۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85394876
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تنور گرم انتخابات زنجان در نخستین ساعات آغاز تبلیغات

زنجان - ایرنا - هنوز چند ساعتی از آغاز زمان رسمی تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی شهر زنجان سپری نشده که تنور انتخابات در تمامی شهرها و روستاهای استان گرم و روشن شده است و می‌توان نشانه‌های آن را به وضوح مشاهده کرد.

به گزارش ایرنا، به طور معمول ماه آخر سال با شور و شوق فرارسیدن عید نوروز و سال جدید همراه است اما این روزها شهر و روستاهای سراسر کشور حال و هوای دیگری دارد، چرا که عموم مردم برای حضور در رخداد مهم انتخابات آماده می شوند.

انتخابات، مهمترین عرصه مشارکت و حضور مردم در تعیین سرنوشت کشور است، موضوعی که کارشناسان و تحلیلگران سیاسی بر آن به عنوان راه تحقق دموکراسی تاکید دارند، از طرفی هم تجارب سال های گذشته از انقلاب اسلامی نشان داده که همواره تجلی اراده مردم با حضور در پای صندوق های رای تحقق یافته است.

بسیاری از فعالان سیاسی بر این باورند برای تعیین سرنوشت کشور و رسیدن به وضعیت بهتر، هیچ راهی به جز حضور در پای صندوق های رای وجود ندارد و باید اهمیت این موضوع برای تمامی آحاد جامعه تبیین شود.

در این راستا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری پس از تمهیدات و اقدامات لازم و طی مراحل مختلف به ایستگاه تبلیغات رسیده است که بر اساس قانون انتخابات نامزدهای مجلس شورای اسلامی از ساعت ۱۲ شب گذشته آغاز شد.

بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد با آنکه چند ساعتی از تبلیغات نامزدهای انتخاباتی نگذشته است اما می توان تنور گرم تبلیغات را در اقصی نقاط استان مشاهده کرد.

فعالیت در فضای مجازی و تشکیل گروه ها و کانال ها نیز این روزها به بستری مطلوب برای تبلیغات نامزدها تبدیل شده است و بحث و گفت و گو در مورد نامزدها و توانمندیهای آنها نیز در هر محفل و مجلسی به گوش می رسد.

رقابت پرشور ۲۶۰ نفر برای پنج کرسی نمایندگی استان زنجان

رییس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه بررسی صلاحیت ها و فرصت جابجایی حوزه های انتخابیه داوطلبان به اتمام رسید، گفت: هم اکنون ۲۶۰ نفر از چهار حوزه انتخابیه استان زنجان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رقابت خود را آغاز کرده اند.

ابوالفضل رفیعی افزود: ۲۳۳ نفر از این تعداد را آقایان و ۲۷ نفر را بانوان تشکیل می دهند.

به گفته این مسوول از حوزه انتخابیه زنجان و طارم ۱۵۳ نفر، ابهر، خرمدره و سلطانیه ۴۱ نفر، خدابنده ۲۸ نفر و ماهنشان و ایجرود ۳۸ نفر به رقابت می پردازند.

رییس هیات استانی بررسی تبلیغات انتخاباتی زنجان یادآور شد: سقف هزینه کرد هر نامزد انتخاباتی برای این دوره از انتخابات از سوی وزارت کشور تعیین شده است.

وی با بیان اینکه هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سقف میزان هزینه های انتخاباتی و تبلیغاتی هر نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه زنجان و طارم و پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای سه حوزه دیگر استان تعیین شده است، گفت: تمامی دخل و خرج نامزدها باید در حساب اعلام شده ثبت شود.

تنور گرم انتخابات زنجان در نخستین ساعات آغاز تبلیغات

رعایت اصل قانون از سوی کاندیدهای انتخاباتی

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه از ساعت یک دقیقه بامداد امروز پنجشنبه رقابت های انتخاباتی نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد، گفت: این روند تا ساعت هشت صبح روز دهم اسفند ادامه خواهد داشت.

وی بر رعایت اصل قانون از سوی کاندیداهای انتخاباتی تاکید کرد و گفت: رعایت اخلاق انتخاباتی نیز اهمیت بسزایی دارد که باید از سوی کاندیدها مورد توجه قرار گیرد.

این مسوول با بیان اینکه ۷۷۲ شعبه اخذ رای برای مجموع حوزه‌های انتخابیه استان زنجان در نظر گرفته شده است، گفت: تعداد شعب اخذ رای در استان نسبت به دوره قبل ۲ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه امیدواریم رعایت این موارد موجب شود تا عموم مردم در فضایی آرام بتوانند نامزدها و کاندیداهای مد نظر خود را انتخاب کنند، اضافه کرد: کاندیدها باید از نصب و الصاق بنرهای بزرگ در نقاط مختلف شهرها و روستاها خودداری کنند چرا که آنان فقط در مقابل ستادهای انتخاباتی فرعی و اصلی موظف به انجام چنین کاری هستند.

تنور گرم انتخابات زنجان در نخستین ساعات آغاز تبلیغات

پیش بینی ۳۰۰ محل برای تبلیغات انتخاباتی زنجان

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری نیز با بیان اینکه در دوره های گذشته ۲۰۰ نقطه محل برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی مجلس در نظر گرفته شده بود، گفت: امسال با توجه به تعداد افزایش کاندیداها این تعداد به ۳۰۰ نقطه محل برای نصب بنرها و پوسترهای تبلیغاتی افزایش یافت.

اسماعیل موسوی افزود: بر این اساس شهرداری با هماهنگی و مدیریت فرمانداری زنجان مدیریت فضای شهری را انجام می دهد.

وی اضافه کرد: با تشکیل کمیته امحا در فرمانداری نیروهای شهرداری با مسوولیت این دستگاه برای حذف تبلیغات نامناسب و خلاف مقررات اقدام می کنند.

موسوی با بیان اینکه طبق دستورالعمل ها هر کاندیدا می تواند ۲ ستاد مرکزی " خواهران و برادران" داشته باشد، افزود: هر کاندیدا می تواند در هر منطقه شهری فقط یک ستاد فرعی داشته باشند و در کنار آنها نیز بنر نصب کند که به جز این، نصب هر بنر دیگری غیر مجاز است و نسبت به پاکسازی تبلیغات غیرمجاز اقدام می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha