کشاورزان معترض اروپایی گذرگاه‌های جمهوری چک را مسدود کردند

تهران- ایرنا- کشاورزان جمهوری چک، لهستان، اسلواکی و کشورهای دیگر امروز پنجشنبه اعتراض‌هایی را در مرز جمهوری چک برگزار و برخی از گذرگاه‌ها را مسدود کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، کشاورزان سراسر اروپا از جمله در لهستان، فرانسه، آلمان، اسپانیا و ایتالیا امسال اعتراض‌های خود را افزایش داده و به قیمت‌های پایین و هزینه‌های بالا، واردات ارزان و محدودیت‌های «توافق سبز اتحادیه اروپا» اعتراض دارند.

کشاورزان گذرگاه هودونین-هولیک در مرز جنوبی جمهوری چک با اسلواکی را به مدت بیش از یک ساعت مسدود کردند درحالیکه صدها تراکتور در بزرگراه صف کشیده بودند.

آنها بروکراسی کمتر و تغییرات در سیاست‌های اتحادیه اروپا را خواستارند در حالیکه محدودیت‌های توافق سبز اتحادیه اروپا کشاورزان را ناامید کرده است.

معترضان از جمله از کشور مجارستان که خود را با اتوبوس به این اعتراض‌ها رسانده بودند، پرچم‌های کشور خود را در دست داشته و پلاکاردهایی با شعار «بروکراسی را متوقف کنید» و «غلات اوکراین را متوقف کنید» حمل می‌کردند.

خبرگزاری سی‌تی‌کی جمهوری چک گزارش داد: کشاورزان لهستان و جمهوری چک همچنین به طور نصفه و نیمه یک گذرگاه در شمال شرقی جمهوری چک را مسدود کردند؛ جاییکه ده‌ها تراکتور در طول جاده پارک شده بود.

بر اساس این گزارش، یک گذرگاه در رایتسنهاین آلمان هم مرز با بخش شمال غربی جمهوری چک به طور موقت مسدود شد.

اتاق کشاورزی جمهوری چک اعلام کرد که ۳ هزار تراکتور در این اعتراض‌ها در سراسر کشور حضور پیدا کردند. این نهاد بازرگانی افزود که کشاورزان از مجارستان، آلمان، لهستان، لیتوانی و لتونی به اعتراض‌های روز پنجشنبه همکاران خود از اسلواکی و جمهوری چک ملحق شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha