کاندیدای انتخابات: برای اصلاح امور باید به سراغ مرجعیت علمی رفت + فیلم

شیراز - ایرنا- کاندید انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه برای اصلاح امور باید به سراغ مرجعیت علمی رفت گفت: کشور نیازمند توسعه پُرشتاب است؛ توسعه‌ای که با مشارکت مردم و با در نظر گرفتن توانمندی‌ها و دیدگاه‌های مختلف آنها محقق خواهد شد.

کورش گودرزی ورز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: دغدغه اصلی من در حال حاضر در خصوص مسائل کلان جامعه و مشکلات انباشت شده و رنج‌دهنده از جمله فقر و تورم، بیکاری، فساد، بی‌تفاوتی نسبت به محیط زیست و افراطی‌گری است‌ و معتقدم که مسببان این وضعیت افرادی هستند که با شیوه‌های ناکارآمد حکمرانی مانع توسعه کشور شده‌اند.

کاندید انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من بر این باور هستم که اگر بتوانیم مشکلات در سطح ملی را حل کنیم بسیاری از مسایل محلی و منطقه‌ای نیز برطرف خواهد شد.

گودرزی اضافه کرد: شعار اصلی من این است که کشور نیازمند توسعه پُرشتاب است؛ توسعه‌ای که با مشارکت مردم با توانمندی‌ها و دیدگاه‌های مختلف محقق خواهد شد.

وی تنها راه حل برای برطرف شدن مشکلات را حذف موانع توسعه در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: حذف موانع توسعه مستلزم اصلاحات است، هرچند پیشبرد روند امور در مسیر اصلاح کار چندان آسانی نیست اما من معتقدم برای اصلاح امور و بهبود هر شرایطی که مانع توسعه می‌شود، مرجعیت علمی در کشور وجود دارد که باید در مواقع نیاز به سراغ این مرجعیت‌های علمی رفت تا از این طریق شبکه‌هایی ایجاد شود و بتوانیم به نسخه اصلاح دست یابیم.

گودرزی که معتقد است کارکرد و عملکرد با شاخص و واقعیت‌های موجود در حوزه‌های مختلف قابل اندازه‌گیری است، افزود: به عنوان مثال در حوزه اقتصاد با نگاهی به روند افزایش قیمت گوشت، مرغ و تخم‌مرغ می‌توان به ارزیابی شرایط موجود پرداخت و با بررسی مشکلات در این بخش برای حل این مسائل چاره‌اندیشی کرد.

وی در خصوص دغدغه‌های دانش‌آموزان و معلمان در حوزه آموزش گفت: نگران کننده بودن متوسط معدل دانش‌آموزان، توزیع نامناسب دانش‌آموزان در رشته‌ها، مشکلات معیشتی معلمان و تقلب در کنکور از مهمترین مشکلات در این حوزه به شمار می‌رود که باید در مجلس آینده تدابیر لازم جهت حل این مشکلات اتخاذ شود.

کاندید انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حوزه انرژی هم باید تمهیدات کافی برای ساماندهی وضعیت نامناسب آب ش‍ُرب و مدیریت منابع آب زیرزمینی در مناطق مختلف کشور اندیشیده شود، کشور ایران دومین کشور از حیث منابع گاز است، یک کشور نمی‌تواند رتبه دوم منابع گازی در دنیا را در اختیار داشته باشد اما هر زمستان دلواپس و نگران قطعی گاز و یا ناترازی انرژی باشد.

شاهد ابر بحران های در حوزه های زیرساختی هستیم

گودرزی وجود ابر بحران‌ها در حوزه زیرساخت‌ها را از دیگر مشکلات کشور قلمداد کرد و ادامه داد: اغلب زیرساخت‌ها نیاز به نوسازی دارند و برای نوسازی هم نیازمند منابع مالی عظیمی هستند، به اعتقاد من با نبود اعتبارات کافی برای توسعه زیرساخت‌ها، این مشکل به مرور زمان تبدیل به ابر بحران خواهد شد، لذا حل این مشکل در مجلس آتی باید در دستورکار قرار بگیرد.

وی درباره مشکلات اجتماعی و ناکارآمدی در مدیریت صندوق‌های بازنشستگی هم گفت: متأسفانه صندوق‌های بازنشستگی اکنون توان پرداخت حقوق بازنشستگان را ندارند؛ این یک حساب دو دو تا چهارتاست، چرا مردمی که ۳۰سال از عمرشان را صرف خدمت کرده‌اند اکنون باید در شرایط مالی نامطلوبی به سر ببرند؟

کاندید انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد نسبت به رویکرد فرزندآوری، در خصوص مشکلات در حوزه فناوری و اطلاعات هم گفت: در حال حاضر مردم به ویژه دانشگاهیان برای استفاده از اینترنت و برخی شبکه‌های اجتماعی هزینه‌های گزافی را صرف فیلترشکن می‌کنند، امیدواریم این مشکلات در مجلس آتی به حداقل برسد.

وی مدیریت مصرف آب و بهره‌گیری از پتانسیل استان فارس در بخش گردشگری را به عنوان مهمترین برنامه‌های خود مطرح کرد و گفت: باید از گنجینه‌های ارزشمند فرهنگی در استان فارس به منظور رونق گردشگری در این استان بهره گرفت.

"خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان فارس فرصت تبلیغات و ارایه برنامه را برای همه نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری فراهم کرده و تا روز چهارشنبه ۹ اسفندماه جاری( بر اساس قانون زمان تبلیغات) فرصت برای حضور همه نامزدها در این رسانه ملی وجود دارد."

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

استان فارس ۱۵ حوزه انتخابیه و ۱۸ نماینده مجلس شورای اسلامی دارد.

حوزه انتخابیه شیراز و زرقان چهار کرسی نمانیدگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha