شبکه‌های انتخاباتی در آذربایجان شرقی ۹۱ مناظره پخش می‌کنند

تبریز- ایرنا- مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت: ۹۱ برنامه مناظره نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از شبکه‌های انتخاباتی استان پخش می‌شود.

به گزارش ایرنا، اکبر رضایی روز پنجشنبه در نشست خبری با اشاره به راه‌اندازی ۱۳ کانال انتخاباتی در استان، افزود: ۱۵۶ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان در سامانه ستاد انتخابات صداو سیما برای شرکت در برنامه مناظره نامزدها اعلام آمادگی کرده بودند که تعدادی از آن‌ها در زمان ضبط مناظره‌ها در جلسه حاضر نشدند و یا آن را ترک کردند.

وی افزود: علاوه بر برنامه مناظره نامزدهای انتخابات مجلس، هشت مناظره تلویزیونی هم با حضور نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی فعال در استان ضبط شده و در حال پخش است.

مدیرکل صدا و سیمای استان اردبیل همچنین گفت: ۲۷۳ نفر معادل ۳۷ درصد نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان برای ارسال فیلم تبلیغاتی در سامانه انتخاباتی رسانه ملی ثبت نام کرده بودند که این رقم حدود ۱۰ درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

رضایی اضافه کرد: علاوه بر پخش بسته‌های تبلیغاتی ۲۰ دقیقه‌ای، به نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، روزانه یک دقیقه فرصت داده شده است تا فعالیت‌های انتخاباتی خود را به صورت تصویری برای پخش ارسال کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی میزان مخاطب شبکه‌های انتخاباتی را در استان حدود ۴۰ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: این رقم با توجه به عمر کوتاه این شبکه‌ها و کم اطلاعی مردم از ایجاد آن‌ها و از طرفی مشکل دریافت شبکه‌ها در برخی مناطق، طبیعی است.

وی با اشاره به تولید و پخش برنامه‌های متعدد در حوزه‌های رادیو، تلویزیون و خبر، تهیه میزگردهایی با محوریت اولویت‌ها و چالش‌های مجلس آینده و وظایف مجلس در زمینه تقنین و نظارت و تولید برنامه‌های تریبون آزاد در همه شهرستان‌های استان و برنامه "ملت اراده سی" و رهیافت را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

به گزارش ایرنا، پخش مناظرات و برنامه های تبلیغاتی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی دوره دوازدهم از امروز سوم اسفند ماه از شبکه های آنتخاباتی تبریز، آذرشهر و اسکو، ورزقان، سراب، شبستر، میانه، مراغه و عجب شیر، بناب، اهر و هریس، مرند و جلفا، هشترود و چاراویماق، کلیبر خداآفرین و هوراند، بستان آباد، ملکان و لیلان آغاز شده است و برای هر حوزه پخش می شود.
مخاطبان می توانند باجستجوی گیرنده های تلویزیونی این شبکه ها را دریافت و برنامه های تبلیغاتی انتخابات را مشاهده کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه یازده اسفند ماه برگزار می‌شود.

۷۰۳ نفر از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان شرقی تایید صلاحیت شده اند که از این تعداد ۱۹ نفر به مجلس راه می یابند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha