۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۳۳
کد خبرنگار: 1208
کد خبر: 85395818
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایان کار جشنواره ملی بازی‌های بومی، محلی، اقوام ایران

تهران- ایرنا- مراسم اختتامیه جشنواره ملی بازی‌های بومی محلی اقوام ایرانی (جام پرچم) در ۲ بخش بازی‌های بومی محلی و اجرای آئین‌ها برگزار شد.

به گزارش صبح جمعه ایرنا، مراسم اختتامیه جشنواره ملی بازی‌های بومی محلی اقوام ایران در رشته‌های هفت سنگ مهارتی، گانیه، دال پلان، تیر و کمان سنگی ویژه آقایان و بانوان و اجرای آئین‌ها ویژه آقایان، سوم اسفند در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن تهران برگزار شد.

علیرضا پسندیده رئیس فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی گفت: بازی‌های بومی محلی، آداب و سنن، برگرفته از تاریخ کهن ماست و میراث ناملموس فرهنگی کشور به شمار می‌روند.

پسندیده ادامه داد: اجرای طرح جشنواره ملی بازی‌های بومی محلی اقوام ایران از ۶ ماه قبل در فدراسیون برنامه‌ریزی و ابلاغ شد، که پس از پایان مراحل درون استانی، هیات استان تهران، امروز سطح ملی این رویداد را میزبانی می‌کند. می‌خواهیم در نتیجه چنین اقداماتی به وفاق، همدلی و انسجامی برسیم که در سطح کشور بتوانیم از آن بهره‌مند شویم.

وی در آئین رونمایی از نشان هورا به توضیح در این خصوص پرداخت و بیان کرد: با کمک سفیران بازی‌های بومی محلی، تلاش کردیم موضوع احیا و توسعه این بازی‌ها را دنبال کنیم.

رئیس فدراسیون ادامه داد: به همین منظور قرار بر این شد که هر یک از استان‌ها یک ایده و یک طرح در این خصوص داشته باشند، که هیأت استان تهران در این زمینه پیشقدم شد.

وی افزود: امروز رونمایی از نماد هورا، نشان سفیران هیأت ورزش روستایی استان اتفاق می‌افتد، که این سفیران قرار است، در توسعه و ترویج بازی‌های بومی محلی به ما کمک کنند.

هیأت ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی استان تهران میزبان مراسم اختتامیه جشنواره ملی بازی‌های بومی محلی اقوام ایرانی در دو بخش بازی های بومی محلی و اجرای آئین ها بود.

آئین اختتامیه جشنواره ملی بازی‌های بومی محلی اقوام ایرانی، در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار شد. در این مراسم که با استقبال خوب مردم همراه بود، نمایندگان استان‌های بوشهر، اردبیل، گلستان، کردستان و لرستان به اجرای مراسم آئینی با هم به رقابت پرداختند.

پیروز رقابت گروه‌های آئینی، برای اولین بار براساس آراء مردمی مشخص شد که ابتکاری در تاریخ برگزاری جشنواره‌ها به شمار می‌رود. در نتیجه آراء، نماینده گلستان توانست ۴۲۶ رأی از ۱۵۴۹ رأی موجود را به خود اختصاص دهد و در جایگاه نخست قرار گیرد.

اردبیل نیز در رقابتی نزدیک با کسب ۴۲۴ رای جایگاه دوم را به خود اختصاص داد و کردستان با ۳۱۲ رأی مقام سوم را به دست آورد.

آئین رونمایی از نشان هورا که نماد سفیران بازی‌های بومی محلی استان محسوب می‌شود نیز از دیگر بخش‌های این جشنواره بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha