رتبه اول خراسان جنوبی در تحویل زمین مشمولان قانون جوانی جمعیت

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان با تامین و تحویل زمین بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ متقاضی طرح جوانی جمعیت رتبه نخست را در کشور کسب کرده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز پنجشنبه در آیین قرعه‌ کشی و تخصیص پنج هزار قطعه زمین مسکونی به متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از مولفه‌های قدرت و پویایی هر کشور جمعیت به خصوص جوانان آن است که متاسفانه در دهه‌های گذشته در خصوص افزایش و جوانی جمعیت کوتاهی در سطح کشور صورت گرفته است.

وی افزود: با کارهای کلیدی و اساسی در دولت سیزدهم امروز شاهد تخصیص زمین برای پنج هزار متقاضی مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خراسان جنوبی هستیم که از این تعداد چهار هزار و ۱۰۰ واحد برای شهروندان بیرجند و ۹۰۰ واحد در شهرستان‌ها است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین رایگان به مشمولان این قانون در استان تحویل شده ‎است.

وی بیان کرد: در هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم تنها ۱۲ هکتار از حریم به محدوده شهرهای استان الحاق شد اما در دولت سیزدهم نزدیک پنج هزار هکتار به محدوده‌های شهرهای خراسان جنوبی الحاق شده که اقدام جهادی و انقلابی است.

رتبه اول خراسان جنوبی در تحویل زمین مشمولان قانون جوانی جمعیت

قناعت عنوان کرد: دولت سیزدهم، شخص رئیس جمهور، معاونان و وزرای دولت برای حل مشکلات و توسعه کشور مدام بار بر دوش خود می‌گذارند چون از جنس مردم هستند و می‌خواهند مردم از این حالت خارج شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم گفت: پنج هزار قطعه زمین مسکونی به متقاضیان و خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت در قالب پویش خانواده مهدوی در استان واگذار می‌شود.

میرمحمد مودی افزود: از این تعداد چهار هزار و ۱۰۰ قطعه زمین مربوط به متقاضیان شهرستان بیرجند و ۹۰۰ قطعه مربوط به متقاضیان سایر شهرستانهای استان است.

وی بیان کرد: تاکنون حدود ۲ هزار قطعه زمین در شهرستان‌های استان قرعه‌کشی و به متقاضیان این طرح واگذار شده است.

رتبه اول خراسان جنوبی در تحویل زمین مشمولان قانون جوانی جمعیت

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در قالب طرح نهضت ملی مسکن تاکنون بالغ بر ۷۲ هزار قطعه زمین تامین شده که آماده واگذاری به همه متقاضیان است، بیش از ۲۳ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در سامانه ثبت‌نام کردند که به افراد واجد شرایط زمین تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به وجود ۳۱ شهر در خراسان جنوبی افزود: واحدهای مسکونی در ۳۰ شهر استان به‌ صورت ویلایی (یک طبقه حیاط دار) ساخته می‌شود و فقط در مرکز استان به دلیل کمبود زمین، قطعات زمین به ۲ نفر متقاضی و در روستای شکراب بیرجند واگذاری زمین به صورت ویلایی و تک نفره است.

مودی گفت: متولیان آماده‌سازی زمین‌های طرح جوانی جمعیت هم مشخص شدند و کار به مرور انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha