قائم‌مقام شورای وحدت فارس: لیست انتخاباتی ما بدون توجه به سهم‌خواهی‌ تهیه شده است

شیراز- ایرنا- قائم مقام شورای وحدت استان فارس گفت: در تهیه لیست شورای وحدت و انتخاب نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ،سفارش‌ها، اعمال نفوذها و سهم‌خواهی‌ها نقشی نداشته است.

به گزارش ایرنا، جابر مهدیار روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران شیرازی افزود: از سال گذشته تاکنون برای اینکه جامعه به یک هدف مشترک در انتخاب افراد برای حضور در مجلس شورای اسلامی برسد، لیست‌های متعددی مطرح و ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: امسال نیز لیستی طراحی می شود و در معرض عموم گذاشته خواهد شد تا مردم بر اساس آگاهی و شناختی که نسبت به افراد پیدا می کنند تصمیم گیری کنند و به افراد مد نظر خود رای دهند.

دبیر جمعیت رزما اظهار کرد: مجموعه شورای وحدت به اتفاق بخش قابل توجهی از گروه‌های سیاسی و فعالان فرهنگی و اجتماعی شورایی تشکیل داد و طی کاری مشترک با جمعیت رزما (جمعیت رزمندگان مدافعین انقلاب اسلامی) اقدام به ارائه لیست کرد.

مهدیار در باره ساز و کار انتخاب افراد در لیست شیراز و زرقان و سایر شهرستان‌های استان فارس گفت: برای اینکه بتوانیم از میان نامزدها به نتیجه درستی برسیم از بین تایید شدگان نهایی ۹۰ نفر از کسانی را که توانایی ورود به مجلس داشته باشند انتخاب کردیم.

وی افزود: مصاحبه شفاهی و حضوری و آزمون کتبی از نامزدها انجام شد و بررسی رزومه و سوابق عملکردی افراد را نیز مورد مطالعه قرار دادیم و کسانی که بیشترین امتیاز را دریافت کردند به مرحله بعدی راه یافتند.

قائم مقام شورای وحدت فارس گفت: تخصص، اعتقادات، منش و گفتار، توانایی ارائه طرح به مجلس، توانایی بررسی لوایح دولت، جرات و جسارت و قدرت نظارت از جمله مصادیقی بود که در مصاحبه مدنظر قرار گرفت.

مهدیار افزود: شناخت وظایف نمایندگی، تقویت اطلاعات، تدوین، ترمیم، حذف قوانین و پیشگیری از وضع تبصره‌های متعدد، مباحث مربوط به نفت و گاز، درآمد دریا پایه، حمل و نقل و راه‌، اتصال شاهراه‌ها به یکدیگر، تکمیل مسیرهای ریلی، توسعه وضعیت سومین حرم کشور و گردشگری از جمله خواسته‌هایی است که شورای وحدت از نمایندگان انتخابی مطالبه خواهد کرد.

او ادامه داد: همزمان با لیست کاندیداهای مورد حمایت شورای وحدت فارس در انتخابات مجلس شورای اسلامی، لیست داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری فارس که مورد تایید جامعه روحانیت استان نیز تهیه شده است.

وی گفت: بر این اساس در لیست شورای وحدت فارس برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری به ترتیب حضرات آیات لطف الله دژکام، احمد بهشتی، علیرضا پیروزمند، علی‌اکبر کلانتری و سید محمد علی طباطبایی قرار دارند.

او افزود: همچنین لیست این شورا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های مختلف استان فارس به این شرح است:

حوزه انتخابیه شیراز و زرقان آقایان جعفر قادری، ابراهیم عزیزی، رحمت‌الله مرزوقی و سید اسماعیل حسینی، در حوزه انتخابیه مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان سیروس سجادیان، در حوزه انتخابیه داراب و زرین دشت محمدجواد عسکری، در حوزه انتخابیه آباده، خرمبید، بوانات و سرچهان روح‌الله دهقانی، در حوزه انتخابیه جهرم و خفر محمدرضا رضایی کوچی، در حوزه انتخابیه سپیدان و بیضاء عبدالحمید شیروانی، در حوزه انتخابیه نی‌ریز و استهبان محمدکاظم کاوه پیشقدم، در حوزه انتخابیه فسا حجت‌الله فیروزی، در حوزه انتخابیه فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین محمدمهدی فروردین، در حوزه انتخابیه ممسنی و رستم امید نصیبی، در حوزه انتخابیه اقلید حمیدرضا گرامی، در حوزه انتخابیه کازرون و کوهچنار شاهین محمدصادقی و در حوزه انتخابیه خرامه، سروستان و کوار غلامرضا توکل.

مهدیار گفت: شورای وحدت فارس در حوزه انتخابیه شهرستان‌های لار، لامرد و مُهر سکوت کرده و هیچ گزینه ای را معرفی نکرده است.

دیده شدن مشکلات استان در فرآیند گزینش کاندیداها
معاون سیاسی احزاب و تشکل های شورای وحدت فارس نیز گفت: شورای وحدت مشکلات شهرستان‌های مختلف فارس را احصا کرده و مورد بررسی قرار داده و در مصاحبه‌ای که از نامزدها انجام گرفت مباحث مختلف و مشکلات در سطح کلان از جمله مشکلات معیشتی مردم، معضلات بخش مسکن، کشاورزی، اجتماعی، اقتصادی، امور جوانان و مباحث امنیتی دیده شد.

علی رهایی افزود: شورای وحدت تمام تلاش خود را برای برگزاری یک انتخابات عادلانه با لیستی قوی و مورد تایید مردم به کار گرفت و افرادی که در لیست این شورا قرار گرفته‌اند می‌توانند در مجلس مطالبات مردم را پیگیری و برای رفع مشکلات استان تلاش کنند.

دبیر جمعیت حامیان انقلاب اسلامی فارس ادامه داد: از نظر شورای وحدت تمام افراد شرکت کننده در مصاحبه شایسته و قابل احترام بوده اما به دلیل محدودیت تعداد کرسی‌ها، این شورا در نهایت تعدادی از افراد را در یک رقابت عادلانه و با خرد جمعی معرفی کرد.

رهایی اظهار کرد: بخشی از شرکت‌کنندگان نمایندگان فعلی مجلس بودند که با نگاهی متفاوت و تخصصی‌تر مصاحبه شدند، همچنین مصاحبه از جوانان نخبه و دیگر افراد هم با نهایت دقت و شایسته‌سالاری انجام شد.

وی بر ضرورت برگزاری انتخاباتی پرشور در استان تاکید کرد و گفت: اولویت نخست همه گروه‌های حاضر در این دوره از انتخابات حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha