قانونگذار آمریکایی چین را به قلدری در برابر تایوان متهم کرد

تهران- ایرنا- مایک گالالر رئیس کمیته امور چین مجلس نمایندگان آمریکا در جریان سفر به تایوان برای مذاکره با سران این جزیره، پکن را به «قلدری» در برابر تایپه متهم کرد. 

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، گالاگر در راس یک هیئت ۵ نفره امروز پنجشنبه با سران ارشد تایوان از جمله تسای اینگ-ون رئیس دولت و ویلیام لای چینگ-ته معاونش که در انتخابات ریاستی ماه گذشته پیروز شد، دیدار خواهد کرد.

گالاگر در بیانیه‌ای که کمیته منتشر کرده، مدعی شد که تایوان بارها و بارها به جهان نشان داده که چگونه در برابر قلدری حزب کمونیست چین بایستد و نه تنها سر پا بماند بلکه رشد کند.

تایوان در چند وقت اخیر در مرکز تنش‌های بین چین و آمریکا قرار داشته و این مساله با پیروزی لای چینگ- ته که پکن او را جدایی طلب می‌داند، شدت گرفته است.

تسای اینگ-ون از قانونگذاران ایالات متحده استقبال کرد و گفت که این دیدار نشان دهنده «حمایت مستحکم آمریکا از دموکراسی تایوان از طریق اقدامات مشخص» است.

وی اضافه کرد: ما به پیشبرد مشارکت‌های بین المللی خود و تعامل با جهان ادامه خواهیم داد. در سال ۲۰۲۴، ما امیدواریم که شاهد مبادلات تایوان و ایالات متحده در طیف وسیعی از حوزه‌ها باشیم.

«موسسه آمریکایی در تایوان» که سفارت غیر رسمی ایالات متحده در تایپه است، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این هیئت تا روز شنبه در تایوان خواهد ماند.

در بیانیه این کمیته آمده است که سفر این هیئت بر روابط ایالات متحده و تایوان، امنیت منطقه‌ای، تجارت و سایر موضوعات متمرکز خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha