۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85395118
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶۷۲۰ فقره تسهیلات به متقاضیان مسکن ملی در زنجان پرداخت شد

زنجان - ایرنا - مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان گفت: در طرح نهضت ملی مسکن اعم از انبوه سازی، ساخت گروهی، اداره کل راه سازی، ستاد اجرای فرمان امام، بنیاد مسکن و خود مالکی از ۱۸ هزار و ۶۲۵ فقره تسهیلات معرفی شده به این بانک با ۱۶ هزار و ۷۲۰ متقاضی عقد قرارداد شده است.

یونس احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عقد قرارداد با ۷۲ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن معرفی شده از سوی دستگاههای متولی به بانک مسکن زنجان اقدامی بی نظیر در کشور محسوب می شود.

وی یادآور شد: مصوبه تسهیلات برای این متقاضیان معرفی شده ۸۱ هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال است که از این میزان ۵۹ هزار و ۲۴۹ میلیارد ریال تحت عنوان سهم مشارکت از سوی بانک مسکن پرداخت شده است.

احمدی با اشاره به متمم اختصاص یافته به تسهیلات مصوب شده قبلی در این طرح اظهار داشت: بر این اساس مبلغ تسهیلات از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.

وی تصریح کرد:‌ این تسهیلات برای ۱۴ هزار و ۶۸۲ متقاضی به مبلغ ۲۹ هزار و ۲۹۸ میلیارد ریال پرداخت و امسال برای ۷۶۰ نفر به مبلغ ۴۱۸ هزار میلیارد ریال قسط بندی انجام شد.

احمدی خاطرنشان کرد:‌ زنجان تنها استانی است که با وجود آماده نبودن زیرساختها، در زمان حاضر مبلغ اقساط هر فقره تسهیلات طرح ملی مسکن را به ۵۹ میلیون ریال کاهش داد.

وی گفت:‌ همچنین زنجان تنها استانی است که نرخ کارمزد تسهیلات مسکن ملی را از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش داده است و از ۲ ماه گذشته تا کنون این امر را اعمال می کند.

احمدی اظهار داشت: در این طرح به جز مسکن های خودمالکی ۹۹ ساله، مسکن های دیگر زیر مجموعه نهضت ملی مسکن با کارمزد ۱۸ درصد اعمال می‌شود و این کارمزد برای مسکن های خودمالکی هنوز اعلام نشده است.

وی افزود: طی ۱۰ ماهه امسال ۶ هزار و ۸۵۶ فقره تسهیلات مشارکت قرض الحسنه، خرید خانه، جعاله و سایر تسهیلات به مبلغ ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است که وام جعاله با ۲ هزارو ۵۷ فقره، مرابحه با هزار و ۸۶۳ فقره، مشارکت با هزار و ۴۷۹ فقره و خرید خانه با ۴۵۷ فقره بیشترین تعداد تسهیلات پرداختی را به خود اختصاص داده اند.

احمدی ادامه داد:‌ به لحاظ مبلغ پرداخت شده نیز سهم تسهیلات شرکتی سه هزار و ۵۰۰ میلیاد ریال، مرابحه سه هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال، مشارکت به مبلغ ۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد، جعاله هزار و ۹۹۲ میلیارد ریال و خرید خانه به مبلغ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال به ترتیب با بیشترین میزان پرداختی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha