۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85394913
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دیوارهای بجنورد در تسخیر پوسترهای تبلیغاتی

۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴
کد خبر: 85394913
سعید وحیدی
دیوارهای بجنورد در تسخیر پوسترهای تبلیغاتی

بجنورد- ایرنا- نامزدهای انتخاباتی با وجود گسترش فضای مجازی باز هم از تبلیغات محیطی دل نمی کنند به گونه ای که در و دیوارهای شهر بجنورد از نخستین دقایق بامداد امروز (پنجشنبه) به تسخیر پوسترهایی با ژست های تبلیغاتی درآمد.

به گزارش ایرنا، تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت یک دقیقه بامداد روز پنجشنبه آغاز شد و در و دیوار شهر بجنورد از همان دقایق نخست به تسخیر پوسترهای تبلیغاتی درآمد.

نه تنها در و دیوار بلکه تنه و شاخه درختان نیز از این رخت جدید بی‌نصیب نماندند و به هر سویی نگاه کنید، تصویری از نامزدها با ژست متفکرانه و دلبرانه خواهید دید.

این وضعیت نشان از آن دارد که تبلیغات در شهرهای کوچک هنوز با کلانشهرها فرق می کند و هر کدام حال و هوای خودش را دارد؛ گرچه می گویند فضای مجازی دست برتر در تبلیغاتی انتخاباتی دارد اما در جایی مثل خراسان شمالی هنوز تبلیغات محیطی و برپایی ستادها در مرکز شهر نقش تاثیرگذار خود را دارد.

نامزدهای انتخابی نیز با آگاهی از این تاثیرگذاری، در و دیوارهای شهرها را با پوسترهای خود به تسخیر درآورده اند.

این پوسترهای تبلیغاتی بر روی خودروهای شهری نیز به چشم می خورد و با گذشت یازده دوره انتخابات مجلس هنوز هواداران از دادن پوستر تبلیغاتی به شهروندان غافل نمی شوند.

برخی عابرانی که این پوسترها را می گیرند که معمولا به اجبار به آن ها داده می شود، چند قدم بالاتر پس از آن که نیم نگاهی به محتویات تراکت ها می اندازند آن را رها می کنند و خواسته و یا ناخواسته در نازیبایی شهر سهیم می شوند.

دیوارهای بجنورد در تسخیر پوسترهای تبلیغاتی

تدارک شهرداری برای تبلیغات محیطی

شهردار بجنورد در این باره می گوید: فضای تبلیغاتی در شهر با نصب بیش از پنج هزار متر کیسه چتایی ایجاد شده و در تلاش هستیم سلامت با اجرای این طرح، محیط‌های شهری را از نازیبایی پوستر های تبلیغاتی دور نگه داریم.

سید محمد علی کشمیری می افزاید: اداره زیباسازی شهرداری بجنورد با نصب کتیبه چتایی، در تدارک فضای لازم تبلیغات برای نامزدهای مجلس شورای اسلامی است.

وی تصریح می کند: نصب کیسه چتایی در طول خیابان طالقانی به عنوان محور اصلی تبلیغات در دو سمت این خیابان حد فاصل امیریه تا ۱۷ شهریور نصب شده است و بتدریج در سایر خیابان‌های منتهی به طالقانی در محور شمال و جنوب و پیرامون ستادهای تبلیغاتی، نصب کیسه اجرا می‌شود.

شهردار بجنورد از برگزاری جلسه با نامزدها برای توجیه ستادهای انتخاباتی و التزام به قوانین شهری در تبلیغات محیطی خبر می دهد و می گوید: توقع داریم مدیران ستاد نامزدهای انتخاباتی اخلاق را رعایت کنند و عوامل تبلیغاتشان را برای تبلیغ در فضاهای تدارک دیده شده توجیه کنند تا به تاسیسات عمومی و منظر شهری آسیب نرسد.

دیوارهای بجنورد در تسخیر پوسترهای تبلیغاتی

براساس اعلام رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی تاکنون صلاحیت ۱۱۳ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس در خراسان شمالی تایید شده است.

از این تعداد؛ ۶۲ نامزد برای کسب ۲ کرسی حوزه انتخابیه بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان با هم رقابت می کنند.

خراسان شمالی با احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

این استان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است که صلاحیت ۲ نامزد برای ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خراسان شمالی از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha