۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85395250
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

ورود دومین رام قطار شهری به کرج

۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۵۶
کد خبر: 85395250
ورود دومین رام قطار شهری به کرج

کرج - ایرنا- نایب رییس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی کلانشهر کرج از ورود دومین رام قطار برای فعالیت در خط ۲ قطار شهری به این کلانشهر خبر داد.

به گزارش ایرنا، علیرضا رحیمی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح خیابان شنبم هفتم در منطقه باغستان کرج به خبرنگاران گفت: این رام قطار در حال آماده سازی و فعال سازی در قطعه نخست خط ۲ قطار شهری کرج است.

وی ادامه داد: خرید هفت رام قطار جدید با حمایت دولت و استاندار البرز در دستور کار قرار گرفته و پیش بینی می شود این قطارها سال آینده وارد خط ۲ قطار شهری کرج شوند.

نایب رییس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج افزود: راه اندازی قطعه دوم خط ۲ قطار شهری تا خرداد ماه سال آینده در دستور کار شورا و شهرداری کرج است.

وی با اشاره به افزایش ۲ برابری تعداد اتوبوس های کرج در ماه های اخیر گفت: اکنون ۷۵ دستگاه اتوبوس جدید در پارکینگ شهرداری کرج وجود دارد که به زودی با جذب راننده وارد ناوگان حمل ونقل عمومی شهر می شوند.

رحیمی بیان کرد: نخستین خط اتوبوس تندور این شهر در حال ساخت و تکمیل است که اتوبوس های برقی در این خط به کار گرفته خواهند شد.

وی ادامه داد: با افتتاح این طرح در اوایل سال آینده، هسته مرکزی کرج به تردد اتوبوس های برقی اختصاص می یابد و اتوبوس های معمولی در مسیرهای های شمالی و جنوبی شهر به شهروندان خدمات ارائه می دهند.

عملیات ساخت خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه سال ۱۳۸۵آغاز شد و قرار بود سال۱۳۹۰ بهره برداری شود اما مشکلات و موانع مختلف سبب شد تا احداث این خط به دولت سیزدهم و شورای ششم برسد.

قطعه نخست این خط اسفندماه سال گذشته به طول۶.۷ کیلومتر بین چهار راه طالقانی و گلشهر کرج با حضور وزیر کشور افتتاح شد و اکنون یک رام قطار مسافران را در این مسیر جابه جا می کند.

قرار است قطعه دوم این خط تا خرداد ماه سال آینده بین چهار راه طالقانی و ایستگاه شهید سلطانی کرج افتتاح شودکه طول رفت و برگشت آن ۹ کیلومتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha