مجلس خبرگان عرصه تصمیم‌گیری در برهه‌های مهم و حساس انقلاب است

شیراز- ایرنا - داوطلب ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان استان فارس گفت:این مجلس افزون بر نقشی که برایش تعیین شده، عرصه تصمیم گیری در برهه‌های مهم و حساس انقلاب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند در جمع نخبگان شهرستان استهبان در شرق استان فارس افزود: خبرگان علاوه بر وظایف قانونی که به صورت صریح در قانون اساسی به آن اشاره شده است، وظیفه شناسایی وضعیت و انتقال آن به رهبری را هم دارد.

وی ادامه داد: شناسایی وضعیت فرهنگی اجتماعی در برهه های مختلف تکلیفی برای خبرگان است که باید دنبال شود.

او اظهار کرد: خبرگان تاکنون نیز در این عرصه به رسالت‌های خود عمل کرده است اما بهتر است قاعده‌مندتر و فعال‌تر، مستندتر و بهنگام‌تر در این عرصه ظاهر شود.

وی با اشاره به اینکه این موارد قابل بررسی و پیگیری و در عین حال مقداری سخت و دشوار است افزود: دلیل اصلی سخت بودن انجام این فرایند این است که کار اصلی اعضای خبرگان صرفا عضویت در مجلس خبرگان نیست.

مجلس خبرگان عرصه تصمیم‌گیری در برهه‌های مهم و حساس انقلاب است

داوطلب ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان استان فارس، خبرگان را ذخیره‌ای برای تصمیم‌گیری در برهه های حساس و مهم انقلاب دانست و ادامه داد: اگر اعضای خبرگان دارای یک نظام فکری باشند و یک نظام فکری پیدا کنند البته تصمیم گیری در برهه های حساس برای این مجلس آسان تر خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پیروزمند، با تاکید بر اینکه خبرگان اعتباری دارد و باید این اعتبار تقویت شود گفت: یکی از مسوولیت های خبرگان یاری رساندن به رهبری و ارائه اطلاعات درست و بهنگام به رهبری انقلاب است.

وی افزود: ما معتقدیم خبرگان سرمایه‌ای دارد که باید این سرمایه را در اختیار بگذارد و در خدمت به رهبری آن اعتبار را خرج کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پیروزمند افزود: البته رهبری در کسب اطلاعات برای اصلاح جامعه خود را به این منابع محدود نمی‌کنند که این از هوشمندی رهبری است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha