رییس ستاد انتخابات بوشهر: ۶۶.۵ درصد جمعیت استان واجد شرایط رای دادن هستند

بوشهر- ایرنا- رییس ستاد انتخابات بوشهر گفت: نزدیک به ۶۶.۵ درصد از جمعیت یک میلیون و ۲۰۹ هزار نفری استان معادل ۸۰۴ هزار و ۱۰۷ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری این دوره هستند.

اکبر پورات روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: شور و شوق انتخاباتی فضای استان را در بر گرفته و پیش بینی می شود که بوشهری ها حماسه دیگر برای بیعت مجدد با آرمان های امامین انقلاب و نظام خلق کند.

وی افزود: ۱۵۸ نامزد توسط شورای نگهبان تایید نهایی شدند که بر اساس آمار قطعی ۶ نفر انصراف داده‌ و ۶ داوطلب دیگر با تغییر حوزه‌های انتخابیه به استان بوشهر آمده اند.

رئیس ستاد انتخابات بوشهر تصریح کرد: ۷۸۳ شعبه اخذ رای شامل ۵۶۰ شعبه ثابت و ۲۲۳ شعبه سیار آرا مردم استان را جمع آوری می کنند ضمن این که صندوق‌های رای سیار برای مناطق دریایی، سخت گذر، کارگاه‌ها، کارخانه ها، مناطق صنعتی و پیمانکاری نیز پیش‌بینی شده است.

پورات ادامه داد: از ۸۰۴ هزار و ۱۰۷ نفر واجد رای در این استان، ۴۲ هزار و ۹۷۶ نفر رای اولی هستند.

وی یادآور شد: از ۱۵۸ داوطلب تایید صلاحیت شده، ۴۶ داوطلب در حوزه انتخابیه دیر، کنگان، جم و عسلویه، ۴۹ داوطلب در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم، ۳۵ داوطلب در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان و ۲۸ داوطلب در حوزه انتخابیه دشتستان با هم رقابت می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ گونه ناامنی و یا تعرض به ستاد انتخابات داوطلبان گزارش نشده که نشان از توجه جدی داوطلبان و هواداران آنها به قانون است.

پورات اضافه کرد: تعرفه‌های انتخاباتی و دستگاه‌های احراز هویت از وزارت کشور به استان بوشهر ارسال شده که روز گذشته به فرمانداری‌ها تحویل شده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۴ نفر از چهار حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم، حوزه انتخابیه دشتستان، حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان و حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه و همچنین انتخاب یک نماینده برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان بوشهر روز ۱۱ اسفند همزمان با سراسر برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha