۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85395361
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار خلخال: برخی از عوامل برگزاری انتخابات تغییر کردند

اردبیل- ایرنا- فرماندار خلخال و رئیس ستاد انتخابات خلخال و کوثر با تاکید بر اینکه حفظ بی‌طرفی از جمله وظیفه‌های بسیار مهم و حساس هر یک از دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات است، از حذف و جایگزینی برخی از نیروها به دلیل رعایت نکردن این اصل مهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدجواد یحیی‌زاده روز پنجشنبه در نشست آموزشی و توجیهی اعضای هیات بازرسی انتخابات خلخال اظهار کرد: انتظار از عوامل بازرسی همانند سایر عوامل برگزار کننده انتخابات در این شهرستان حفظ کامل بی‌طرفی، تلاش برای سلامت و امنیت همچنین زمینه‌سازی برای یک رقابت سالم انتخاباتی است.

وی بیان کرد: مهلت رسمی تبلیغات نامزدهای نمایندگی این دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۱۲ شب گذشته آغاز شده و حضور آحاد مختلف مردم در ستادهای تبلیغاتی نامزدها موجب شده است تا شهرستان شور و حال انتخاباتی جدیدی به خود بگیرد.

فرماندار خلخال و رئیس ستاد انتخابات خلخال و کوثر افزود: با این وجود در هیچ شرایطی نباید احساس بر انجام وظیفه نزد عوامل برگزاری انتخابات از جمله اعضای هیات‌های بازرسی چیره شود و آنان را از انجام اصل وظیفه‌شان که همان حفظ بی‌طرفی کامل است، غافل نماید.

وی با بیان این که همه اعمال و رفتار عوامل برگزاری انتخابات رصد می‌شود، تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی مبنی بر حضور برخی از عوامل برگزاری انتخابات در مراسم تبلیغاتی نامزدها در چند روز گذشته، نام این افراد از فهرست مورد نظر حذف و افراد جدیدی جایگزین آنها به عنوان عوامل برگزاری انتخابات شدند.

یحیی‌زاده اضافه کرد: این دوره از انتخابات ۱۶۸ نفر به عنوان اعضای هیات‌های بازرسی از جمله رئیس هیات، اعضای هیات بازرسان و سربازرسان حضور دارند و برای برگزاری سالم این انتخابات فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد شعبه‌های رای‌گیری در شهرستان‌های خلخال و کوثر شامل ۲۲۲ صندوق است، گفت: از مجموع ۱۵۴ شعبه اخذ رای شهرستان خلخال، ۱۱۲ شعبه ثابت و ۴۲ شعبه سیار است.

فرماندار خلخال و رئیس ستاد انتخابات خلخال و کوثر تعداد همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در این حوزه انتخابیه از جمله نیروهای اجرایی، نظارتی، بازرسی و کاربران را ۲ هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: از مجموع ۶۸ شعبه رای‌گیری در شهرستان کوثر، ۳۰ شعبه ثابت و ۳۸ شعبه سیار هستند.

وی با اشاره به اینکه از ۱۰۸ هزار نفر جمعیت شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجموع ۷۵ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند، بیان کرد: روزهای گذشته از مجموع ۳۹ نفری که در عرصه انتخابات باقی مانده بودند، پنج نفر انصراف دادند یا اقدام به جابه‌جایی حوزه انتخابیه‌شان کردند.

یحیی‌زاده اظهار کرد: ۳۴ نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همچنان در صحنه حضور دارند و با توجه به دریافت تاییدیه شورای نگهبان از سوی هر یک از آنها، همه این افراد مورد احترام قانون و جامعه بوده و از حقوق برابر برخوردار هستند.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد ، استان اردبیل که پنج حوزه انتخابیه دارد، از هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۲ کرسی در مجلس خبرگان رهبری برخوردار است.

بنابر اعلام ستاد انتخابات استان اردبیل، یک هزار و ۳۸۳ صندوق شامل ۶۱۳ صندوق شهری و ۷۷۰ صندوق روستایی برای اخذ رای در نقاط مختلف این استان پیش‌بینی شده است و حدود ۳۰ هزار نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی در فرایند برگزاری انتخابات پیش‌رو مشارکت خواهند داشت.

استان اردبیل که با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر (بر اساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵) در شمال غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد، در این دوره از انتخابات حدود یک میلیون نفر از ساکنانش واجد شرایط رای دادن هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha