کارشناس سیاسی: مشارکت حداکثری در انتخابات امنیت ملی کشور را تقویت می‌کند

شهرکرد- ایرنا- کارشناس مسائل سیاسی و دکترای مدیریت راهبردی، یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را حفظ استقلال کشور و امنیت ملی برشمرد و گفت: برای تداوم و تقویت این دستاورد می‌طلبد تا در انتخابات حضور حداکثری و پرشوری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ جمشیدی روز پنجشنبه در نشست تبیینی با موضوع انتخابات و مشارکت حداکثری که با حضور فعالان عرصه فرهنگ و هنر این استان برگزار شد، اظهار داشت: موقعیت راهبردی ایران از یک سو و منابع و ذخایر ارزشمند روزمینی و زیرزمینی کشور سبب شده تا در طول تاریخ این کشور بارها مورد هجمه بیگانگان قرار گیرد و فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت بگذارد.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران کشور به ثبات و استقلال لازم دست پیدا کرد و با وجود هجمه‌های متعدد ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانه نیفتاد.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر تقویت نقاط مثبت و آسیب‌شناسی ضعف‌ها و کاستی‌های کشور، تصریح کرد: درست است که مشکلات معیشتی و اقتصادی در کشور داریم که رفع این موارد دغدغه دولتمردان است و در این جهت تلاش می‌کنند اما در کنار آن باید به دستاوردها و نقاط مثبت کشور که مهمترین آن حفظ استقلال، عزت و اقتدار کشور است نیز توجه داشته باشیم.

جمشیدی با تاکید بر دوری از فردگرایی و حفظ وحدت و همدلی در کشور، اظهار داشت: یکی از مهمترین عرصه‌هایی که می‌توان در آن وحدت و همدلی را در کشور تقویت کنیم، عرصه انتخابات است.

وی افزود: اگر در انتخابات حضور حداکثری داشته باشیم قدرت و عظمت خود را به جهانیان به ویژه استکبار و نظام سلطه نشان خواهیم داد اما اگر حضور مردم در این عرصه ضعیف باشد و از خود ضعف نشان دهیم یعنی عرصه را برای میدان‌داری دشمنان خود فراهم کرده‌ایم.

جمشیدی ادامه داد: برخی عنوان می‌کنند که چرا باید رای دهیم؟ رای ما مگر اثرگذار است؟ در جواب این افراد باید گفت که رای ما اثر زیادی دارد و یکی از ابعاد آن این است که عزت و استقلال کشور را از این طریق حفظ می‌کنیم.

توان دفاعی برای کشور بازدارندگی به همراه داشته است

کارشناس سیاسی: مشارکت حداکثری در انتخابات امنیت ملی کشور را تقویت می‌کند

این دکترای مدیریت راهبردی در ادامه با اشاره به دستاوردهای نظام اسلامی، افزود: در حوزه دفاعی جزو پنج کشور برتر جهان هستیم و موشک‌ها، پهپادها و زیردریایی‌هایی که به همت مهندسان داخلی تولید شده برای ما قدرت بازدارندگی ایجاد کرده است.

جمشیدی افزود: برای رفع کاستی‌های موجود از جمله در حوزه اقتصادی هم مردم باید به کمک دولت آمده و با همراهی خود از جمله اصلاح الگوی مصرف این مشکلات را از میان بردارند.

وی با بیان اینکه بهره‌وری که جمع ۲ شاخص کارایی و اثربخشی است، در دنیا ۵۰ درصد است، اظهار داشت: این شاخص در کشور ما به ۱.۵(یک و نیم) درصد هم نمی‌رسد هرچند دولت سیزدهم در این خصوص برنامه‌های خوبی دارد تا بتوان بهره‌وری را افزایش داد.

این کارشناس مسائل سیاسی به هجمه‌های دشمن بعد از ناکام ماندن از اغتشاشات سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: اگرچه بعد از این تحرکات وقتی غربی‌ها از اینکه نظام سیاسی ما را متلاشی کنند، ناامید شدند اما دست از دشمنی برنداشته و برای انتخابات ۱۱ اسفند برنامه‌ریزی کردند تا این انتخابات با حضور حداقلی مردم برگزار شود که در همین راستا روی ۲ قشر جامعه از جمله نوجوانان و زنان کار کردند و تلاش دارند تا بهائیت را در کشور ترویج دهند.

جمشیدی افزود: از همین رو می‌طلبد در برابر این توطئه‌های دشمن هوشیار و آگاه باشیم و فریب بازی‌های دشمن را نخوریم.

وی بیان داشت: برخی نیز سوال دارند که چرا ما باید در عراق و سوریه هزینه کنیم در پاسخ به آن‌ها باید گفت که این هزینه نیست بلکه برای حفظ امنیت ملی خود داریم سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا بعدها هزینه‌های بیشتری را متحمل نشویم.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha