نامزد مجلس در زنجان : طرح ساماندهی نیروی انسانی و بیمه همگانی را پیگیری می کنم

زنجان - ایرنا -علی وقفچی نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زنجان و طارم اعلام کرد که در سطح استانی مشکلات و چالش‌ها و در سطح ملی ساماندهی نیروی انسانی و بیمه همگانی را پیگیری خواهد کرد.

علی وقفچی روز پنجشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تجارب نمایندگی خود در دوره دهم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در صورت راهیابی به مجلس، ساماندهی نیروی انسانی را پیگیری می کنم و از همه مهمتر بیمه همگانی را به سرانجام می رسانم.

وی با بیان اینکه هدف من از نمایندگی مردم در دوره دهم مجلس شورای اسلامی خدمتگزاری به مردم بود، اضافه کرد: در مجلس دهم، طرح فراکسیون مستقلین ولایی، اصولگرایان و فراکسیون امید با عنایت به دستور مقام معظم رهبری که اولویت مجلس چیست؟ شکل گرفت و بنده هم مسوول کمیته فراکسیون مستقلین بودم.

این نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر سه فراکسیون به این نتیجه رسیدند که اولویت کشور بحث برون رفت از چالش های جهانی و تعامل با دنیاست.

وی اظهار داشت: این چیزی است که به اعتقاد بنده، حتما باید در کشور و با در نظر گرفتن منافع ملی به آن پرداخته شود و امیدواریم در مجلس دوازدهم قدم های موثرتری در این خصوص برداریم و تنش زدایی کنیم.

پیگیری برای اجرای طرح ساماندهی نیروی انسانی

وقفچی با بیان اینکه هر نماینده ای که به دنبال رانت، فساد یا منافع شخصی و گروهی نباشد با اقتدار کامل می تواند مجلس را همراهی کند، افزود: به عنوان مثال بعد از ۴۵ سال که از عمر نظام مقدس اسلامی می گذرد، برای اولین بار بنده طراح سوال از رییس جمهور بودم که به نتیجه هم رسید.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زنجان و طارم ادامه داد: یکی از دغدغه هایی که در استان وجود داشت و باید از نگاه ملی به آن می رسیدیم موضوع درآمدهای مالیاتی استانها بود که می بایست به خزانه منتقل و میان تمامی استان ها تقسیم شود.

وی با بیان اینکه طرحی را در مجلس ارائه کردم مبنی بر اینکه مازاد درآمدهای استانی باید به همان استانها بازگردانده و هزینه شود، گفت: این موضوع در زیرساخت های توسعه ای استان ها بسیار موثر است و امروز قطعا محاسن و مزایای این قانون به طور واضح ملموس است.

این نامزد انتخابات مجلس دوازدهم با بیان اینکه بحث نیروی انسانی یکی از دغدغه های کنونی در کشور است، گفت: با ورود به مجلس دوازدهم یکی از اولویت های من طرح ساماندهی و مدیریت نیروی انسانی کشور است.

وی به دیگر دغدغه های خود در دوران فعالیت در مجلس دهم اشاره کرد و گفت: سه اصل قانون اساسی در کشور مغفول مانده است که بیمه همگانی از جمله آن است و امیدوارم با رفتن به مجلس و با تصویب قانونی برای همه مردم ایران به ویژه جوانان این مهم برطرف شود.

وقفچی با تاکید بر اینکه تصویب افزایش سن بازنشستگی به قشر ضعیف جامعه آسیب وارد می کند، اضافه کرد: اگر وارد مجلس شوم، طرح ۲ فوریتی اصلاح این طرح را در صحن علنی مطرح خواهم کرد تا برای کسانی که هیچ نوع درآمد مستمری ندارند هزینه بیمه ای از طریق دولت پرداخت شود.

پیگیری طرح ساماندهی نیروی انسانی و بیمه همگانی در مجلس شورای اسلامی

تکمیل سد مشمپا اولویت استان زنجان

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولویت ها و چالش های حوزه انتخابه زنجان و طارم، گفت: اولویت و دغدغه اصلی من بحث تکمیل سد مشمپاست، به دلیل آنکه ظرفیت تامین آب شرب زنجان به میزان ۵۰ میلیون متر مکعب را دارد که باید این میزان از آن سد تخصیص پیدا کند.

وی با بیان اینکه در این زمینه در دوران نمایندگیم تلاش مضاعفی انجام دادم، اضافه کرد: به طور قطع باید چهار سال تاخیر را جبران کنیم.

این نامزد انتخاباتی موضوع بعدی استان را آبگیری سد شهریار عنوان کرد و گفت: این موضوع می تواند برای استان کمک کننده باشد که در دوران نمایندگیم سه بار از آن بازدید داشتم.

وی با بیان اینکه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تکمیل این پروژه اعتبار در نظر گرفته شد، اظهار داشت: این مهم می تواند برای تامین آب کشاورزی و شرب منطقه قره پشتلو و شهرستان طارم موثر باشد.

پیگیری آلودگی زیست محیطی زنجان

وی با بیان اینکه با راهیابی به مجلس شورای اسلامی آلودگی زیست محیطی به ویژه پسماندهای سرب و روی را پیگیری خواهم کرد، گفت: در مدت فعالیتم در دوره دهم مجلس شورای اسلامی در بین مردم گلایه های زیادی از این بابت وجود داشت که پیگیری های مجدانه ای در این خصوص انجام گرفت.

وقفچی با بیان اینکه با پیگیری های انجام شده سرب و روی زنجان تعیین تکلیف شد، افزود: با توجه به اینکه بحث اداری این موضوع تمام شده و تصممیات نهایی گرفته شده، امیدوارم با راهیابی به مجلس شورای اسلامی این مهم را اجرا کرده و این دغدغه به طور کامل حل شود.

وی دیگر دغدغه استانی را مربوط به راه های استان عنوان کرد و گفت: به طور قطع با راهیابی به مجلس شورای اسلامی مورادی از قبیل ۲ بانده کردن راه آهن زنجان به قزوین پیگیری خواهد شد که در زمان نمایندگی من امکانات لازم برای تکمیل آن مورد توجه قرار گرفت که هنوز به اتمام نرسیده است.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: راه قره پشتلو یکی از دغدغه های استان است که خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته از راه روستایی به راه اصلی ارتقا یافت که برای تکمیل آن پیگیری خواهم کرد.

وی راه زنجان به زنجانرود را از دیگر دغدغه های خود عنوان کرد و گفت: تلاش می کنم راههای راتباط زنجان و شمال و در مجموع شمال غرب با شمال کشور بهتر شود.

وقفچی یادآور شد: یکی از دغدغه ها مسیر طارم- آببر- شفت به فومن گیلان است که پیگیری های مجدانه ای انجام خواهد گرفت تا موانع قانونی چهار کیلومتر آن برطرف شود.

پیگیری طرح ساماندهی نیروی انسانی و بیمه همگانی در مجلس شورای اسلامی

اعضای خانواده ام در خارج از کشور نیستند

وی با بیان ینکه طی چهار سال فعالیتی که در مجلس دهم داشتم برای آبادانی و سربلندی ملت تلاش کردم، گفت: امروز نیز به صورت خود جوش وارد عمل شدم و دوستان نیز هزینه تبلیغاتی من را تقبل خواهند کرد.

وقفچی اظهار داشت: من در طارم یک باغ و در روستای خان چایی نیز چند قطعه زمین دارم و غیر از آنها در هیچ نقطه کره خاکی اموالی ندارم.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معتقدم خانواده و آشنایانم مثل تمام مردم و حوزه انتخابیه من هستند و سعی کرده ام بین مردم هیچ نوع تبعیضی قائل نباشم.

وی با بیان اینکه من و فرزندانم هیچگونه تابعیت خارج از کشور نداشته و نداریم، خاطر نشان کرد: اگر مستندات قانونی در این خصوص ارائه شود بنده پاسخگو خواهم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha