نامزد انتخابات : منطقه آزاد ماکو فقط ۱۲ درصد از سرمایه‌گذاری خارجی سهم دارد

ارومیه- ایرنا- سجاد میرزایی نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ماکو، شوط، پلدشت و چالدران گفت: منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه کشور و با سهم ۶۵ درصد از وسعت مناطق آزاد، فقط ۱۲ درصد سهم در سرمایه گذاری خارجی دارد که بهبود این روند بسیار ضروری است.

سجاد میرزایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ظرفیت‌های حوزه انتخاباتی خود بیان کرد: آیت الله جعفری به دلیل وجود خیل شهدا در چالدران می‌گوید که بدون وضو وارد شهرستان چالدران نشوید و ۲۷ هزار شهید این شهرستان نشان از روحیه فداکاری و ایثارگری مردمان این شهر است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مرزی شمال آذربایجان غربی اضافه کرد: همسایگی با جمهوری آذربایجان و کشور ترکیه فرصت مناسبی برای اوضاع اقتصادی کشور، استان و به ویژه این منطقه است اما شهرستان چالدران از داشتن این نعمت اقتصادی بی بهره مانده که حتی به منطقه آزاد نیز الحاق نیافته است.

وی اظهار کرد: منطقه آزاد ماکو ۶۵ درصد وسعت مناطق آزاد کشور را در اختیار دارد ولی ۱۲ درصد سرمایه‌گذاری خارجی و ۱.۵ درصد از سرمایه‌گذاری داخلی در این منطقه است اما این میزان بر اساس مساحت منطقه آزاد ماکو مورد قبول نیست.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ماکو، شوط، پلدشت و چالدران ادامه داد: نیاز اصلی توسعه کشاورزی و همچنین بخش‌های معادن و گردشگری دسترسی به منابع آب بوده و زمینه برخورداری از فرصت‌ها و امتیازها معطوف به مدیریت اصولی در بخش‌های کشاورزی و دامداری است.

میرزایی افزود: سایر بخش‌ها همچون معادن، صنایع و گردشگری نیز می‌تواند تکمیل کننده و مکمل بخش اصلی کشاورزی و دامداری باشد.

وی با اشاره به وابسته بودن معیشت مردم آذربایجان‌غربی به موضوع کشاورزی گفت: این امر لزوم توجه بیشتر به این بخش و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در این حوزه را می طلبد.

وی وعده‌های انتخاباتی برخی نماینده‌ها در سال‌های پیشین را یادآوری کرد و ادامه داد: وعده‌های توخالی موجب از بین رفتن سرمایه و اعتماد مردمی در انتخابات می‌شود از این رو در انتخابات باید طرح‌ها و راهکارهای مناسب در دستور کار باشد و آنها صرفاً در حد وعده بدون مطالعه نباشند.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ماکو، شوط، پلدشت و چالدران اضافه کرد: این افراد حتی با وظایف نمایندگی نیز آشنا نیستند و همین ادعاها موجب کاهش رونق اقتصادی در حوزه انتخابی ما و کل استان می‌شود که در نتیجه تورم و نوسانات شدید اقتصادی در بازار را به دنبال دارد.

میرزایی با اشاره به عدم رغبت سرمایه‌گذاران در کارهای تولیدی گفت: سرمایه‌گذاران تمامی سرمایه‌های خود را به املاک و خرید زمین سرازیر کرده‌اند و این از نبود مدیریت اصولی در این راستا است.

وی با اشاره به مدیریت بومی و حرکت به سمت مدیریت مشارکتی اظهار کرد: بایستی دولت‌ها با مشارکت ملت به سمت حفظ منابع طبیعی و آبی پیش روند که من در این زمینه متخصص هستم.

وی تاکید کرد: با توجه به تخصصی که در حوزه آب و اقلیم شناسی دارم، می توانم با حضور در کمیسیون های تخصصی آب گام‌های خوبی برای کشور، استان و منطقه بردارم تا زمینه رشد و توسعه منطقه فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha