۳ اسفند ۱۴۰۲، ۲۲:۱۲
کد خبر: 85395654
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

بزرگ ترین پروژه هنرستانی سال ۱۴۰۲ در قم افتتاح شد

قم - ایرنا- هنرستان خیرساز امام رضا(ع) با اعتباری بالغ بر۴۰۰ میلیارد ریال در محله شهر قائم قم با حضور وزیر آموزش و پرورش و استاندار قم به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد آقامیری استاندار قم روز پنجشنبه در این آیین، با اشاره به اینکه محله شهر قائم جزو محروم‌ترین مناطق قم محسوب می‌شود، افزود: شهرقائم در موضوعات مختلف آموزشی، فرهنگی و حتی معیشتی سال‌ها در محرومیت شدید قرار داشته و دارد.

استاندار قم با اشاره به وجود خانه‌های حدود ۳۰ یا ۴۰ متر در این محله اظهار کرد: در این منطقه، خانه‌هایی که حدود ۱۰۰ متر باشد، خیلی کم پیدا می‌شود و دلیلش هم این است که اینجا سال‌ها، در مسیر ریل راه آهن بوده است و این خود، یکی از مهم‌ترین دلایل محرومیت این منطقه به شمار می‌رود.

کلنگ هنرستان خیرساز امام رضا(ع) در محله شهر قائم قم به زمین زده شد

وی با اشاره به تراکم جمعیت و سکونت اتباع افغانستانی در شهر قائم که از محله‌های قدیمی شهر قم به شمار می‌رود گفت: اقدام بسیار ارزشمند آموزش و پرورش در ایجاد هنرستان در این محله، ستودنی است.

استاندار قم افزود: ما در قم نیاز به فضای آموزشی بیشتری داریم چرا که طبق آمارها سرانه فضای آموزشی این استان نسبت به استاندارد کشور هم، پایین‌تراست.

آقامیری ضمن تشکر از بانیان خیر و علوّ درجات برای مرحومه خانم ولی، ابراز امیدواری کرد که به یاری خداوند و با توسعه این اقدامات، زحمات خیّرین عزیز در حوزه نوسازی مدارس و مدرسه‌سازی به ثمر بنشیند و با کم شدن فاصله طبقاتی، استان قم به حداقلِ متوسط کشوری نزدیک گردد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم نیز گفت: هنرستان ۱۳ کلاسه امام رضا (ع) از پیشرفته‌ترین هنرستانهای کشور با ۱۷ سالن و کارگاه با حضور وزیر آموزش و پرورش به بهره‌برداری رسید.

احمدرضا اجتهادی افزود: هنرستان امام رضا (ع) یکی از پیشرفته‌ترین فضاهای آموزشی کشور است که دارای ۱۷ سالن و کارگاه است.

وی اضافه کرد: این هنرستان با اعتباری بالغ بر۴۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری ساخته شده است.

اجتهادی با اشاره به ساخت ۲۷ مدرسه و فضای آموزشی در سال جاری گفت: در دولت سیزدهم ساخت فضاهای آموزشی رشد ۴ برابری داشته به طوری که در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۵ کلاس درس جدید در استان قم ساخته شده ولی امسال تاکنون ۲۲۰ کلاس ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha