فعالیت ۲ هزار شرکت دانش بنیان در حوزه ارتباطات و اتصال پذیری+فیلم

تهران - ایرنا - دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با تاکید بر فعالیت ۹ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور گفت: در حوزه ارتباطات و اتصال پذیری ۲ هزار شرکت فناور مشغول به فعالیت هستند.

سیدمحمد کرباسی در چهارمین روز از برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران با حضور در غرفه ایرنا در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا با بیان اینکه این ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات از مردادماه امسال در حکمی توسط معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور تشکیل شد، افزود: وظیفه و ماموریت این ستاد پیگیری و تقویت زیست بوم فناوری های مرتبط با حوزه ارتباطات و اتصال پذیری است.

وی یادآور شد: در این ستاد به طور خاص بر ارتباطات نسل چهار و پنج و همچنین نسل ششم به عنوان آینده فناوری حوزه ارتباطات تمرکز کرده ایم و اولویت اصلی ما در این حوزه توسعه شبکه ملی اطلاعات و همچنین توسعه زیرساخت های ارتباطی و فناوری هایی شامل ارتباطات سیمی، کابلی، فیبری، رادیویی و بی سیم و ماهواره ای می شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی ریاست جمهوری اظهار داشت: در بخش اتصال پذیری نیز که در واقع ترجمه عبارت کانکت تی وی تی connect tvt است ارتباطات به معنای عام را در بر می گیرد اما هدف ما حوزه اتصال پذیری پیشرفته است و این به معنای ارتباطات بین اشیاء و همچنین انسان و اشیاء است.

کرباسی ادامه داد: به عنوان مثال در بحث خودرو متصل شاهد فناوری هایی هستیم که بین خودروها اتصال برقرار می شود و ما در ادامه این فرآیند شاهد خودروهای خودران و هوشمند خواهیم بود.

وی با بیان اینکه درحوزه اینترنت اشیاء نیز شاهد حضور اشیاء روی شبکه اینترنت و اتصال آنها با یکدیگر هستیم، افزود: این می تواند منجر به هوشمند سازی صنایع و بهیه سازی استفاده از منابع شود. به همین دلیل به طور کلی حوزه هوشمندسازی و اتصال پذیری در راستای استفاده از فناوری های ارتباطاتی برای توسعه اتصال پذیری بین اشیاء است.

دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چند شرکت دانش بنیان و فناور در حوزه اتصال پذیری و ارتباطات در کشور فعال هستند، تاکید کرد: به طور کلی آمار شرکت های دانش بنیان در همه حوزه های بالای ۹ هزار و ۷۰۰ شرکت است، در حوزه ارتباطات و اتصال پذیری ۲ هزار شرکت فناور مشغول به فعالیت هستند.

کرباسی تصریح کرد: البته برخی از این شرکت ها به نوعی با این حوزه مرتبط هستند اما فعالان حوزه آی سی تی در کشور حدود ۲ هزار شرکت هستند.

وی گفت: محورهای اصلی که انتخاب کرده ایم توسعه ارتباطات نسل پنجم و دیگری توسعه هوشمند سازی صنایع و اینترنت اشیا و موضوع دیگر مدنظر ما امنیت سایبری در حالت IT و OT است که شامل امنیت سایبری صنعتی نیز می شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی ریاست جمهوری اظهار داشت: البته به طور فرعی نیز ما سه محور ویژه تعریف کرده ایم که فناوری های ارتباطات ماهواره ای، ارتباطات کوانتومی و محور آخر نیز استفاده از هوش مصنوعی در تلکام است که در ارتباط با دیگر ستادها پیگیری می شود.

به گزارش ایرنا، بیست‌و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران روز یکشنبه (۲۹ بهمن ماه) طی آیینی رسمی با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوولان فرهنگی و اهالی رسانه کشور آغاز به کار کرد؛ رویدادی که پس از ۶ سال وقفه اهالی رسانه را از سراسر کشور دور هم جمع کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha