گرم شدن تنور انتخابات با آغاز فعالیت تبلیغاتی نامزدها در استان سمنان

سمنان - ایرنا - مهلت قانونی فعالیت تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در استان سمنان نیز آغاز شد و چهره شهر رنگ‌وبوی انتخاباتی گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فعالیت انتخاباتی ۱۴۹ نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از چهار حوزه انتخابیه استان سمنان آغاز شد و نویدبخش انتخاباتی پرشور در یازدهم اسفند است.

شمار نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان بنا بر اعلام شورای نگهبان و پس از اعمال درخواست جابه‌جایی داوطلبان، به ۱۴۹ نفر در چهار حوزه انتخابیه رسید که بیشترین نامزدها مربوط به حوزه انتخابیه شاهرود و میامی است.

۴۳ نفر از حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه، ۴۴ نفر از حوزه انتخابیه شاهرود و میامی، ۳۴ نفر از حوزه انتخابیه دامغان و ۲۸ نفر از حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان، برای نشستن بر کرسی بهارستان نامزد انتخابات هستند. حضور ۲۲ نامزد خانم در این میان نشانه حضور زنان به عنوان بخش قابل توجه جامعه در معرض رای شهروندان است.

در حوزه انتخابیه سمنان، سرخه و مهدیشهر ۴۳ نفر شامل ۳۵ مرد و هشت خانم، در حوزه‌ انتخابیه شاهرود و میامی ۴۴ نفر شامل ۳۶ مرد و هشت خانم، در حوزه‌ انتخابیه دامغان ۳۴ نفر شامل ۲۹ مرد و پنج خانم و در حوزه‌ انتخابیه گرمسار و آرادان هم ۲۸ نفر شامل ۲۵ مرد و سه خانم نامزد انتخابات دوازدهمین دورهمجلس شورای اسلامی هستند.

تبلیغات انتخاباتی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از نخستین ساعات بامداد امروز پنجشنبه سوم اسفند آغاز شد و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای ادامه خواهد داشت.

۱۵ حوزه انتخابیه در استان سمنان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی شده است که چهار حوزه انتخابیه اصلی شامل حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه، حوزه انتخابیه شاهرود و میامی، حوزه انتخابیه دامغان و حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان می شود.

۱۱ حوزه فرعی و بخشداری‌های مستقل نیز برای انتخابات یازدهم اسفند در آمادگی کامل هستند و برای استقرار شعبه‌های ثابت و سیار در تمامی نقاط شهری و روستایی استان برنامه‌ریزی شده است.

رعایت اصل بی‌طرفی از سوی برگزارکنندگان انتخابات در استان سمنان بهترین مولفه در جهت مشارکت حداکثری مردم در امر انتخابات محسوب می شود و عمل به‌ مُرّ قانون در حوزه‌های انتخاباتی باعث می‌شود تا انتخابات به بهترین شکل ممکن و در صحت و سلامت برگزار شود.

رای مردم در انتخابات حق‌الناس و امانتی در دستان برگزارکنندگان است و همه موظف هستند تا در راستای پاسداری و حفاظت از این‌ امانت با تمام توان بکوشند.

چهار راهبرد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب شامل امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت قوی سرلوحه تمام مراحل انتخابات در استان سمنان است و این رهنمود همواره مد نظر ستاد اجرایی انتخابات در استان قرار دارد زیرا عمل به این‌ اصول زمینه مشارکت حداکثری را فراهم می سازد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha