیم، موضوع شهادت حدود ۲۹ هزار فلسطینی، زخمی شدن بیش از ۷۰ هزار تن و تخریب ده‌ها هزار منزل مطرح می شود. بنابراین، در چنین وضعیتی رسانه های عربی و اسلامی در زمینه افشای واقعیت‌های نبرد و بیان حجم جنایات رژیم از نقش مهمی برخوردار خواهند بود. پیشتر حامیان رژیم صهیونیستی، این رژیم را دموکراتیک معرفی و ادعا می کردند که ارتش این رژیم، اخلاقی ترین ارتش در جهان است اما واقعیت برملا و مشخص شد که همه این تبلیغات دروغین و بی اساس بوده است.

این فعال رسانه ای همچنین گفت: ملت فلسطین خواستار دستیابی به آزادی و حق تعیین سرنوشت، بازپس گیری خاک و سرزمین خود از اشغالگران هستند و در این راه ثابت قدم و پایدارند. مقاومت شجاعانه و قهرمانانه مردم فلسطین در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی، باعث شده است بسیاری از رسانه های عربی و اسلامی اقدام به پوشش خبری این نبرد و تعامل با آن کنند.

محمد حامد خاطرنشان کرد: برخی از رسانه های عربی و اسلامی از حق ملت فلسطین حمایت می کنند. این شبکه ها، بیش از سایر رسانه ها حوادث غزه را پوشش دادند که ممکن است آنها بر اساس اهداف و افکار خود در این زمینه اقدام به پوشش اخبار کرده باشند اما به طور کلی، هر روزنامه نگار آزاده ای اگر امروز حوادث فلسطین را بررسی کند، مجبور به پیگیری و بررسی با هدف درک واقعیت ها خواهد شد.

این فعال رسانه فلسطینی ادامه داد: مظلومیت ملت فلسطین از ۷۵ سال قبل از طوفان الاقصی تاکنون ادامه داشته است و فلسطین به مرحله ای رسیده است که اشغالگران می خواهند آن را به طور کامل نابود کنند. ما اخیرا شاهد سازش برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، تلاش برای آواره کردن فلسطینی ها از کرانه باختری، غارت سرزمین فلسطین و تجاوز به فلسطینی ها بودیم. این امر را در بیت المقدس نیز از طریق تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی شاهد بودیم. همچنین غزه در طول ۱۷ سال گذشته تحت محاصره بوده و هدف از این کار تلاش برای پالایش آن ها بوده است.

محمد حامد خاطرنشان کرد: آنچه در هفتم اکتبر اتفاق افتاد، یادآوری مجدد دلایل شکل گیری عملیات طوفان الاقصی با هدف متوقف کردن اجرای توطئه های اشغالگران برای به فراموشی سپردن و نابودی قضیه فلسطین بود. این عملیات همچنین با هدف یادآوری این واقعیت انجام شد که ملت فلسطین خواستار دستیابی به حقوق خود هستند و می خواهند از سیطره اشغالگران رهایی یابند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha