۱۰ هزار میلیارد ریال برای تامین آب شرب بندرعباس و بندرخمیر هزینه شد

بندرعباس - ایرنا - سرپرست معاونت عمرانی استانداری هرمزگان گفت‌: برای تامین آب آشامیدنی ۲ شهر علوی و کشار و ۲۰ روستای بندرعباس و بندرخمیر، ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل کمک مسئولیت‌های اجتماعی و اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، محمد مرودی شامگاه پنجشنبه در بازدید از طرح‌های آبرسانی و بررسی مسائل شهر علوی بندرعباس، با قدردانی از استاندار هرمزگان و مدیرعامل آبفا برای ایجاد بستر مناسب برای تامین آب شهرها و روستاهای ۲ شهرستان بندرعباس و خمیر ابراز کرد: طرح از پیشرفت بالایی برخوردار است و انتظار می‌رود به‌زودی به بهره برداری برسد و روستاهای مسیر خط انتقال هم از این ظرفیت بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در این بازدید از تامین آب آشامیدنی ۲ شهر و بیش از ۲۰ روستای واقع در شهرستان های بندرعباس و بندر خمیر که به دلیل خشکسالی بلندمدت و خشک شدن چاه ها با مشکل کمبود آب مواجه هستند، از اجرای خط انتقال آب شیرین کن خلیج فارس خبر داد.

عبدالحمید حمزه پور تصریح کرد: برای حل این مشکل، با حمایت استاندار و تخصیص اعتبارات ملی و استانی و همچنین از محل کمک مسئولیت های اجتماعی صنایع، ۶۰ کیلومتر خط انتقال آب در حال اجرا است که در مجموع ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته وی، این خط انتقال آب شیرین را به شهر جدید علوی، تازیان، مجتمع کشار و تعدادی از روستاهای شمال بندرعباس می رساند و با این اقدام، مشکل تامین آب به ویژه در بخش نهضت ملی مسکن این مناطق مرتفع خواهد شد.

وی در تشریح نیازهای شهر علوی در بخش آب گفت: شهر جدید علوی که از طرح‌های مهم اسکان جمعیت صنایع غرب و شهر بندرعباس و همچنین طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن در استان هرمزگان است، در مرحله نهایی تامین آب شیرین خود قرار دارد.

به گفته مدیرعامل آبفا هرمزگان، این شهر در حال حاضر ۲ هزار نفر جمعیت دارد و طبق گفته مسئولان، با ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی جدید در قالب طرح نهضت ملی مسکن، جمعیت آن چند برابر خواهد شد و نیاز آبی آن ها، از خط انتقال آب شیرین کن خلیج فارس تامین می شود.

وی همچنین به خط انتقال آب از آب شیرین کن خلیج فارس به مجتمع کشار و شهر علوی اشاره کرد و افزود: این خط انتقال ۲۱ کیلومتر طول و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می‌شود تا ماه آینده به اتمام برسد.

حمزه پور، هزینه این طرح را قابل توجه دانست و گفت: تامین آب از آب شیرین کن ها تنها از طریق خرید تضمینی امکان پذیر است و برای این کار باید مجوز سازمان برنامه و بودجه را دریافت کنیم.

وی افزود: شهر علوی بدون مخزن ذخیره آب است و برای تامین و ذخیره مورد نیاز آب این شهر، نیازمند احداث یک باب مخزن پنج هزار متر مکعبی هستیم که برای احداث این مخزن ۶۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

مدیرعامل آبفا امیدواری کرد که با همکاری دستگاه های ذیربط و تخصیص اعتبارات لازم، مشکل آب شهر جدید علوی به زودی حل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha