۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85396424
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بازار گرم انتخاباتی البرز در فضای مجازی

۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۰
کد خبر: 85396424
بازار گرم انتخاباتی البرز در فضای مجازی

کرج - ایرنا - فناوری نوین اطلاعاتی و ارتباطی در این روزها موجب شده تا فضای مجازی به بازارگرم تبلیغاتی برای نامزدهای انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در البرز تبدیل شود و شور و هیجان را به گوشی های همراه انتقال داده است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، نامزدهای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که از ۲۵ بهمن ماه سال جاری زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی آنان آغاز شد نیز در فضای مجازی پررنگ تر عمل می کنند بطوریکه در سطح شهرهای استان البرز تنها به نصب بنرهای عکس با کد نامزدهای انتخاباتی در کنار ستادهای آنان بسنده شده است .

فضای مجازی است در این روزها مملو از تبلیغات نامزدهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است به طوریکه هر لحظه ها هزاران کلمه تبلیغاتی رد و بدل می شود و صدای شلیک وار پیامک های تلفن های همراه بیانگر رقابت نفسگیر برای جذب آرای مردم است.

در این میان برخی هواداران نامزدهای انتخاباتی برای جلب و توجه مردم و رهگذران در کنار فضای مجازی تنور تبلیغات حیطی را هم گرم نگه داشته و عکس ها و بنرها از ساقه و شاخه درختان و ستون های برق بالا رفته است.

با نگاهی گذرا به ستادهای انتخاباتی و بنرهای نامزدهای استان البرز در هر ۲ انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی آنچه بیش از همه خودنمایی می کند شعارها و دست نوشته های تبلیغاتی است که بیش از آنکه بیانگر عرصه رقابتی باشد حاکی از اتحاد و همبستگی برای حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو است .

" همه با هم می آییم" ،" می آییم برای ایرانی آباد" ، " رای می دهیم برای گره گشایی" و " آینده کشور در گرو مشارکت " است از جمله شعارهای نامزدهای انتخاباتی است که فارغ از این عرصه رقابتی در فضایی پرمعنا همگان را دعوت به حضور در پای صندوق های رای می کنند .

بازارگرم انتخاباتی البرز در فضای مجازی

نقش پررنگ پرچم ایران انتخابات در ستادهای تبلیغاتی نامزدهای البرز

نکته کلیدی دیگر اینکه بررسی های میدانی از ستادهای انتخاباتی نامزدها نشان می دهد که ستادهای تبلیغاتی با پرچم سه رنگ ایران اسلامی در ابعاد مختلف مزین است و اتحاد و وحدت ملی را نشان می دهد.

در برخی از این ستاد ها نامزدها در نشست ها و محافل خصوصی که دارند در کنار برنامه های خود برای حل مشکلات استان البرز بیش از همه بر نقش موثر حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو برای ساختن مجلسی قوی با هدف وضع قوانین جدید و سازندگی کشور تاکید دارند .

حضور قومیت ها و طیف های مختلف سیاسی در این دوره از انتخابات با یک شیوه تبلیغات انتخاباتی حول محور مشارکت نیز خبر از اجماع و اتفاق نظر تمام نامزدها برای خلق حماسه ای عظیم درعرصه سرنوشت ساز دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شوری اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری دارد .

بسیاری از ستادها براساس بررسی ها در سر در بازارها و اصناف فعال شده که این خود بیانگر حضور و مشارکت اصناف همیشه پای کار در عرصه های سرنوشت ساز کشور است تا با همراهی مردم نماد دیگری از غیرت ملی را به نمایش بگذارند.

پیش بینی جایگاه های ویژه تبلیغات انتخاباتی دراستان البرز

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج از پیش بینی جایگاه های ویژه تبلیغات انتخاباتی در این استان خبرداد.

" یحیی رمضانی " افزود: اکنون ۱۴ جایگاه ویژه در مناطق شهری و شهرهای اقماری کرج برای تبلیغات نظام مند نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اختصاص یافته است .

وی بیان کرد: این جایگاه ها با همکاری شهرداری های کلانشهر کرج و شهرهای تابعه اختصاص یافته است و نامزدهای این دوره از انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به صورت رایگان می‌توانند نصب پوسترها و تبلیغات خود را در مدت زمان قانونی اعلام شده، انجام دهند.

رییس مرکز حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد در ادامه با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده در انتخابات پیش رو بیان کرد: ۳۸۳ نفر در حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد و بخش آسارا برای ۲ کرسی با هم به رقابت خواهند پرداخت بنابراین برای هر کرسی پارلمان مجلس شورای اسلامی ۱۹۰ نفر رقابت می کنند.
فرماندار کرج ادامه داد: ۱۴ هزار نفر نیروی آموزش دیده و توانمند در ۳۸۸ مسجد و حسینیه، ۳۱۶ مدرسه و با پیش بینی ۳۶ صندوق در بخش آسارا، فرایند برگزاری انتخابات را در ۷۴۱ شعبه عهده دار هستند و در کمال امنیت و با صیانت از آرای مردم انتخابات را برگزار خواهند کرد.
رمضانی همچنین با تاکید بر ضرورت حضور حداکثری در انتخابات گفت: از عموم مردم می خواهیم که انتخابات را تکلیفی واجب برای خود بدانند و با حضور حداکثری و انتخاب اصلح مجلس قوی را تشکیل دهند.
فرماندار کرج افزود: به حول و قوه الهی انتخابات را در امنیت کامل و رقابت واقعی و با مشارکت قوی و سلامت حقیقی برگزار خواهیم کرد و اجازه نمی دهیم که خواب دشمنان ما تعبیر شود.

رصد عملکرد نامزدهای انتخاباتی به صورت مستمر

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان البرز نیز گفت: داوطلبان انتخاباتی تایید صلاحیت شده از این‌پس هم رصد خواهند شد و در صورت ارایه سند جدید، انجام تبلیغات زودرس و یا هر گونه تخلف دیگری مورد ارزیابی مجدد قرار می گیرند.

" حسین رضایی" افزود: شورای نگهبان طبق وظایف قانونی خود عمل می کند و ذره ای از آنها عدول نخواهد کرد، تاکنون که به این مرحله رسیده ایم همین گونه عمل شده است.

وی تاکید کرد: هرگونه شایعه پراکنی اشخاص در حیطه وظایف شورای نگهبان از جمله افرادی که ثبت نام قطعی انجام نداده اند و اظهار می کنند تاییدیه اخذ کرده اند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت .

رضایی بیان کرد : شورای نگهبان طبق منویات رهبر معظم انقلاب گلوگاه نظام است و ما برای حفاظت،حراست از قانون و آرای مردم باکسی مسامحه نداریم و قانونمداری و اجرای آن در ایجاد امید آفرینی و افزایش مشارکت در انتخابات پیشرو نقش موثری خواهد داشت .

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.
استان البرز دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری است .
در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز ۶۴۸ نفر ثبت نام کرده بودند که صلاحیت ۷۵ درصد آنان تایید شده است.
برای مشخص شدن نمایندگان استان البرز در مجلس خبرگان رهبری سه نفر از سوی شورای نگهبان تایید و معرفی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha